اظهارات جدید معاون شورای امنیت روسیه

مدودف: آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود | آنها چیزی جز بازی‌های جنگی را دوست ندارند

مدودف با اشاره به افشای مکالمات نظامیان ارشد آلمانی که در حال دسیسه‌چینی علیه مسکو بودند، گفت: آلمان برای جنگ با روسیه آماده می‌شود. تاریخ نشان داده که سربازان می‌توانند بدون رایزنی با رهبران مدنی جنگ را آغاز کنند و از جانب آنها تصمیم بگیرند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دیمیتری مدودف، معاون شورای امنیت روسیه گفت: فکر می‌کنم که بی‌گناه نشان دادن ائتلاف سیاسی حاکم در آلمان اکنون آغاز خواهد شد تا خشم عمومی از گفت‌وگوی افسران نیروی هوایی این کشور را کاهش دهد. آنها خواهند گفت که این دسیسه‌های نظامی است، آنها عاشق چنین صحبت‌هایی هستند، آنها چیزی جز بازی‌های جنگی را دوست ندارند.

وی ادامه داد: رهبری آلمان برای این وضعیت کاری نمی‌تواند انجام دهد. اولاف شولتس، صدراعظم آلمان که از دادن موشک‌های دوربرد به ملی‌گرایان اوکراینی امتناع می‌کند، خودش دوستدار صلح است. او نمی‌داند و همه چیز را خواهد فهمید.

مدودف که پیشتر رئیس‌جمهور و نخست‌وزیر روسیه هم بوده، افزود: هیچکس نمی‌داند که آیا رهبری سیاسی و شخص صدراعظم آلمان از آن مطلع است یا خیر. اما حتی اگر آنها آگاه نباشند و چنین دستوری نداده باشند، تاریخ نمونه‌های زیادی را می‌داند که ارتش قادر است برای فرماندهان غیرنظامی در مورد شروع جنگ تصمیم بگیرد یا آنها را تحریک کند.

نخستین بار «مارگاریتا سیمونیان» سردبیر راشاتودی متن گفت‌وگویی که میان افسران ارشد نیروی هوایی آلمان درباره کمک به اوکراین بوده، منتشر کرد. سخنگوی وزارت دفاع آلمان صحت این فایل صوتی را تایید کرد. رئیس دومای دولتی روسیه هم گفت پس از دریافت اطلاعات در مورد یک پیام ضبط شده از افسران آلمانی که در حال بحث در مورد حمله به پل کریمه هستند، لازم است درخواست تحقیق به پارلمان آلمان در این باره ارسال شود.

این نظامیان آلمانی هم‌چنین به ایده اوکراینی‌ها برای هدف قرار دادن پل «تنگه کرچ» در این مکالمه که ۳۸ دقیقه به طول انجامیده، اشاره کردند و گفتند که این قضیه از اهمیت سیاسی برخوردار است تا نظامی. افزون بر این، افسر دیگری ابراز تردید کرد که حتی ۲۰ موشک تاروس واقعا می‌تواند پل را نابود کند. نخستین واکنش آلمان به افشای این مکالمه این بوده که درباره چگونگی لو رفتن این گفت‌وگو تحقیقاتی به راه انداخته است.

Share