پس از بازدید میدانی؛

دستور استاندار مازندران برای جمع آوری دپوی ۵۰ ساله زباله در نوشهر

استاندار مازندران در بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر از وضعیت غیربهداشتی دپوی زباله و شیرابه ناشی از آن ابراز نگرانی کرد و دستور لازم برای ساماندهی کامل این وضع و سوزاندن زباله به اندازه ظرفیت این نیروگاه را برای پایان دادن به دپوی زباله در نوشهر صادر کرد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدمحمود حسینی پور در حاشیه این بازدید با اشاره به این که علیرغم آغاز بکار نیروگاه زباله سوز نوشهر متاسفانه تهدیدهای زیست محیطی ناشی از فعالیت آن بسیار جدی است، از وضعیت غیربهداشتی دپوی زباله و شیرابه ناشی از آن ابراز نگرانی کرد و دستور لازم برای ساماندهی کامل این وضع و سوزاندن زباله به اندازه ظرفیت این نیروگاه را برای پایان دادن به دپوی زباله در نوشهر صادر نمود.

استاندار با تاکید بر این که تصمیمات اتخاذ شده برای پایان دادن به این وضع است، گفت: رعایت مسایل زیست محیطی و سوزاندن زباله به اندازه ظرفیت این نیروگاه، مهم ترین خروجی این نیروگاه باید باشد تا هزینه های صورت گرفته در این مجموعه به نفع مدیریت شهری و مردم منطقه باشد.

مقام عالی دولت در مازندران، ضمن تاکید بر تحقق این دستور در زمان مقرر با توجه به تمهید زمینه ها و بسترهای لازم، یادآور شد: الزامات لازم برای شرکت بهره بردار نیز در راستای اجرای بهینه این دستور باید فراهم شود.

استاندار مازندران افزود: مهم ترین هدف، پایان دادن به دپوی زباله در سطح نوشهر و نیروگاه است که همه اینها در یک بسته پیش بینی شده باید حل شود.

سید محمودحسینی‌پور در این بازدید، ضمن بررسی کامل مشکلات نیروگاه زباله سوز نوشهر، دستوراتی را بشرح زیر جهت ساماندهی وضعیت موجود صادر کرد.

دپوی اصولی زباله و استانداردسازی شیرابه خروجی

تهیه بسته مشکلات و راهکارها جهت پایان دادن به دپوی ۵۰ ساله زباله در نوشهر

تامین آب مصرفی زباله‌سوز با حفر چاه عمیق

تفکیک و فروش زباله های قابل بازیافت و هزینه درآمد ناشی از آن جهت مدیریت دپو زباله و شیرابه

سوزاندن زباله‌های قدیمی در کنار زباله‌های جدید

نظارت و پیگیری دستگاه‌های متولی جهت فعالیت با حداکثر ظرفیت زباله‌سوز

همچنین مقرر شد معاون عمرانی در جلسه ای مشترک با شرکت بهره‌بردار، شهرداری و فرمانداری جهت برنامه‌ریزی و ایجاد نظام انگیزشی اقدامات لازم را پیگیری و اجرایی کند.

Share