آموزش و پرورش گیلان در واکنش به گلایه اولیا؛

کمک به مدرسه شرط دریافت کارنامه نیست | با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت

شهرام رفیعی، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان گفت: گروکشی کارنامه تحصیلی در ازای دریافت وجه نقد برخلاف مقررات است و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان گفت: گروکشی کارنامه تحصیلی در ازای دریافت وجه نقد برخلاف مقررات است و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت.

شهرام رفیعی با اشاره به برخی گزارشات مبنی بر دریافت وجه توسط تعدادی از مدیران مدارس دولتی در ازای صدور کارنامه تحصیلی اظهار داشت: به استناد فصل ششم ماده ۱۳۳ آیین نامه اجرایی مدارس، دریافت هرگونه وجه اجباری به استثنای وجوه مربوط به بیمه دانش آموزی، هزینه کتاب و لباس کار در هنرستان‌ها خارج از ضوابط این آیین نامه توسط مدیران مدارس ممنوع است.

وی افزود: البته با توجه به نیازهای مدارس دریافت و یا اعطای کمک‌های مردمی مصوب انجمن اولیا و مربیان مدارس در خارج از فصل ثبت نام مدارس امکان‌پذیر است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان تأکید کرد: هرگونه گروکشی کارنامه تحصیلی برخلاف مقررات است و با متخلفان برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. رفیعی خاطرنشان کرد: اگر مدیر مدرسه دولتی اقدام به دریافت وجه در قبال تحویل کارنامه کند؛ اولیا می‌توانند با مراجعه به واحدهای ارزیابی عملکرد ادارات آموزش و پرورش نسبت به دریافت کارنامه تحصیلی فرزند خود بدون واریز هیچ مبلغی به حساب مدرسه، اقدام کنند.

رفیعی با اشاره به برخی اقدامات اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی جاری، تاکنون ۳ هزار و ۱۲۷ مورد بازدید با عناوین ثبت نام، امتحانات، پروژه مهر و رسیدگی به شکایات انجام شده است که در این بازدیدها ۲۸۶ مورد تذکر شفاهی، ۳۵۳ تذکر کتبی، احاله ۱۴ پرونده به هیأت تخلفات اداری و در ۵ مورد هم برای متخلفان حکم لغو ابلاغ صادر شده است.

رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش استان گیلان با تشریح برخی اقدامات برای توانمندسازی مدیران مدارس اظهار داشت: برگزاری دوره‌های مقابله با بحران و مدیریت در شرایط اضطراری، آشنایی با تخلفات اداری و آموزش مسائل مالی برای دو هزار و ۳۱ مدیر از جمله ۵۳۱ مدیر تازه منصوب شده، از جمله اقدامات تبیینی اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش استان گیلان در سال تحصیلی ۱۴۰۳ – ۱۴۰۲ است.

Share