استاندار در کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گیلان:

وضعیت مدیریت کارخانه «فولاد خزر» تا آخر هفته تعیین تکلیف شود

استاندار گیلان با تاکید بر اهمیت حمایت از تولید، کار و اشتغال در دولت سیزدهم از معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و مدیر کل صنعت، معدن و تجارت استان خواست طی جلساتی تا انتهای هفته برای مشکل ضعف مدیریت و عدم انسجام هیات مدیره شرکت فولاد خزر چاره اندیشی کرده و موضوع تعیین تکلیف شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید گفت: این شرکت در گذشته به دلیل بدهی هزار و ۸۰۰ میلیارد ریالی به شرکت برق وعدم پرداخت مطالبات این شرکت مشکلاتی داشت که در سایه بی‌توجهی اکنون میزان مطالبات این شرکت به ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی گفت: در مصوبات این کارگروه برای این شرکت مهلتی برای پرداخت معوقات در نظر گرفته شد که به دلیل‌عدم انجام تعهدات و ایجاد اختلاف بین سهامداران شرکت فولاد پرداخت معوقات و مطالبات برق، گاز و تسهیلات بانکی انجام نشد و برق شرکت قطع و تولید متوقف شد.

عباسی در این جلسه از هیات مدیره خواست این مشکلات را به سرعت تعیین تکلیف کرده و نسبت به تعیین مدیرعامل اقدام کند.

وی با بیان اینکه حمایت از تولید و در عین حال توجه به نیازها و حقوق کارگران اولویت و مورد تاکید است، گفت: هم اکنون استانداری و کارگروه رفع موانع تولید بعنوان مطالبه‌گر وارد شده و این شرکت باید ظرف هفته جاری مدیرعامل، هیات مدیره و سهامداران خود را مشخص کرده تا به معیشت کارگران این کارخانه آسیب کمتری وارد شود.

*در جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری، باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد

نماینده عالی دولت در گیلان در بخشی دیگر از این جلسه تاکید کرد: باید سرمایه‌گذاران علاقمند به سرمایه‌گذاری در این استان شناسایی شده و موانع پیش روی آن‌ها رفع شود و با جذب سرمایه گذار و فراهم کردن امکانات لازم برای آن‌ها میزان درآمد مردم در استان را افزایش داده و فضا برای توسعه این خطه فراهم شود.

 وی تصریح کرد: در این بخش و در راستای جذب سرمایه گذار و تسهیل سرمایه گذاری، باید سخاوتمندانه و قانونمند عمل کرد تا افرادی که پشت خط مانده‌اند با تاخیر و تعلیق مواجه نشده و منصرف نشوند.

استاندار گیلان در خصوص مساله انتخابات نیز با اشاره به فرمایشات مقام رهبری گفت: هرکدام از ما وظیفه‌ای داریم؛ که باید بدون توجه به اختلافات سیاسی و سلیقه‌ای اجازه سوء استفاده را از دشمن بگیریم. دشمن به دنبال نا امیدی، دلسرد کردن مردم است اما ما باید تلاش کنیم مشارکت حداکثری در انتخابات را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: بخشی از جلب مشارکت در بخش تولید و تولیدات رقم می‌خورد لذا باید سعی کنیم مدیریت انرژی داشته باشیم و ملاحظات را در مصرف گاز و برق داشته باشیم تا رضایتمندی آحاد جامعه فراهم آید.

سهامداران مجتمع ذوب آهن فولاد خزر شامل، موسسه جامعه الامام الصادق علیه السلام، شرکت لوتوس افلاک زرین و شرکت آروند پندار لوتوس هستند.

Share