رییس کل دادگستری استان گیلان در نشست با سیاهکارزاده؛

همه دستگاه ها و نهادها باید ضوابط و مقررات منطقه آزاد انزلی را رعایت کنند

رییس کل دادگستری استان گیلان با اشاره به خاص بودن قانون مناطق آزاد تجاری صنعتی، تصریح کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید ضوابط و مقررات منطقه آزاد انزلی را رعایت نمایند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی رییس کل دادگستری استان گیلان با محمد سجاد سیاهکارزاده، رییس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان دیدار کرده و در خصوص هم افزایی دستگاه قضایی در مسیر تسهیل جریان های سرمایه گذاری و کسب و کارهای منطقه آزاد انزلی براساس قانون و مقررات به بحث و تبادل نظر پرداخت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به توانمندی ها، مزیت ها و فرصت های متعدد منطقه متبوع خود در زمینه های مختلف برای اقتصاد داخلی و دیپلماسی اقتصادی کشورمان، اظهار داشت: منطقه آزاد تجاری صنعتی انزلی متعلق به جمهوری اسلامی بوده و رونق هرچه بیشتر آن برای کشور مفید است.

وی منطقه آزاد انزلی را دارای ظرفیت های مناسبی جهت توسعه مناسبات کشورمان با اتحادیه اقتصادی اوراسیا، بهره برداری حداکثری از کریدورهای بین المللی عبوری از ایران و تعمیق همکاری های منطقه ای با کشورهای ساحلی دریای کاسپین برشمرده و تصریح کرد: یکی از مهمترین مزایای نخستین منطقه آزاد شمال کشور، معطوف به توانمندی های متنوع در زمینه های مختلف صنعت گردشگری است که فرصت مناسبی برای درآمدزایی ارزی و اشتغالزایی پایدار را فرآهم می کند.

سیاهکارزاده با بیان اینکه در راستای بهبود نظام بخشی امور در چارچوب قانون، فرآیندهای موجود میان این سازمان با سرمایه گذاران براساس قرارداد به عنوان بنیان پیشینی برای جلوگیری از بروز تعارضات میان سازمان و سایر ذینفعان، به اجرا در می آید و مباشرتی صورت نمی گیرد، از همکاری دستگاه قضایی در فعال سازی برخی شرکت های راکد منطقه آزاد انزلی قدردانی نمود.

رییس کل دادگستری استان گیلان در این دیدار با اشاره به خاص بودن قانون مناطق آزاد تجاری صنعتی، تصریح کرد: همه دستگاه ها و نهادها باید ضوابط و مقررات منطقه آزاد انزلی را رعایت نمایند.

وی آگاهی جامعه هدف منطقه آزاد انزلی از ضوابط حاکم براین منطقه را به عنوان یکی از وظایف سازمان حائز اهمیت برشمرد و خواستار استمرار و افزایش همکاری با نهادهای دیگر جهت جلوگیری از جزیره ای عمل کردن شد و از اعلام آمادگی برای کمک دستگاهی قضایی برای تبیین جایگاه قانونی منطقه آزاد انزلی خبر داد و این مهم را اقدامی پیشگیرانه جهت تشکیل پرونده قضایی جدید بیان کرد.

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی با تأکید براینکه دستگاه قضایی برای مجموعه های اقتصادی یک فرصت است نه تهدید، اضافه کرد: در قراردادها از موسسات داوری بهره گیرید که مورد تأیید دستگاه قضا می باشد و این مهم می تواند به عنوان الگوی مناطق آزاد کشور به اجرا درآید.

وی خواستار بهره گیری از صلح یاران و اقدامات پیشگیرانه هوشمندانه جهت تسهیل امور قانونی شد و گفت: ترخیص خودروهای سنگین خدمات عمومی مهم می باشد اما نحوه ترخیص و پرداخت عوارض دولتی مهم است.

گفتنی است در این دیدار معاونین و مدیران دادگستری استان، معاونین و مدیران سازمان منطقه آزاد انزلی حضور داشتند.

Share