طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان؛

شاخص عملکرد نمایندگان گیلان در مجلس؛ غیبت صفری در ۵۴ درصد جلسات!

با بررسی آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس مشخص شده که حجت الاسلام محمد صفری ملک میان نماینده رودسر و املش در ۵۴ درصد جلسات حضور نداشته تا در میان نمایندگان گیلان رکورددار میزان غیبت باشد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، غیبت‌های نمایندگان مجلس در جلسات مختلف پارلمان و تصمیم گیری درباره سرنوشت طرح‌ها و لوایح مهمی که به صورت مستقیم با زندگی مردم و سرنوشت جامعه گره خورده‌اند، بدون حضور عده زیادی از نمایندگان مردم، یکی از معضلات ادوار مختلف بوده است.

میزان مشارکت نمایندگان در رای‌گیری‌ها را می‌توان شاخصی حداقلی از میزان مسئولیت‌پذیری نمایندگان مردم نسبت به طرح‌های مطرح شده در مجلس دانست، که در صورت انتشار عمومی می‌تواند باعث نظارت عمومی مردم بر رفتار نمایندگان خود شود و بدین‌ترتیب عملکرد نمایندگان در این بخش را بهبود بخشد.

سامانه مدیریت شفافیت آرای نمایندگان از ۲۱ اسفند سال ۱۴۰۱ آغاز به فعالیت کرده و آرای نمایندگان درباره طرح‌ها و لوایحی را که بعد از این تاریخ در صحن علنی بررسی شده را منتشر کرده است.

استان گیلان، ۱۱ حوزه برای انتخابات مجلس دارد که در مجموع ۱۳ نماینده را دربر می‌گیرد. از ۱۳ نماینده گیلان در مجلس نیز ۵ نماینده یعنی احمد دنیامالی، پرویز محمدنژاد، سیدکاظم دلخوش، مهرداد گودرزوند چگینی و غلامرضا مرحبا جزء ۲۰۰ نماینده ای نیستند که به سامانه شفافیت آرا پیوسته باشند.

در این بین با بررسی آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس مشخص شده که حجت الاسلام محمد صفری ملک میان در ۵۴ درصد جلسات حضور نداشته تا در میان نمایندگان گیلان رکورددار میزان غیبت باشد.

محمدرضا احمدی
نماینده رشت و خمام
شاخص عملکرد: ۱۴۵۷ ( رتبه ۳۱ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۹۵۷ مورد عملکرد جناب آقای محمدرضا احمدی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۷ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۳ درصد نیز حضور نداشته‌اند. احمدی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۱۲ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۳۱۴ رای موافق، ۳۱۶ رای مخالف و ۲ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۸۰ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

خلیل بهروزی‌فر
نماینده فومن و شفت
شاخص عملکرد: ۱۳۱۱ ( رتبه ۵۸ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۳۷ مورد عملکرد جناب آقای خلیل بهروزی‌فر ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۷ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۳ درصد نیز حضور نداشته‌اند. بهروزی‌فر در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۵۰۶ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۱۴۲ رای موافق، ۳۳۳ رای مخالف و ۳ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۸ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

رسول فرخی‌میکال
نماینده لاهیجان و سیاهکل
شاخص عملکرد: ۱۰۸۷ ( رتبه ۱۰۳ در بین نمایندگان)

  طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۹۹ مورد عملکرد جناب آقای رسول فرخی‌میکال ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۱ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۹ درصد نیز حضور نداشته‌اند. فرخی‌میکال در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۴۵۵ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۱۰۵۸ رای موافق، ۱۷۱ رای مخالف و ۱۲ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۱۴ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

ابراهیم نجفی
نماینده آستانه‌اشرفیه
شاخص عملکرد: ۱۰۶۴ ( رتبه ۱۱۰ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۰۸ مورد عملکرد جناب آقای ابراهیم نجفی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۳ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۷ درصد نیز حضور نداشته‌اند. نجفی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۴۱۰ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۸۶۱ رای موافق، ۱۸۷ رای مخالف و ۱۳۹ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۲۳ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

حسن محمدیاری
نماینده طوالش، رضوانشهر و ماسال
شاخص عملکرد: ۱۰۵۳ ( رتبه ۱۱۲ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۳۷ مورد عملکرد جناب آقای حسن محمدیاری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۷۷ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۲۳ درصد نیز حضور نداشته‌اند. محمدیاری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۳۳۶ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۸۲۰ رای موافق، ۱۵۴ رای مخالف و ۱۸۴ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۷۸ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی
نماینده رشت و خمام
شاخص عملکرد: ۸۷۰ ( رتبه ۱۵۷ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۹۵۷ مورد عملکرد آقای جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۶۴ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۳۶ درصد نیز حضور نداشته‌اند. کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۲۴۴ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۶۹۸ رای موافق، ۲۱۸ رای مخالف و ۱۷ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۳۱۱ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

سیدعلی آقازاده‌دافساری
نماینده رشت و خمام
شاخص عملکرد: ۸۰۷ ( رتبه ۱۷۳ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۲۹۰ مورد عملکرد آقای سیدعلی آقازاده‌دافساری ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۸۴ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۱۶ درصد نیز حضور نداشته‌اند. آقازاده‌دافساری در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۱۰۸۵ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۷۶۵ رای موافق، ۱۶۲ رای مخالف و ۷ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۱۵۱ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

محمد صفری ملک‌میان
نماینده رودسر و املش
شاخص عملکرد: ۵۹۰ ( رتبه ۲۰۴ در بین نمایندگان)

طبق آمار موجود در سامانه شفافیت آرای نمایندگان مجلس شورای اسلامی، در ۱۷۸۹ مورد عملکرد آقای محمد صفری ملک‌میان ثبت شده است؛ که بر همین اساس ایشان در ۴۶ درصد جلسات حاضر بوده‌اند و در ۵۴ درصد نیز حضور نداشته‌اند. صفری ملک‌میان در مدت حضور خود در مجلس شورای اسلامی، در ۸۲۰ مورد رای گیری مشارکت کرده است، که از این تعداد ۵۱۵ رای موافق، ۶۹ رای مخالف و ۸ رای نیز ممتنع بوده‌اند. ایشان در ۲۲۸ مورد نیز، علی‌رغم حضور در مجلس، عدم مشارکت داشته‌اند.

Share