انتخابات 1402 فرصتی برای تغییر

چرا نباید حداقل یک کرسی نمایندگی رشت به جوانان برسد!؟

گیلان و رشت برای عبور از شرایط فعلی و رسیدن به پیشرفت و توسعه متوازن نیاز به روح تازه ای دارد تا در کالبد آن دمیده شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، شاید برای شما هم این سؤال پیش آمده باشد که چرا نخبگان، کارشناسان و حتی کشورهای توسعه یافته برای استفاده ظرفیت جوانان در امرو راهبردی مثل قانون‌گذاری تأکید دارند.

شاید بتوان با نگاهی به وضعیت طرح‌های عقب مانده در استان گیلان و به خصوص شهرستان رشت به این نتیجه دست یافت که فقدان یک عنصر پویا و خلاق در جمع مجمع نمایندگان، پیگری امورات مردم در این حوزه را دچار روزمرگی کرده است.

دلیل این امر نیز بدیهی است، چراکه نوآوری و خلاقیت عنصر لاینفک جوانان است و آن‌ها به دلیل تجربه کمتر و ایده‌های جدیدتر، می‌توانند به راحتی به نوآوری و خلاقیت در حوزه تقنینی بپردازند.

در عین حال تحصیلات این جوانان با مفاهیم و علوم روز قرابت بیشتری داشته و باعث افزایش کیفیت خدمات و راهکارهای حل مسائل کشور ناظر به قواعد حاکم بر دنیا می‌شود و  از طرف دیگر جوانان تحصیل کرده و آگاه به نیازهای روز، از تحلیل دقیق‌تر مسائل و مشکلات برخوردار بوده و به تناسب آن راه‌حل‌های بهتری برای ارائه دارند.

جدای از اینکه استفاده از ظرفیت جوانان در حوزه تقنینی می‌تواند به بهبود شرایط و افزایش کیفیت خدمات قضایی و حقوقی در کشور کمک کند، می‌تواند موجب افزایش بهره‌وری و کاهش هزینه‌های تمام شده با توجه به شرایط فعلی اقتصادی نیز شود.

البته نمی‌توان از این موضوع که جوانان به دلیل فعال بودن در شبکه‌های اجتماعی، به راحتی با دیگران ارتباط برقرار کرده و از این طریق می‌توانند ایده‌های خود را به دیگران منتقل کنند و با همکاران خود ارتباطات بهتری برقرار کنند به سادگی گذشت.

با تمام این تفاسیر می‌توان نتیجه گرفت که اگر حتی در گذشته یک جوان در جمع نمایندگان شهرستان رشت و حتی مجمع نمایندگان گیلان بود، هم شاهد نیروی محرک برای ارائه راهکارهای واقعی در حل مسائل استان بودیم هم ضریب خلاقیت برای نقش آفرینی در مناسبات ملی افزایش پیدا می‌کرد.

در انتخابات پیش رو نیز در حوزه انتخابیه رشت و خمام؛ جوانان متعهد، متخصص و نخبه‌ای در لیست تائیدصلاحیت شدگان دیده می‌شود که ظرفیت خوبی دارند تا ردای وکالت مردم را در مجلس دوازدهم به تن کنند.

گیلان و رشت برای عبور از شرایط فعلی و رسیدن به پیشرفت و توسعه متوازن نیاز به روح تازه ای دارد تا در کالبد آن دمیده شود.

انتخاب یک جوان نخبه کارآمد بهتر از چهره‌های باسابقه‌ای است که پس از سال‌ها حضور پیاپی در بهارستان خروجی عملکرد آن‌ها وضعیت آشفته فعلی است.

Share