سایت نفتی سردار جنگل رودسر در هاله ای از ابهام

استاندار مازندران: مطالعات استخراج گاز از دریای خزر در دستور کار قرار گرفت

سیدمحمود حسینی‌پور، استاندار مازندران از فراهم شدن مقدمات لازم برای انجام کارهای مطالعاتی استخراج گاز از ذخایر دریای مازندرانی خزر این استان خبرداد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، استاندار مازندران از فراهم شدن مقدمات لازم برای انجام کارهای مطالعاتی استخراج گاز از ذخایر دریای مازندرانی خزر این استان خبرداد. ‎

سیدمحمود حسینی‌پور با اشاره به ناترازی‌های موجود در انرژی برق و گاز این استان، افزود: برای رفع این مشکل ماموریت‌هایی برای دستگاه‌های اجرایی استان در نظر گرفته شده بود که در جلسه امروز توضیحاتی نیز در این زمینه ارایه شد.

وی اظهار داشت: با اقدامات صورت گرفته در صنعت برق و گاز مازندران جه در بخش سرمایه‌گذاری و چه در افزایش بهره وری رشد قابل ملاحظه صورت گرفته است که فراتر از حد انتظار ستاد عالی رشد اقتصادی استان بود.

مقام عالی دولت در مازندران خاطرنشان کرد: در حوزه برق نیز با اجرای ۴۸ طرح بزرگ از محل منابع فاینانس، امیدواریم ناترازی برق به ویژه در بخش صنعت این استان رفع شود.

حسینی‌پور بر لزوم رفع موانع و مشکلات فراروی بخش خصوصی برای ایجاد سرمایه‌گذاری در صنعت برق مازندران تاکید کرد و گفت: باید از تمام ظرفیت‌ها برای تحقق این مهم به شکل مطلوب استفاده کرد.

وی با اشاره به صنعتی بودن شهر آمل و وجود واحدهای تولیدی و صنعتی فراوان در این منطقه، تصریح کرد: فعالان اقتصادی آمل در رشد اقتصادی استان نقش موثری دارند و این روند باید در سایر شهرستان‌ها نیز عملیاتی و اجرایی شود.

استاندار مازندران با بیان اینکه رشد اقتصادی مازندران از جمله در آمل روند مطلوبی را طی می‌کند، افزود: دیگر شهرستان‌های استان نیز باید در رشد اقتصادی هشت درصدی نقش و سهم بیشتری ایفا کنند.

حسینی‌پور اظهار کرد: در صورت محقق شدن رشد اقتصادی هشت درصدی مازندران، برای سال آینده رشد اقتصادی ۱۲ درصدی را در این استان هدف‌گذاری خواهیم کرد.

این درحالی است که وضعیت سایت نفتی سردار جنگل رودسر که در سال ۹۵ به عنوان یکی از پروژه های اولویت دار معرفی شده بود، هم اکنون در هاله ای از ابهام است و نه استاندار گیلان و نه نماینده رودسر اقدام خاصی برای اجرای این پروژه نکرده اند.

Share