رئیس پلیس امنیت اقتصادی خبر داد؛

کشف کالای قاچاق و زمین‌گیر شدن ۱۶ دستگاه خودرو شوتی در گیلان

رئیس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی استان از اجرای طرح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا بیش از ۱۸ میلیارد ریال کالای قاچاق کشف و ۱۶ خودرو شوتی متوقف شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرهنگ «محمد خوش خلقت»، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیر قانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت اقتصادی غیر قانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.
وی در ادامه گفت: طر ح سراسری مبارزه با قاچاق کالا و ارز و شناسایی و دستگیری قاچاقچیان به مدت ۴ روز توسط پلیس امنیت اقتصادی در سطح استان گیلان اجرا شد.
رئیس پلیس امنیت اقتصادی استان گیلان افزود: در این راستا با انجام اقدامات پلیسی، یک دستگاه موتور سیکلت بالای ۲۵۰ سی سی، ۲۹۴هزار و ۴۹۳ عدد مواد محترقه، ۵۶ تن شن و ماسه، ۱۲ تن چوب جنگلی، هزارو ۸۱۸ قوطی نوشیدنی انرژی زا، ۹۷۶ قلم مواد خوراکی، ۱۵۰کیلوگرم گوشت قرمز، ۳۵۱ پاکت سیگار خارجی قاچاق کشف شد.
این مقام انتظامی با بیان اینکه کارشناسان ارزش تقریبی این کشفیات را ۱۸ میلیارد و۶۷۲میلیون ریال برآورد کردند از توقیف ۱۶ دستگاه خودرو حامل کالای قاچاق خبر داد و بیان داشت: در این رابطه ۸۲ نفر دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضایی قرار گرفتند.
سرهنگ خوش خلقت در پایان با اشاره به راه اندازی سامانه خبری ۰۹۶۳۰۰ پلیس امنیت اقتصادی برای دریافت اخبار و اطلاعات مردم خاطر نشان کرد: برای مانع زدایی از مسیر تولید و پشتیبانی از آن، مبارزه با قاچاق کالا و ارز برخورد با جرایم اقتصادی با قدرت و به صورت مستمر در دستور کار پلیس قرار دارد.

Share