مدیرکل بنیاد مسکن گیلان خبر داد؛

تصویب طرح هادی روستاهای چینی جان و مجموعه روستایی لفمجان

حامد دائمی مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفت: طرح هادی هدایت گر و از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، حامد دائمی در حاشیه جلسه کمیته تصویب طرح‌های هادی روستاهای استان اظهار کرد: امروزه طرح هادی روستایی مهمترین ابزار مدیریت توسعه روستایی است که علاوه بر جنبه‌های کالبدی روستاها، جنبه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

دائمی افزود: طرح هادی یا به عبارتی طرح جامع توسعه روستایی از جمله اقدامات مهم برای توسعه و عمران روستاها است، این طرح مصوبه‌ای برای هدایت عملیات سازندگی و آبادانی در روستاها با آگاهی از وضعیت فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی آن‌ها است.

وی با بیان اینکه طرح‌های هادی روستاهایی که نیازمند به بازنگری هستند باید متناسب با نیازها و خواسته روستاییان مورد تجدیدنظر قرار گیرد، اضافه کرد: بازنگری طرح هادی پس از اتمام دوره ۱۰ساله طرح مصوب قبلی روستا انجام می‌گیرد، البته پیشنهادات طرح هادی قبلی روستا در ابعاد محیطی، جمعیتی، اجتماعی و اقتصادی و میزان تحقق‌پذیری آن‌ها نیز باید بررسی و تحلیل شده و تأیید شوند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در موضوع تأمین زمین گفت: نخستین اولویت بنیاد مسکن، تملک اراضی ملی در روستاهایی است که ظرفیت ساخت مسکن را دارند.

وی گفت: با توجه به مشکلات عدیده برای افراد فاقد مسکن، تلاش خواهیم کرد تا مسکن روستایی را برای این افراد در روستاها و شهرهای کوچک تأمین کنیم.

دائمی تصریح کرد: در این جلسه اراضی ۹ روستا در ۶ شهرستان استان با مساحت تقریبی ۳۲ هکتار جهت اجرای طرح نهضت ملی مسکن در روستاها بررسی اولیه انجام گردید و طرح هادی روستاهای چینی جان شهرستان رودسر و مجموعه روستایی لفمجان شهرستان لاهیجان شامل روستاهای بالامحله مالفجان پایین محله لفمجان – بازار سر لفمجان – لمک محله لفمجان – لاحشر – خوبده – کلنگران و جوپیش تصویب شد.

Share