در واکنش به اظهارات مقامات آمریکا و فرانسه؛

مدودف: بایدن یک دیوانه و مایه فضاحت آمریکاست | دیگر هیچ خط قرمزی در قبال فرانسه نداریم

رئیس جمهور سابق روسیه به مفاد سخنرانی سالانه اخیر جو بایدن واکنش نشان داده و او را یک «دیوانه» و «مایه فضاحت برای آمریکا» خواند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور امروز (جمعه) در واکنش به سخنرانی سراسری سالانه رئیس جمهوری آمریکا، «جو بایدن» را یک فرد «دیوانه» و «مایه فضاحت برای ایالات متحده آمریکا» خواند.

در حالی که جو بایدن در این سخنرانی خودش را با «فرانکلین دی. روزولت»، سی ودومین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا مقایسه کرد مدودف تاکید کرد این مقایسه بایدن درست نیست.

به نوشته روزنامه «اکونومیک تایمز» مدودف در پستی در شبکه ایکس نوشت: «بایدن در سخنرانی وضعیت کشور خودش را با فرانکلین دلانو روزولت مقایسه کرد. شاید بتوان این دو نفر را کمابیش تا حد کمی که به نفع بایدن نیست قابل مقایسه دانست. در درجه اول روزولت هر چند که یک مرد علیل ویلچر نشین بود آمریکا را از رکود خارج کرد؛‌ بایدن اما از طرف دیگر یک مرد دیوانه و دارای معلولیت ذهنی است که روی کشاندن بشریت به جهنم فکر می‌کند.»

مدودف، بایدن را به تلاش برای شروع کردن جنگ جهانی سوم و جنگیدن به نفع فاشیست‌ها بر خلاف تلاش‌هایی که روزولت برای صلح انجام می‌داد، متهم کرد.

بایدن در سخنرانی روز پنجشنبه به سخنرانی سال ۱۹۴۱ روزولت در کنگره آمریکا اشاره کرد؛ سخنرانی که روزولت در آن گفته بود که اتحاد در آمریکا با یک تحول بی‌سابقه در تاریخ مواجه شده است.

بایدن همچنین «دونالد ترامپ»، رقیب جمهوریخواه احتمالی خود در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ را متهم به کرنش کردن در برابر روسیه کرد. بایدن در حالی که دو هفته قبل در اظهاراتی به ولادیمیر پوتین توهین کرده بود مدعی شد پیامش برای رئیس جمهور روسیه این است که از کمک به اوکراین کنار نمی‌کشد.

مدودف نوشت: «روزولت به همراه متحدانش شامل اتحاد جماهیر شوروی سابق داشت برای صلح می‌جنگید اما بایدن فعالانه و مصرانه تلاش دارد جنگ جهانی سوم را شروع کند.»

او در این پیامش که به زبان انگلیسی منتشر کرد، ادامه داد: «روزولت علیه فاشیست‌ها می‌جنگید اما جو بایدن دارد برای آنها و به نفع آنها می‌جنگد. او مایه فضاحت آمریکا است.»

مدودف: ما هم دیگر هیچ خط قرمزی در قبال فرانسه نداریم

دیمیتری مدودف که در حال حاضر به عنوان معاون رئیس شورای امنیت روسیه فعالیت می‌کند، این اظهار نظر را درباره اظهارات امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه بیان کرد که روز پنجشنبه مجدداً حمایت پاریس از کی‌یف را در جنگ خود علیه نیروهای روسیه مورد تاکید قرار داد.

لوموند گزارش داد که ماکرون در دیدار با فابین روسل، دبیرکل حزب کمونیست فرانسه گفت: موقعیت فرانسه در قبال جنگ تغییر کرده و دیگر هیچ خط قرمز و محدودیتی وجود ندارد.

به گزارش نیوزویک، مدودف در شبکه ایکس نوشت: ماکرون گفته است که دیگر خطوط قرمزی وجود نداشته و دیگر محدودیتی در موضوع حمایت از اوکراین در کار نیست. این بدان معناست که روسیه هم دیگر هیچ خط قرمزی در ارتباط با فرانسه ندارد.

Share