در سفر ۵ روزه به استانبول کجا را ببینیم؟

استانبول پرطرفدارترین شهر ترکیه است که در میان گردشگران دنیا مخصوصا ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد‌

استانبول یکی از زیباترین و توریستی‌ترین شهرهای دنیا است که سالانه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند. چنانچه برای گذراندن ایام تعطیل خود شهر استانبول را انتخاب کرده‌اید و از خود سؤال می‌پرسید که در سفر ۵ روزه به استانبول کجا را ببینیم چند دقیقه از وقت خود را در اختیار ما قرار دهید تا جاهای دیدنی استانبول را به شما معرفی کنیم تا در این پنج روز سفری خاطره انگیز داشته باشید.

استانبول کجا بریم

برنامه‌ریزی روز اول سفر به استانبول

میدان سلطان احمد

اولین روزی که به استانبول می‌روید بهتر است گردش خود را با میدان سلطان احمد آغاز کنید. چنانچه به بناهای تاریخی علاقه دارید این میدان می‌تواند بهترین گزینه باشد، زیرا در این میدان بناهای تاریخی مثل ایاصوفیه و بنای زیرزمینی باسیلیکای سیسترن را خواهید دید.

مسجد ایا صوفیه

مسجد ایا صوفیه یکی از زیباترین بناهای تاریخی نه تنها در ترکیه بلکه در کل دنیا است و هشتمین بنای عجیب دنیا شناخته می‌شود. خوشبختانه این بنا راهنما دارد و شما می‌توانید با زبان‌های ترکی و انگلیسی با او ارتباط برقرار کنید و سؤال‌های خود را از او بپرسید. البته باید به این نکته اشاره کنیم که تماشای این دو بنا تنها یک ساعت وقت شما را می‌گیرد و شما پس از آن می‌توانید به سراغ دیگر بناهای این میدان بروید.

مسجد آبی یکی از بناهای تاریخی عثمانی

یکی دیگر از بناهای استانبول است که قطعاً با مراجعه به آن مات جلال و عظمت آن می‌شوید. منبر محراب این مسجد در واقع یک اثر هنری است جز پربازدیدترین بناهای کشور ترکیه محسوب می‌شود. جالب است بدانید که در گذشته میدان سلطان احمد مکانی برای دواندن اسب‌های یونانی بوده و تماشای آن خالی از لطف نیست. پس از اینکه میدان را تماشا کردید می‌توانید برای صرف غذا به رستوران‌های اطراف میدان مراجعه کنید تا پس از سرو غذا به ادامه گشت‌وگذار خود بپردازید.

مسجد آبی استانبول

روز دوم سفر به استانبول تماشای مناظر توریستی

کاخ توپکاپی، کاخ توریستی جذاب

بهتر است روز دوم را با بازدید از کاخ توپکاپی آغاز کنید؛ این کاخ اولین جایی است که به ذهن گردشگران می‌رسد. هنگامی که این منظره را تماشا می‌کنید به راحتی می‌توانید قایق‌ها و کشتی‌های زیبایی که از آنجا عبور می‌کنند را تماشا کنید. برای بازدید از بخش‌های مختلف این کاخ مثل حرامسرا، خزانه کاخ و شبستان‌ها تقریبا ۳ ساعت زمان نیاز دارید. مطمئن باشید که بخش‌های مختلف این کاخ به حدی دل‌چسب و جذاب هستند که شما را از خود بی خود کنند و شما ساعات خوشی را سپری می‌کنید.

بندر امینونو با رستوران های لاکچری و کشتی‌های کروز

بعد از تماشای این کاخ و صرف یک کباب ترکی خوشمزه به بندر امینونو بروید. در این بندر می‌توانید با کشتی‌های کروز و قایق‌های تفریحی ۲ ساعت فوق‌العاده و هیجان‌انگیز را در تنگه داشته باشید. پس از قایق‌سواری راه هتل را پیش نگیرید و برای شام به بخش اروپایی این شهر بروید و شام خود را در یک رستوران عالی و لاکچری میل کنید.

روز سوم سفر به استانبول

کاخ دولما با معماری بسیار زیبا

باغ‌ها و کاخ‌های استانبول به حدی زیبا هستند که اگر همین حالا بلیط هواپیما استانبول خود را برای بازدید از این کاخ‌ها و باغ‌ها رزرو کنید، ضرر نخواهید کرد. کاخ دولما نیز یک گزینه عالی برای افرادی است که به معمارهای تاریخی علاقه دارند. اطراف این کاخ خیابان‌ها و مراکز خرید بسیار خوبی قرار دارند و شما می‌توانید پیاده از این بازارها دیدن کنید. در بازارهای اطراف کاخ دولما فروشگاه‌های مختلف و رنگارنگ بسیاری وجود دارد. شما می‌توانید بهترین لباس‌ها و لوازم آرایشی را از این فروشگاه‌ها تهیه کنید. البته باید اضافه کنیم که اگر طرفدار موسیقی هستید نیز می‌توانید وسایل موسیقی مورد نیاز خود را از این بازار بخرید. این بازار به برج گالاتا ختم می‌شود؛ قطعا زمانی که به این برج برسید هنگام غروب است پس از پله‌های برج بالا بروید و از تماشای غروب لذت ببرید.

کاخ دولماباقچه

روز چهارم سفر به استانبول

هالیک، خلیج گلدن

روز چهارم از سفر پنج روزه خود را برای بازدید از خلیج گلدن یا همان هالیک در نظر بگیرید.

موزه چورا

بعد از تماشای خلیج هالیک می توانید به موزه چورا بروید. در واقع این موزه یک کلیسا شناخته می‌شود که سالیان قبل موزه و بعدها به مسجد تبدیل شد. جالب است بدانید که این موزه تنها یک کیلومتر با ساحل جنوبی فاصله دارد.

قلب استانبول، مسجد ایوب

شما بعد از بازدید از این دو مکان می‌توانید به مسجد ایوب بروید. مسجد ایوب قلب استانبول است و در جهان به عنوان کعبه دوم شناخته می‌شود پس قطعا ارزش یک بار دیدن را دارد.

رستوران پیر

بعد از بازید قلب استانبول یعنی مسجد ایوب می‌توانید خود را به صرف یک ناهار دعوت و ادامه روز در بندر و به قایق سواری بگذرانید. یکی از به

روز پنجم سفر به استانبول

بهتر است روز آخر را به تماشای جزایری همچون جزیره پرنس اختصاص دهید. این جزایر از ۹ جزیره زیبا همچون کینالیادا، بویوک آدا، بورگازادا و هیبلیدیا تشکیل‌شده و یک گزینه بسیار خوب برای کسانی است که به دنبال هیجان و شنا هستند. برای بازدید از این جزیره‌ها می‌توانید با کشتی سفر کنید و روز آخر سفر خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانید. علاوه بر این‌ها می‌توانید روی عرشه برای خود املت دریایی و چایی سفارش دهید.

مراکز خرید استانبول که باید در این ۵ روز بگردید

اگر جز آن دسته افرادی هستید که خیلی به خرید کردن و اجناس ترک علاقه دارید ما مرکز خرید فروم را به شما پیشنهاد می‌کنیم‌. این مرکز خرید در قسمت اروپایی استانبول قرار دارد و ۲۸۶ فروشگاه مجزا نیز دارد‌. شما در این فروشگاه‌ها می‌توانید انواع برندهای پوشاک، لوازم آرایشی، کیف و کفش، عطر و ادکلن، عینک، ساعت، وسایل ورزشی و را تماشا و تهیه کنید. از امکانات این مرکز خرید می‌توانیم به فروشگاه‌ها و هایپر‌ مارکت‌های بزرگ، رستوران‌های بین المللی و ترکی، فود کورت، کافه، داروخانه، صرافی و پارکینگ اشاره کنیم. مرکز خرید بعدی که حتما باید به آن سر بزنید مرکز خرید جواهر است‌‌. این مرکز ۶ طبقه است و ۳۴۳ فروشگاه دارد. اگر بخواهید تمام فروشگاه‌های آن را بگردید قطعا بیشتر از یک روز زمان نیاز دارید. مطمئن باشید که دست‌خالی از این مرکز خرید خارج نمی‌شوید‌.

مراکز خرید استانبول

برای سفر به ترکیه چه لوازمی نیاز است؟

قطعاً می‌دانید که برای رفتن به خارج از کشور به تعدادی مدارک همچون شناسنامه، کارت ملی، بیمه مسافرتی، پاسپورت و بلیط رفت و آمد نیاز دارید. چنانچه مایل هستید با افراد مختلف صحبت کنید نیز بهتر است یک دیکشنری فارسی به ترکی همراه داشته باشید. وسایل شخصی خود را همچون حوله، ملحفه، لیف، مسواک، شانه، ناخن گیر، پد بهداشتی و در صورت مصرف دارو خاص نیز حتما آن را داخل چمدان خود بگذارید. برای رفتن به ساحل نیز ساک ورزشی، کرم ضد آفتاب و مایو خود را فراموش نکنید. اگر از تهران قصد سفر دارید، پیشنهاد می‌کنیم بلیط هواپیما تهران استانبول را پته خریداری کنید.

کلام آخر

استانبول پرطرفدارترین شهر ترکیه است که در میان گردشگران دنیا مخصوصا ایرانیان محبوبیت بسیار زیادی دارد‌. از آنجایی که کشور ترکیه همسایه ایران است معمولا ایرانیان این کشور را برای سفر انتخاب می‌کنند؛ اما متاسفانه بخاطر آشنا نبودن با مکان‌های گردشگری در حین سفر مقداری سردرگم می‌شوند. به همین دلیل ما امروز تصمیم گرفتیم تعدادی از محبوبترین جاهای دیدنی استانبول را به کسانی که قصد سفر کوتاه و پنج روزه به این کشور را دارند معرفی کنیم. چنانچه از خود سوال می‌پرسید که در سفر ۵ روزه به استانبول کجا را ببینیم از اماکن خیابان استقلال، مسجد ایاصوفیه، آکواریوم فلوریا، مرکز خرید جواهر، مرکز خرید فروم، جزایر پرنس، خلیج هالیک، کاخ دولما و کاخ توپکاپی غافل نشوید. امیدواریم سفری به یادماندنی ولذت بخش داشته باشید.

Share