امام جمعه رشت؛

از درشت‌نمایی همراه با ناامیدی خودداری شود | کشورهای قدرتمند و ثروتمند دنیا ضعف‌های فراوان دارند

امام جمعه رشت گفت: با توجه به تاکیدات رهبری، باید تلاش کنیم در برابر ضعف‌ها منفعل نشویم بلکه عمیقانه عمل کنیم و از درشت‌نمایی همراه با ناامیدی خودداری شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به نعمت وجود اهل‌بیت (ع) اظهار داشت: اهل‌بیت عصمت و طهارت یکی از نعمت‌های بزرگ خداوند به انسان است و بشریت اگر از این موهبت الهی و گنجینه عظیم شیعیان در کتابخانه‌های شیعه بهره ببرد، تحول عظیمی در نظام زندگی معنوی و اخلاقی بشر ایجاد خواهد شد.
امام جمعه رشت ضمن تبریک سالروز ولادت امام حسین (ع) و روز پاسدار به همه پاسداران اسلام تصریح کرد: سپاه تربیت‌یافتگانی همچون سپهید شهید حاج قاسم را به جامعه معرفی کرد و امروز میلیون‌ها انسان به او افتخار می‌کنند.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به مطالب اخیر رهبر معظم انقلاب در نشست با مردم آذربایجان بیان کرد: رهبری در نشست‌ها همواره به موفقیت‌ها و مشکلات جامعه اشاره می‌کنند و در نشست اخیر هم در کنار بیان موفقیت‌ها و دستاوردها، مسئله تورم، گرانی و کاهش ارزش پول و رنج مردم از این قضایا را مورد اشاره قرار دادند.
امام جمعه رشت با اشاره به تاکیدات رهبری مبنی بر لزوم توجه به پیشرفت‌های انقلاب و کشور و همچنین دیدن ضعف‌ها گفت: رهبر معظم انقلاب تاکید داشتند که با نگاه به پیشرفت‌های عظیم انقلاب می‌توانیم بگوییم توان جبران ضعف‌ها را داریم و این یک نگاه انقلابی است اما اینکه فقط ضعف‌ها را ببینیم و پیشرفت‌ها را نادیده بگیریم، سیاه‌نمایی و یک نگاه ارتجاعی است.
نماینده ولی‌فقیه در گیلان با بیان اینکه بسیاری از کشورهای قدرتمند و ثروتمند دنیا هم امروزه ضعف‌های فراوان دارند که در برخی مراتب حتی از ضعف‌های ما بیشتر است گفت: غول امپراطوری رسانه‌ای غرب نمی‌گذارد حقایق این کشورها گفته شود؛ امروز برخی کشورهای مدعی هنوز درگیر کرونا هستند و آمار فوتی کرونا در این کشورها افزایش یافته اما کرونا در ایران فروکش کرده است.
آیت‌الله فلاحتی با اشاره به پیشرفت‌های ایران اسلامی در عرصه طب و علوم پزشکی خاطرنشان کرد: بسیاری از کشورهای پیرامون ما متوجه رشد و پیشرفت ایران در عرصه طب شده‌اند و به گفته رهبری باید تلاش کنیم در برابر ضعف‌ها منفعل نشویم بلکه عمیقانه عمل کنیم و از درشت‌نمایی همراه با ناامیدی خودداری شود.
نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به بازدید اخیر خود از مرکز هوا فضای سپاه پاسداران به همراهی مسئولان استانی تصریح کرد: در بازدید از این مرکز و با مشاهده زحمات جوانان این مرز و بوم، احساس غرور و افتخار کردیم؛ جوانی که جنگ و انقلاب را ندیده اما توانسته به این موفقیت برسد جای افتخار دارد.
وی با بیان اینکه دنیا امروز از پهپادهای ایرانی در اعجاب است افزود: امروز موشک‌هایی ساخته‌ایم که در فاصله ۶ ثانیه جابه‌جا می‌شوند و یا موشک‌هایی که قادرند دورترین نقاط را هدف قرار دهند و این موفقیت نشان‌دهنده بازدارندگی و قدرت دفاعی جمهوری اسلامی بوده که خاری در چشمان ایالات متحده است.
امام جمعه رشت با اشاره به برخی مسائل استانی از جمله لزوم آغاز لایروبی انهار و استخرها تصریح کرد: امسال با توجه به کاهش نزولات آسمانی لازم است زودتر لایروبی‌ها انجام شود تا کشاورز هنگام نشاءکاری و کار در تُم‌بیجار دغدغه آب نداشته باشد.

Share