قیمت خرید ملک در استانبول به چه عواملی بستگی دارد؟

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است. قیمت املاک در ترکیه در بازه مناسبی قرار دارند با حداقل بودجه ممکن هم می‌توانید در این کشور صاحب ملک شوید.

خرید ملک یکی از بهترین روش های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه است. با خرید ملک در این کشور می‌توانید اقامت موقتی یا دائمی آن را به‌دست بیاورید. استانبول یکی از بهترین شهرهای ترکیه برای خرید ملک و سرمایه‌گذاری از این طریق است. از جمله عواملی که روی قیمت املاک در این کشور و شهر استانبول تاثیر می‌گذارند می‌توان به متراژ خانه، شهر، موقعیت مکانی ملک، سن بنا، امکانات بنا، انواع دسترسی‌ها و امکانات محلی و منطقه‌ای اشاره کرد. برای آشنایی با قیمت خرید ملک در استانبول، حداقل قیمت املاک در ترکیه و چگونگی اخذ اقامت این کشور با خرید ملک، در این مطلب با ما همراه باشید.

قیمت خانه در ترکیه

در حال حاضر، کشورهای مختلف آسیایی و اروپایی وجود دارند که می‌توان در آن‌ها سرمایه‌گذاری کرد. ترکیه یکی از بهترین کشورهای اروپایی است که همواره رشد اقتصادی مناسبی دارد و گزینه‌های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری ارائه می‌دهد.

یکی از بهترین روش‌های سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه، خرید ملک در این کشور است. قیمت املاک در ترکیه در بازه مناسبی قرار دارند با حداقل بودجه ممکن هم می‌توانید در این کشور صاحب ملک شوید. اشاره به این نکته خالی از لطف نیست که اگر ارزش املاک و مستغلاتی که خریداری می‌کنید، بیشتر از ۴۰۰ هزار دلار آمریکا باشد، اقامت دائمی و شهروندی ترکیه را دریافت خواهید کرد.

قیمت خانه دست دوم در استانبول

قیمت خانه در استانبول

برای سرمایه‌گذاری در کشور ترکیه و خرید ملک در این کشور، شهرهای مختلفی وجود دارند که می‌توانید برای خرید خانه به سراغ آن‌ها بروید. از جمله این شهرها می‌توان به استانبول اشاره کرد که از آن به عنوان قطب توریستی ترکیه هم یاد می‌شود.

استانبول به دلیل ماهیت توریستی خود، شهری بزرگ و پر از املاک تجاری و مسکونی است. قیمت املاک در این کشور، به مراتب بیشتر از شهرهای دیگری مانند وان و آلانیا است. در مقابل، رشد قیمت املاک در این شهر، به مراتب بیشتر از شهرهای دیگر می‌باشد. همین موضوع باعث شده است تا سرمایه‌گذارانی که قصد خرید ملک در کشور ترکیه را دارند، شهر استانبول را برای خرید انتخاب کنند.

قیمت خانه در استانبول به پول ایران

اگر قصد خرید ملک در ترکیه و شهر استانبول را دارید، بد نیست کمی درباره قیمت آپارتمان در استانبول به پول ایران بدانید. با توجه به عدم ثبات ارزش واحد ارزی، نمی‌توان قیمت‌ها را به صورت ثابت و دقیق بیان کرد. اگر نرخ لیر را ۲۵۰۰ تومان در نظر بگیریم، ارزش یک خانه ۱ میلیون لیری معادل دو میلیارد و پانصد میلیون تومان خواهد بود. با این حال، می‌توانید از فروشگاه‌های فروش املاک در ترکیه، خانه‌های مختلفی را متناسب با بودجه خود تهیه کنید.

حداقل قیمت آپارتمان در ترکیه

حداقل قیمت آپارتمان در ترکیه

قیمت خرید ملک در ترکیه به مراتب کمتر از بسیاری از کشورهای اروپایی مانند آلمان و فرانسه می‌باشد. همین موضوع باعث شده است تا تقاضای خرید ملک و سرمایه‌گذاری در این کشور چندین برابر کشورهای دیگر باشد. در سال ۲۰۲۳، حداقل قیمت آپارتمان در ترکیه، حدودا ۷۵ هزار دلار می‌باشد. اگر بخواهیم این نرخ را با واحد لیر بیان کنیم، باید بگوییم برای خرید هر متر آپارتمان در این کشور، باید مبلغی در حدود ۱۰ هزار لیر پرداخت کنید.

حداقل قیمت خانه برای اقامت ترکیه

یکی از دلایلی که باعث شده است تا همواره تقاضای زیادی برای خرید ملک در کشور ترکیه وجود داشته باشد، امکان اخذ اقامت این کشور از این طریق است. بسیاری از کشورها با خرید ملک امکان اخذ اقامت را نمی‌دهند. اما در ترکیه، با خرید املاک و مستغلاتی با مجموعه ارزش بیش از ۴۰۰ هزار دلار، اقامت دائمی و حتی تابعیت این کشور را هم دریافت می‌کنید.

درباره حداقل قیمت خرید ملک در ترکیه برای اقامت این سوال مطرح می‌شود که اگر ارزش ملک خریداری شده کمتر از این مقدار بود، آیا می‌توان اقامت ترکیه را دریافت کرد؟ در پاسخ به این سوال، باید بگوییم در صورت خرید املاک و مستغلاتی به ارزش کمتر از ۴۰۰ هزار دلار، اقامت موقتی و ۵ ساله ترکیه را بدون امکان تمدید دریافت می‌کنید. در این مدت فرصت دارید تا مجموعه ارزش املاک و مستغلات خود را به بیش از ۴۰۰ هزار دلار برسانید تا اقامت دائمی و تابعیت این کشور را دریافت کنید.

قیمت آپارتمان دست دوم در استانبول

قیمت آپارتمان دست دوم در استانبول

یکی از گزینه‌های خرید ملک و سرمایه‌گذاری در شهر استانبول ترکیه، خرید آپارتمان‌های دست دوم است. به طور کلی، می‌توان گفت املاک دست دوم در این شهر، با توجه به سال ساخت، امکانات و دسترسی‌ها، بین ۱۰ تا ۴۰ درصد ارزان‌تر از خانه‌های نوساز هستند. همین موضوع باعث شده است تا تقاضای زیادی برای خرید این نوع املاک جهت سرمایه‌گذاری وجود داشته باشد.

خرید ملک در استانبول با کمترین قیمت

استانبول یکی از محبوب‌ترین شهرهای ترکیه است که می‌توانید با قیمت حدودا ۷۵ هزار دلار آمریکا، در این شهر صاحب خانه شوید. از جمله عواملی که روی قیمت املاک در این شهر تاثیر می‌گذارند، می‌توان به متراژ، سال ساخت، امکانات و دسترسی‌های محلی و موقعیت مکانی ملک اشاره کرد. اگر قصد خرید خانه در ترکیه را دارید، می‌توانید از طریق وب‌سایت‌های واسطه و برتر مشاور املاک در این زمینه استفاده کنید.

عوامل موثر بر قیمت املاک در کشور ترکیه

عوامل موثر بر قیمت املاک در کشور ترکیه

عوامل زیادی وجود دارند که در کنار هم باعث تفاوت قیمت املاک در استانبول می‌شوند. از جمله این عوامل می‌توان به سال ساخت، محل واقع شدن ملک، متراژ بنا، انواع دسترسی‌ها و امکانات محلی و منطقه‌ای اشاره کرد. در ادامه این عوامل را بررسی می‌کنیم.

متراژ؛ مهم ترین عامل در تعیین قیمت خانه

از میان تمام عوامل موثر بر قیمت خرید ملک در استانبول، متراژ مهم‌ترین و تاثیرگذارترین مورد است. اگر دو خانه را در نظر بگیرید که تقریبا از تمام جهت شباهت زیادی به‌هم دارند اما متراژ یکی ۷۵ و دیگری ۱۰۰ متر است، می‌توان گفت که خانه ۱۰۰ متری حداقل ۲۵ هزار لیر گران‌تر از خانه دیگر خواهد بود.

سال ساخت ملک

هرچقدر ملکی که قصد خرید آن را دارید، سال ساخت بیشتری داشته باشد، قیمت آن کمتر خواهد بود. به زبان دیگر، به ازای هر سال، املاک موجود در استانبول و به طور کلی کشور ترکیه، دچار کاهش قیمت می‌شوند. به همین خاطر است که اگر دو خانه با شرایط و متراژ یکسان وجود داشتند باشند که یکی نوساز و دیگری ۱۰ سال ساخت است، خانه قدیمی‌تر حدودا ۳۰ الی ۴۰ درصد ارزان‌تر از ملک نوساز خواهد بود.

امکانات و دسترسی های محلی

امکانات و دسترسی‌های محلی می‌توانند روی قیمت خانه در استانبول تاثیر بگذارند. اگر خانه‌ای در استانبول در حاشیه شهر و به دور از امکاناتی مانند مرکز خرید بنا شده باشد، ارزش آن به مراتب کمتر از خانه‌ای خواهد بود که در کنار مراکز خرید و سیستم حمل و نقل عمومی شهر واقع شده است.

موقعیت مکانی ملک

از جمله دیگر عوامل تاثیرگذار بر قیمت ملک در ترکیه، موقعیت مکانی آن است. هرچقدر که موقعیت مکانی ملک بهتر و نزدیک‌تر به مرکز شهر باشد، ارزش آن به مراتب بیشتر خواهد بود. در نتیجه، اگر بودجه بسیار محدودی دارید و نمی‌توانید در مرکز شهر استانبول خانه بخرید، می‌توانید به سراغ حاشیه این شهر و مناطق دارای پتانسیل پیشرفت بروید.

Share