نماینده ولی فقیه در گیلان؛

جمهوری اسلامی از اجرای قوانین مترقی الهی کوتاه نمی آید | اسلام مایه سعادت بشریت است

امام جمعه رشت، اسلام را مایه سعادت بشریت دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مبتنی بر احکام شریعت اسلام بوده و لذا لحظه ای از اجرای قوانین مترقی الهی کوتاه نمی آید و قطعا عفاف و حجاب یکی از موضوعات اصلی اسلام و مورد تاکید مردم مومن و مسلمان است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از ایسنا، آیت الله رسول فلاحتی در خطبه های نماز جمعه رشت، با اشاره به حوادث اخیر کشور و لزوم ورود و برخورد قاطع دستگاه قضا، اظهار کرد: این خواست مردم از دستگاه قضایی است که علاوه بر روشن شدن ابعاد فوت مرحوم مهسا امینی، با عواملی که امنیت و آرامش جامعه را بر هم ریختند و به اموال عمومی آسیب زدند، برخورد کند.

وی با بیان اینکه مردم همچنین انتظار دارند اطلاعات کسب شده درباره این موضوع در اختیار مردم قرار گیرد، تصریح کرد: نیازمند تقویت اعتماد بین مردم و مسئولان هستیم؛ البته مردم نسبت به نظام اسلامی اعتقاد و اعتماد دارند.

امام جمعه رشت، با اشاره به تلاش دشمن در طول ۴۳ سال گذشته برای از بین بردن انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: دشمن شبانه روز در حال فتنه انگیزی است تا مردم را از دین و انقلاب اسلامی جدا کند و لذا فتنه ها هنوز تمام نشده و همچنان ادامه دارد، اما ملت ایران راه خود را که راه اسلام و قرآن است می شناسند و آن را ادامه می دهند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، هدف قرار دادن شعائر اسلامی همچون قرآن و مسجد و حجاب و توهین به بزرگان نظام اسلامی را برنامه دشمن برای ضربه زدن به انقلاب دانست و خاطرنشان کرد: اسلام و قرآن مایه حیات ملت ایران است و دشمن این را خوب می داند.

وی آشوب های اخیر اغتشاشگران و هنجارشکنان را موجب آرزده شدن ملت ایران دانست و بیان کرد: دولت نباید این خسارت ها را پرداخت کند و اغتشاشگران باید متحمل همه این خسارت ها شوند.

آیت الله فلاحتی، مقام معظم رهبری را نعمت الهی دانست که در راس نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند و گفت: امروز نه تنها مسلمانان، بلکه بسیاری از آزادی خواهان جهان نیز به مقام معظم رهبری باور دارند و امیدوار به مبارزه با ظلم و ستم هستند.

وی اسلام را مایه سعادت بشریت دانست و یادآور شد: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مبتنی بر احکام شریعت اسلام بوده و لذا لحظه ای از اجرای قوانین مترقی الهی کوتاه نمی آید و قطعا عفاف و حجاب یکی از موضوعات اصلی اسلام و مورد تاکید مردم مومن و مسلمان است.

امام جمعه رشت، از پدران و مادران خواست نسبت به نهادینه کردن عفاف و حجاب در فرزندان اهتمام داشته باشند و گفت: والدین مقدمات دین داری را برای خانواده خود فراهم کنند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، خون پاک شهدا را ضامن انقلاب دانست و اظهار کرد: جمهوری اسلامی در سایه ولایت و اتکا به مردم و برکت شهدا توانسته مسیر خود را طی کند و شاهد پیروزی های ملت و ناکامی های دشمنان بودیم و قطعا عزت و اقتدار کشور در بازدارندگی دشمنان روز به روز افزایش می یابد.

وی رسانه های معاند را هرگز دلسوز اسلام و انقلاب و ملت ایران ندانست و اضافه کرد: جمهوری اسلامی ایران هرگز در برابر دشمنان و ایادی آنان از خود واهمه نشان نمی دهد.

امام جمعه رشت، در ادامه به مسائل منطقه ای و بین المللی نیز اشاره کرد و متذکر شد: برخی از روسای جمهور کشورهای همسایه با مقام معظم رهبری دیدار داشتند و بیانات ایشان را به عنوان تمام حجت شنیدند لذا امیدواریم این کشورها به ویژه ترکیه در برقراری رابطه با صهیونیست ها منطقی تر عمل کنند و رفتارهای دوگانه نداشته باشند.

Share