آموزش و پرورش گیلان اعلام کرد:

رعایت تطابق جنسیتی کارکنان مدرسه با دانش آموزان در مدارس گیلان الزامی است

مجتبی روحی، سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به استناد بخشنامه‌های متعدد وزارتی، مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس شده‌اند و تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش آموزان الزامی است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان گفت: به استناد بخشنامه‌های متعدد وزارتی، مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس شده‌اند و تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش آموزان الزامی است.

مجتبی روحی با اعلام این خبر اظهار داشت: به استناد بخشنامه ۱۵۴ / ۴۰۰ در تاریخ ۲۸ / ۰۲ / ۱۴۰۲ مدارس به تفکیک جنسیت تأسیس شده‌اند و تطابق جنسیت کارکنان مدرسه با دانش آموزان الزامی است. وی افزود: تخصیص دبیر غیرهمجنس در مدارس دوره اول و دوم غیردولتی فاقد وجاهت قانونی است و ضروری است مدیران مدارس و روسای مناطق در اجرای این بخشنامه اهتمام کامل داشته باشند.

سرپرست اداره مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی آموزش و پرورش استان گیلان با اشاره به بخشنامه ۲۱۷۴۹۴ در تاریخ ۲۵ / ۱۰ / ۱۳۹۷ مطابق ماده ۲ و بند ۱۰ ماده ۲۱ قانون تأسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیردولتی، اظهار داشت: استفاده از دبیران مرد در مدارس دخترانه غیردولتی با هر عنوان ممنوع است و با متخلفان مطابق ماده ۳۵ این قانون برخورد خواهد شد.

۷۰ هزار دانش آموز گیلانی در ۹۱۵ مدرسه غیر دولتی تحصیل می‌کنند.

Share