سخنان طوفانی شیخان؛

به پای فامیل بازی‌ها سوخته‌ایم | درباره واردات برنج فقط مصاحبه کردند

محمد شیخان، کارشناس مسائل سیاسی: منطقه ما بزرگترین منابع دریایی و طبیعی را دارد، اما آن گونه که باید  نتوانسته ایم حوزه های گردشگری، صنعت و اشتغال آن را شکوفا کنیم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، دکتر محمد شیخان با بیان اینکه با ما هیچ گاه مردم را از هم تفکیک نمی‌کنیم، گفت: هرجا بودم در دفترم به روی مردم این منطقه باز بوده است و خود را متعلق به این آب و خاک میدانم.

وی افزود: منطقه ما بزرگترین منابع دریایی و طبیعی را دارد، اما آن گونه که باید نتوانسته‌ایم حوزه‌های گردشگری، صنعت و اشتغال آن را شکوفا کنیم.

این فعال سیاسی با انتقاد از وضعیت عمرانی و جاده‌ای منطقه تالش، رضوانشهر و ماسال گفت: انسان از خرابی جاده‌های روستایی این منطقه سرسبز و جذاب برای گردشگران شرم می‌کند و باید هزار بار از خود بپرسد که چرا راه‌های مواصلاتی منطقه چنین وضعیتی دارند. مصریم که منطقه ما باید به لحاظ اقتصادی و اشتغال متحول شود.

شیخان افزود: بنده بیش از ۱۰۰ سفر استانی را به همراه دولت و شخص رئیس جمهور رفته‌ام و اگر از من بپرسند سخت‌ترین و دردآورترین سفر استانی شما به کجا بوده است، پاسخ خواهم داد: گیلان! چرا که در این سفرها دیدم، عده ای، رئیس جمهور و وزارتخانه‌ها را نمی‌شناختند و خواسته‌های شخصی داشتند.

وی تصریح کرد: مگر می‌شود خانواده محدودی برای کل منطقه تالش یعنی حوزه‌های کشاورزی، راه، ورزش، و جنگل‌ها و مراتع آن تصمیم بگیرند.

این کارشناس مسائل سیاسی تاکید کرد: این درد را کجای دلمان بگذاریم که برنج کشاورز زحمتکش ما به فروش نرفته و روی دستش مانده و از آن سو برنج خارجی به استان آمده و عده‌ای رانت‌خوار و سودجو از فروش آن منافع هنگفت می‌برند.

شیخان گفت: در مقطعی در مسأله واردات برنج بسیاری از نمایندگان مصاحبه کردند؛ اما هیچ یک به سمت استیضاح وزیر پیش نرفتند، چون جرات نداشتند.
وی افزود: نماینده‌ای که فقط صدایش را در مجلس بلند کند و کارآمدی، توانمندی و پیشرفتی برای مردم منطقه به ارمغان نیاورد تنها به دنبال عوام فریبی است.

این فعال سیاسی با بیان اینکه مجلس دارای ابزار نظارتی است، گفت: وقتی از این ابزار درست استفاده نمی‌شود، یعنی نماینده از حیطه اختیارات خود بی‌خبر است. نماینده‌ای که ابزار نظارت، کنترل و استیضاح را در دست دارد، به جای فریاد زدن باید از این ظرفیت‌ها استفاده کند.

شیخان گفت: آقایی که باعث ورشکستگی چوکا شده با پررویی تمام به چوکا رفته و گفته وضعیت چوکا بد نیست و اکنون ۸۰۰ نفر پرسنل دارد؛ در حالی که پیش از این‌ها شرکت چوکا بیش از دو هزار نیرو داشت.

وی همچنین گفت: وقتی صنعت را سیاسی اداره می‌کنیم نمی‌توانیم ادعای دلسوزی اشتغال جوانان منطقه خود را داشته باشیم.

شیخان تصریح کرد: متاسفانه عده‌ای با کار نکردن و تعلل، سقف خواسته‌ها و آرزوهای مردم ما را پایین آورده‌اند و این خط، خط فریب است.

این کارشناس مسائل سیاسی با طرح این سوال که چرا نباید رضوانشهر توسط جوانان بومی اداره شود، افزود: مگر یک مدیر غیر بومی چه توانمندی‌هایی دارد که جوانان ما فاقد آن باشند.

شیخان با بیان اینکه ما به پای فامیل بازی برخی آقایان سوخته ایم، تاکید کرد: این چرخه باطل باید متوقف شود. رضوانشهر دارای موفقیت راهبردی بوده و از همه منابع توسعه‌ای برخوردار است. رضوانشهر می‌تواند نگین شهرهای منطقه باشد و تولید ثروت کند.

وی گفت: آیا سد شفارود برای مردم منطقه رهاوردی داشته و یا آنکه یک کار غلط غیر علمی سبب شده داشته‌های ما نیز از ما گرفته شود.

این فعال سیاسی با بیان اینکه باید قدر سرمایه‌های خود را بدانیم، اضافه کرد: ما به دنبال حذف افراد و ایجاد رقابت‌های کاذب نیستیم؛ بلکه برای تغییر وضع موجود که رانت خواری و ناکارآمدی در آن به اوج رسیده است آمده ایم.

شیخان تاکید کرد: به برخی از برادرنمان می‌گویم: شما که پشت سر برخی از وزرا می‌دوید و شأن نمایندگی مجلس را رعایت نمی‌کنید؛ لااقل غیرت مردم تالش را مدنظر قرار بدهید.

وی با بیان اینکه آیا با تقسیم خانوادگی پست‌ها مشکلات مردم حل می‌شود؛ افزود: قطعا این اتفاق نمی‌افتد؛ لذا تکلیف من این بود که به کمک تالش بشتابم. من خود را به مردم تحمیل نمی‌کنم؛ بلکه همه توان، وقت و آبروی خود را کف دست گرفته‌ام تا در خدمت مردم شریف، سختکوش و قدرشناس تالش باشم.

Share