امام جمعه رشت؛

در کشورمان مردم از روی آگاهی و روحیه انقلابی پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند

امام جمعه رشت، با بیان اینکه حضور پرشور مردم در انتخابات توطئه‌های دشمنان را خنثی کرد، گفت: خوشبختانه نمایندگان مردم انتخاب شدند و امیدواریم شاهد رفع مشکلات باشیم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته رشت با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان اظهار کرد: ماه رمضان بهترین فرصت برای معرفت و خداشناسی است.

وی با بیان اینکه ماه رمضان ماه بهار قرآن است و خواندن قرآن در این ماه بسیار تاکید شده است، افزود: دعا، استغفار، تلاوت قرآن و توبه ۴ سفارش امام رضا (ع) در این ماه برای بندگان خداوند است.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه در ایام ماه رمضان درب مساجد را باز بگذارید، ادامه کرد: برنامه‌های فرهنگی، قرآنی با محوریت مساجد در ایام ماه مبارک رمضان رونق داده شود.

وی با اشاره به اینکه روز سه شنبه بزرگداشت شهدا نیز است، تصریح کرد: شهیدان با الگو گرفتن از انبیا و اولیای الهی درس جهاد، ایثار و شجاعت و خانواده آنان فرهنگ صبر و استقامت و شکیبایی را به همه آموختند.

آیت الله فلاحتی در بخشی از خطبه‌های نماز جمعه با تاکید بر حقوق و حق حفظ اسرار یکدیگر، اضافه کرد: اگر مردم اقدام به افشای اسرار شخصی و داخلی یکدیگر نمایند جامعه ملتهب می‌شود چرا که در زندگی هر فردی ممکن است خطاهایی وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه اگر انسان بداند حفظ اسرار مردم چه برکاتی دارد دیگر چنین عمل زشتی را مرتکب نمی‌شود، افزود: انسان در برابر مسائل دینی و تربیتی باید به نسخه‌ای که کتاب خدا و اهل بیت (ع) برای ما پیچیده‌اند عمل کند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه فاش کردن اسرار دیگران فقدان امنیت اجتماعی را در پی دارد، اضافه کرد: دوستی و هم نشینی با افراد بد سیرت سبب می‌شود انسان شر آخرت را نصیب خود کند.

وی با اشاره به مشارکت ۴۱ درصدی مردم گیلان در انتخابات گذشته اضافه کرد: حضور مردم در انتخابات نقشه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کرد لذا باید بدانند ملت ایران راه خود را پیدا کرده‌اند.

آیت الله فلاحتی با تاکید بر اینکه افرادی که از نظام اسلامی بد می‌گویند ابزار دشمن به شمار می‌روند، گفت: مردمی که از ۲۲ بهمن ۵۷ همراه با رهبر کبیر انقلاب بوده‌اند شرکت مردم در انتخابات نشان داد که هنوز با امام راحل و کشور هستند.

Share