یادداشت وارده؛

محمد شیخان؛ آراسته به نیروی جوانی با کوله باری از تجربه اجرایی

عموم مردم نماینده خوب را تنها در مجلس شورای اسلامی نمیخواهند؛ کسی را میخواهند که در وزارتخانه‌ها و خانه ملت همواره صدای رسای آنان باشد و شهر و دیارشان را از تصمیمات ملی منتفع کند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، یکی از مخاطبان در یادداشتی نوشت:

شایسته سالاری رویکرد مناسبی از اداره حکومت است که اساس آن  توانایی و شایستگی است. نقطه آغاز هر گونه ارزیابی، شایستگی است. ویژگی زیربنایی فرد که با عملکرد ملاک مدار و یا عملکرد برتر در یک شغل و یا یک وظیفه رابطه دارد، شایستگی گویند. بدیهی است انتخاب فرد شایسته برای نمایندگی مردم، تضمین کننده نفع جمعی ماست.

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله می‌فرمایند: «خَیرُ النّاسِ اَنفَعُهُم لِلنّاسِ» یعنی بهترین مردم کسی است که برای مردم سودمندتر باشد. بنابراین نفع رساندن به مردم آنقدر ارزشمند است که سبب امتیاز و ارزش انسان می‌گردد.

مردم آگاه و هوشیار این مرز و بوم نیز در انتخاب خود حتماً بهترین و سودمندترین مردم را برمی‌گزینند. بهترین‌ها در این عرصه دارای ویژگی‌هایی هستند که در ادامه به برخی از آن‌ها اشاره می‌کنیم. پیروی از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران که به عنوان میثاق ملت شناخته می‌شود؛ دارا بودن سوابق خوب و ارزنده در امر اجرا؛ برخورداری از حسن شهرت در سلامت اقتصادی و سیاسی؛ تطبیق حرف و عمل در گذشته؛ داشتن اطرافیان و مبلّغین خوب که اشتهار به مفاسد اقتصادی و اجتماعی ندارند؛ توانایی سخنوری؛ به روز بودن در امر فن آوری اطلاعات؛ شناخت نیازهای مردم و روحیه‌ی پویا و همچنین سوابق اجرایی، علمی، مذهبی، فرهنگی و…

کاندیدای اصلح برای فعالیّت‌های آینده‌ی خود برنامه‌ای مشخص در زمینه‌های اقتصادی، فناوری، فرهنگی، ورزشی، جوانان، بانوان، کارمندان، کارگران و… دارد و هیچ یک از این موارد از دید تیزبین مردم ما به دور نمی‌ماند.

بدیهی است که وظیفه اصلی نمایندگان مجلس شورای اسلامی وضع قوانین و مقررات است. اما در این بین به دلیل قدرت حاکمیتی که نمایندگان مجلس از آن برخوردارند، همواره به صورت دوسویه چه از جانب مردم در قالب درخواست و چه از جانب خود نمایندگان در قالب وعده‌های انتخاباتی پروتکل نانوشته‌ای برقرار گردیده که وکلای مردم میباستی در امور اجرایی نیز دخالت نمایند و قدرت ایشان در این باره همواره توسط موکلینشان مورد نقد و بررسی قرار میگیرد.

از آنجا که مردم اصل را بر این مهم قرار میدهند که کسی که وکالتشان را برای نمایندگی در مجلس شورای اسلامی قبول کرده از پس قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد سایر قوا به راحتی بر می‌آید؛ حتما میخواهند که وکیلشان در این راه نظارتی بر قوه مجریه نسبت به حقوق از دست رفته آن‌ها در اجرای موضوعاتی که وظیفه دولت است، استیفای حق کند.

عموم مردم نماینده خوب را تنها در مجلس شورای اسلامی نمیخواهند؛ کسی را میخواهند که در وزارتخانه‌ها و خانه ملت همواره صدای رسای آنان باشد و شهر و دیارشان را از تصمیمات ملی منتفع کند و نگذارد نسبت به حوزه‌های دیگر انتخاباتی خدای نکرده سرشان بی‌کلاه بماند.

اگر به سوابق کاری و تحصیلی دکتر «محمد شیخان» کاندیدای نمایندگی مردم در حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن  بنگریم، نیک در میابیم که ایشان از هر نظر شایستگی این نمایندگی و وکالت را دارا است.

ایشان با تحصیلات در رشته مدیریت صنعتی از یک سو و تجربه مدیرعاملی یکی از بزرگترین مجموعه‌های تولیدی کشور یعنی شرکت دخانیات ایران، ثابت نمودند که هم دغدغه اشتغال جوانان را دارند و هم نسبت به معیشت قشر زحمتکش شاغل در صنعت کشور حساسند. دکتر شیخان دعای خیر مادران گیلانی را همیشه با خود به همراه دارند که در هر منصبی که مسئولیت آن را پذیرفته‌اند در بحث اشتغال جوانان گیلانی با احدی تعارف نداشته و درگیر بروکراسی‌های حوصله سربر و وقت گیر اداری نیز نبوده اند.

دکتر محمد شیخان درک کرده‌اند که اشتغال جوانان، شرایط بحرانی دارد و برای اینکه جوانان تشکیل خانواده دهند و شرمنده خانواده خود نباشند باید به آنان به صورت اورژانسی یاری رساند و مدیریت بحران کرد.

متاسفانه بعضی مسئولین فکر می‌کنند که کارگران زحمتکش و پرسنل خدوم واحدهای صنعتی باید در خدمت بی‌چون و چرای سازمان باشند و فقط سرمایه سازمان را افزایش دهند؛ حال آنکه در دنیای مدرن معیشت کارکنان از هر چیزی ارزشمند‌تر است و سازمان باید در خدمت معیشت پرسنل باشد.

همه کارکنان شرکت کاغذسازی کاوه، شرکت دخانیات ایران و شرکت پازارگاد، شهادت میدهند که چقدر وضع معیشت آنان در دوران تصدی دکتر شیخان بهتر بود.

دکتر محمد شیخان با تحصیلات تکمیلی در زمینه روابط بین الملل و دکتری علوم ارتباطات نمره عالی دیگری در بحث توانایی رساندن مردم به نفع جمعی دارند.

اگر شخص هنر انتقال پیام مردم به مسئولین و سایر همکاران خود را نداشته باشد و اگر در علوم ارتباطی و فن آوری‌های ارتباطی تبحر نداشته باشد، چگونه می‌تواند نماینده مردم شود!؟ بارها شاهد بودیم که نمایندگان برخی حوزه‌های انتخابیه در مجلس در طول چهار سال نمایندگی یک سخنرانی اثرگذار در مجلس شورای اسلامی در باب رساندن نفع جمعی به مردم گیلان از خود به نمایش نگذاشته اند.

با نگاهی به سوابق ارزشمند ایشان در می‌یابیم که ایشان جوانی با تجربه هستند؛ در مناصب مختلف در خدمت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بودند و ارتباطات خوبی در سطح کلان کشور و مسئولین صاحب نفوذ دارند.

هم آراسته به نیروی جوانی هستند و هم کوله باری از تجربه‌های مختلف اجرایی را همراه خود به دوش می‌کشند.

قطعا مردم حوزه انتخابیه تالش، رضوانشهر، ماسال و شاندرمن در انتخابات پیش رو نشان خواهند داد که دوران نمایندگی‌های غیر تخصصی، غیر علمی و فامیلی به پایان رسیده و قرار است این بار دکتر محمد شیخان را بذر فریاد مردم گیلان کنند. فریاد منطقه سبزی از ایران که شاید به خاطر زیبایی‌های ذاتی طبیعی از نعمت توسعه همه جانبه محروم مانده است. ما به فریاد همراه با متانت و تخصص جوان با تجربه گیلانی، دکتر محمد شیخان نیاز داریم.

Share