با حضور استاندار گیلان و در سال مهار تورم و رشد تولید

شرکت صنایع پوشش ایران وارد مدار تولید شد | کاهش ۲ درصدی نرخ بیکاری

شرکت صنایع پوشش ایران امروز طی مراسمی با حضور استاندار گیلان بار دیگر وارد مدارتولید شد و مرحله نخست این شرکت بزرگ با اشتغال ۵۰ نفر افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله عباسی ظهر امروز چهارشنبه در مراسم احیا و باز آفرینی اولین مرحله بازتولید شرکت صنایع پوشش ایران بیان کرد: استان گیلان در گذشته یکی از قطب‌های مهم صنعت نساجی در کشور به شمار می‌رفت.

به گفته استاندار، به دلیل سوء مدیریت‌ها در سالیان گذشته این صنعت بزرگ با مشکلات جدی مواجه شد اما دولت انقلابی و مردمی سیزدهم عزم خود را برای احیای واحدهای تولیدی راکد یا تعطیل شده از جمله کارخانه‌های نساجی گیلان جزم کرده است.

 عباسی با اشاره به احیای ۱۷۲ واحد تولیدی و صنعتی گیلان در سال ۱۴۰۱ و کاهش نرخ بیکاری به میزان ۲ درصد کمتر از میانگین کشوری عنوان کرد: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید نقشی مهمی در احیای کارخانه‌های تولیدی به ویژه صنعت نساجی در گیلان داشته است.

نماینده عالی دولت سیزدهم در استان گیلان تصریح کرد: در بررسی‌های انجام شده مشخص است که بسیاری ازکارخانه‌های نیمه تعطیل و تعطیل شده استان دارای مشکلات حقوقی و قضایی بوده و یا به دلیل‌عدم دریافت به موقع تسهیلات دچار رکود شدند و دولت تلاش می‌کند این نقیصه را بر طرف سازد.

استاندار اعلام کرد: براساس رصد سامانه کشوری، الحمدالله موفق شدیم در گیلان ۱۰۸ درصد از تعهدات ایجاد اشتغال را طی سال گذشته محقق سازیم و یکی از دلایل کاهش میانگین نرخ بیکاری درمنطقه انجام همین تعهدات است.

بخشی از ساختمان شرکت صنایع پوشش ایران سال ۱۳۸۳ در جریان بارش برف سنگین شهر رشت فرو ریخت و پیامد آن به علت واگذاری نادرست این واحد تولید و نابودی کارخانه بیش از دو هزار کارگر بیکار شدند.

اکنون با افتتاح فاز اول کارخانه ۵۰ نیرو به کار بازگشتند و تا چند ماه آینده با افتتاح فاز دوم میزان اشتغال به ۲۰۰ نفر افزایش خواهد یافت.

Share