خبر خوش استاندار مازندران؛

افتتاح کامل زباله سوز نوشهر تا پایان آذرماه|دریافت ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی چندماه

استاندار مازندران: زباله سوز نوشهر تا پایان آذرماه بطور کامل افتتاح می شود.احمد حسین زادگان امروز در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر از افتتاح کامل این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دولت در مورد اتمام پروژه‌های پسماند مازندران مصمم است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، احمد حسین زادگان امروز در جریان بازدید از نیروگاه زباله سوز نوشهر از افتتاح کامل این پروژه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: دولت در مورد اتمام پروژه‌های پسماند مازندران مصمم است.

وی با بیان این که این نیروگاه، نخستین نیروگاه زباله‌سوز کشور است که با عنایت رهبر معظم انقلاب و دولت به بهره برداری می‌رسد و با اشاره به سفر معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه به مازندران و راه‌اندازی آزمایشی این نیروگاه، گفت: در این راستا چند موضوع جزیی وجود دارد که در جلسه امروز به بحث گذاشته و تصمیم نهایی اتخاد می‌شود.

استاندار مازندران تاکید کرد که تمام تلاش این است که اگر موضوعی جدی پیش نیاید تا پایان آذرماه با حضور رییس جمهور این نیروگاه به صورت کامل افتتاح شود.

وی تصریح کرد: بحث خرید تضمینی برق تولیدی این پروژه هم مطرح است که پیگیری‌هایی صورت گرفته و با وجود برخی نکات؛ بدنبال تحقق آن هستیم لیکن این موضوع ارتباطی به افتتاح پروژه ندارد و اعتقاد ما این است که هر یک روز زودتر نیروگاه زباله سوز نوشهر افتتاح شود منافع مردم را در پی دارد.

حسین‌زادگان به مکانی که محل دپوی چندین ساله زباله شهرستان نوشهر است اشاره کرد و گفت: مشکلاتی در این زمینه هم وجود دارد که مستقیما مرتبط با اصل پروژه نیست. در فرایند فعالیت نیروگاه، از حجم دپو کاسته می‌شود و موضوع شیرابه آن نیز به عنوان یک پروژه مجزا درکنارش قرار می‌گیرد.

استاندار یادآوری کرد که شیرابه این نیروگاه تحت کنترل است و به محیط زیست آسیب نمی‌رساند؛ گرچه تولید شیرابه دارد، اما خروجی ندارد.

حسین‌زادگان با تأکید بر اینکه کارخانه‌های زباله سوز نوشهر و ساری هیچ گونه محدودیت اعتباری ندارند و هر میزان اعتبار که برای تکمیل پروژه نیاز باشد، تأمین می‌شود، ادامه داد: خوشبختانه دولت تاکنون در این موضوع به هر تعهدی که داده عمل کرده است.

استاندار مازندران با اشاره به این که یک زمانی در مازندران به دنبال این بودیم که اثبات کنیم موضوع پسماند در استان مهم است و نیاز به توجه دارد، گفت: الان حداقل در چندماه اخیر حدود ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای این کارخانه‌ها دریافت کردیم. مجلس حمایت لازم را انجام و دولت نیز کارخانه‌های زباله‌سوز استان‌های شمالی را در اولویت قرار داده است.

حسین‌زادگان خاطر نشان کرد: دولت مصمم است پروژه‌های حوزه پسماند مازندران را که پیشرفت فیزیکی دارند، به اتمام برساند. پروژه تنکابن به اتمام رسیده و افتتاح شده است. پروژه بابل ایرادی داشت که اعتباری برایش در نظر گرفته شد. زباله‌سوز ساری پیشرفت فیزیکی بالای ۷۰ درصد دارد و برای پروژه نور و محمودآباد سرمایه‌گذار در نظر گرفته شده است. برای پروژه آمل نیز زمین تأمین شده است. مشخص است که ریل‌گذاری صحیح صورت گرفته و البته تکمیل پروژه‌ها فرایندی دارد که باید طی شود.

Share