دستیار رئیس‌جمهور در امر مردمی‌سازی:

رمان‌های میرزا کوچک باید دست‌به‌دست شود | تمام مردم گیلان ولایی هستند

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با تأکید بر اینکه رمان‌های میرزا کوچک باید دست به دست شود، گفت: گرچه رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار اتفاق مهمی در احیای هویت تاریخی گیلان است اما این هنوز ابتدای کار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از فارس، سید احمد عبودتیان، دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت بعدازظهر امروز در اختتامیه سومین دوره رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار در سالن اجتماعات بانک ملی اظهار کرد: رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار یک کار مؤثر و هوشمند فرهنگی است و باید پاس داشته شود.

وی با بیان اینکه رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار باید حمایت شده و ادامه‌دار باشد، گفت: این کار تمیز و مؤثر و هوشمند فرهنگی بسیار بااهمیت است و باید درباره‌اش بحث شود و درخصوص احیای هویت فرهنگی و تاریخی گیلان بسیار مفید است.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با بیان اینکه این رخداد رسانه‌ای تلاشی برای احیای هویت گیلان است، افزود: دشمنان ما سال‌ها برای هویت‌زدایی از تمام اقوام ایران تلاش کردند و به خصوص تلاش می‌کردند تا نشان دهند تا مردم خطه شمال را بی‌توجه به دین نشان دهند اما این رخدادها نشان می‌دهد که این ادعا کاملا برعکس است.

عبودتیان با بیان اینکه تمام مردم گیلان ولایی هستند و به اهل بیت (ع) ارادت ویژه‌ای دارند، گفت: رهبر معظم انقلاب در روزهای اخیر در جلسه‌ای فرمودند که اگر ملت ایران هویت خود را فراموش کند، ضربه خواهند خورد و عقب خواهند ماند.

وی رخداد رسانه‌ای را یک یادآور تاریخی از شخصیت و هویت حقیقی گیلانیان دانست و بیان کرد: گیلانی‌ها با این تلاش‌ها با آن خودفراموشی مدنظر رهبر انقلاب مقابله کردند و این هویت تاریخی را احیا کردند البته این هنوز ابتدای کار است و باید رمان‌های مربوط به میرزا به زودی دست به دست بچرخد.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت کمک به رونق بخشی حیات معنوی کشور را یکی از آثار رخداد رسانه‌ای سردار تا سردار عنوان کرد و افزود: حیات معنوی یعنی روحیه، یعنی هدف داری و به سمت آرمان‌ها حرکت کردن که این کار شهداست و قرآن به ما یاد می‌دهد.

عبودتیان با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب درخصوص آرمان‌گرایی و اثرگذاری شهدا گفت: شهدا تا وقتی هستند با جان و تن خود از آرمان‌ها دفاع می‌کنند و وقتی می‌روند صدایشان و معنویتشان تازه شنیده می‌شوند و ما باید گوشمان سنگین نباشد تا صدای شهدا را بشنویم.

وی با بیان اینکه صدای آرمان‌خواهی شهید میرزا کوچک جنگلی نیز اکنون پس از صد سال در حال شنیده شدن است، گفت: هنوز از میرزا صداها و حرف‌های شنیده‌نشده‌ای وجود دارد که باید برای نسل جدید بازگو شود.

دستیار رئیس جمهور در امر مردمی‌سازی دولت با اشاره به اثرگذاری شهدا پس از شهادتشان بیان کرد: چندی پیش پدر شهیده فائزه رحیمی گفت که وقتی تلفن شهیده را پس از شهادتش روشن کردیم همچنان پیام‌هایی از دختران می‌آمد که می‌گفتند به خاطر او چادری شدند.

Share