فرمانده انتظامی استان گیلان خبر داد؛

انتقال اف‌جی‌کروز قاچاق دارای پلاک جعلی به یک پارکینگ در رشت

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه خودرو اف‌جی‌کروز قاچاق به ارزش ۷۰ میلیارد ریال در شهرستان رشت خبر داد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سردار «عزیزاله ملکی» در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس، پدیده قاچاق و هرگونه فعالیت اقتصادی غیرقانونی را موجب اخلال در نظام اقتصادی کشور عنوان کرد و اظهار داشت: فعالیت اقتصادی غیرقانونی باعث اخلال در عرضه تولیدات داخلی، تعطیلی کارخانه‌ها و افزایش بیکاری می‌شود.

وی در ادامه با بیان اینکه در پی دریافت خبری مبنی بر تردد یک دستگاه خودرو سواری اف‌جی‌کروز قاچاق در محور رشت به بندرانزلی، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس امنیت اقتصادی استان قرار گرفت، افزود: ماموران اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز با انجام تحقیقات و گشت‌زنی نامحسوس در آدرس اعلامی، خودرو مورد نظر را داخل یک مغازه مشاهده کردند.

فرمانده انتظامی استان گیلان با اشاره به اینکه پس از بررسی و استعلامات صورت گرفته مشخص شد، خودرو اف‌جی‌کروز دارای پلاک جعلی و فاقد مدارک و قاچاق است، اذعان داشت: این خودرو به پارکینگ منتقل و کارشناسان ارزش تقریبی آن را ۷۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: در این راستا متهم ۴۳ساله با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفت.

سردار ملکی در پایان با اعلام اینکه قاچاق به عنوان یک آفت خطرناک سد راه پویایی اقتصاد و سلامت تجارت کشور محسوب می‌شود، گفت: مبارزه با قاچاق کالا یکی از اهداف پلیس در راستای تامین امنیت پایدار در جامعه است.

Share