باشگاه پرسپولیس منتظر تخفیف یحیی!

۳ احتمال قوی برای نیمکت پرسپولیس؛ از برانکو تا اسکوچیچ

قطع همکاری یحیی گل محمدی با پرسپولیس راحت نخواهد بود زیرا باشگاه هنوز ۵۰ درصد از آپشن قرارداد فصل پیش یحیی را نداده و از سوی سازمان بازرسی فعلا مجوزی برای پرداخت آن ندارد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، به نقل از روزنامه فرهیختگان، همانطور که انتظار می‌رفت پرسپولیس با شروع تعطیلات نیم‌فصل به جای ورود به بازار نقل و انتقالات درگیر انتخاب جانشین برای یحیی گل‌محمدی شده است. در این میان ابتدا انتقادات زیادی متوجه گل‌محمدی شد که چرا فقط در رسانه‌ها اعلام می‌کند که قصد رفتن دارد و تصمیمش را عملی نمی‌کند و با این کار باعث می‌شود باشگاه پرسپولیس زمان را در فصل نقل و انتقالات از دست بدهد اما این مربی برای آنکه در این زمینه متهم به آسیب رساندن به پرسپولیس نشود روز چهارشنبه هفته گذشته راهی باشگاه شد تا استعفایش را تحویل درویش دهد که او مخالفت کرده و خواستار این شد که چند روزی فکر کند.

در واقع این مدیریت باشگاه پرسپولیس است که تصمیم گرفته این قضیه را کش دهد تا ذهن رسانه‌ها و هواداران در فضای مجازی درگیر ماندن یا رفتن یحیی و گمانه زنی برای انتخاب جانشین برای او شود. اما آنچه مسلم است یحیی تصمیم قطعی خود را برای جدایی از پرسپولیس گرفته و تمایل و انگیزه‌ای برای ادامه کار در این باشگاه ندارد. هر‌چند در این میان حسین شهریاری و حسین خبیری، دو عضو هیات مدیره باشگاه پرسپولیس در تلاش بوده و هستند که نظر یحیی را تغییر دهند.

توافق مالی؛ چالش جدید یحیی و باشگاه

قطع همکاری یحیی با پرسپولیس به همین راحتی‌ها هم عملی نخواهد شد، چرا‌که در این زمینه مشکلاتی وجود دارد. باشگاه پرسپولیس هنوز ۵۰ درصد از آپشن قرارداد فصل پیش یحیی را نداده و از سوی سازمان بازرسی فعلا مجوزی برای پرداخت آن ندارد، از این جهت که فصل پیش یکسری پاداش‌ها از سوی درویش به اعضای تیم پرداخت شده که سازمان بازرسی به آن ایراد گرفته و خواستار این شده که این رقم‌ها از قرارداد سرخپوشان کسر شود؛ موردی که پیش از این با واکنش بازیکنان و مربیان پرسپولیس هم مواجه شد. اما یحیی غیر از این پول حدود ۵۰ درصد از قرارداد این فصل خود را هم می‌خواهد که البته تا اینجای فصل فقط ۳۰ درصدش را دریافت کرده است. اما در این سو باشگاه پرسپولیس اعتقاد دارد وقتی یحیی خودش تمایلی برای ادامه کار ندارد دیگر نباید به دنبال دستمزد باشد. در واقع انتظار دارد که یحیی با یک استعفای کتبی آنها را خوشحال کند! در همین زمینه قرار شده که مدیر برنامه‌های یحیی طی امروز یا فردا با حضور در باشگاه در مورد نحوه جدایی این مربی از جمع سرخپوشان به توافق مالی برسد.

۳ احتمال برای نیمکت پرسپولیس

در روزهای اخیر گمانه‌زنی‌های زیادی در مورد جانشین یحیی شده و می‌شود، در حالی که مدیریت این باشگاه هنوز هیچ گام مثبتی در این زمینه برنداشته است. اما در همین راستا با‌خبر شدیم سه احتمال فعلا مدنظر باشگاه پرسپولیس است. احتمال اول اینکه به خاطر شرایط مالی بد باشگاه، اوسمار به عنوان سرمربی موقت انتخاب شود و سیدجلال حسینی به عنوان دستیار اول در کنار او کار کند. حتی نیاز باشد یک مربی داخلی نیز به این کادر اضافه شود. چنانچه این کادر عملکرد خوبی داشته باشند تا پایان فصل به کارشان ادامه دهند. احتمال دوم بازگشت برانکو ایوانکوویچ است. مربی‌ای که امتحان خود را در پرسپولیس پس داده و قراردادش با عمان نیز به زودی به پایان می‌رسد. او همین حالا هم می‌تواند به پیشنهاد پرسپولیس پاسخ مثبت داده و قبل از جام ملت‌ها با این باشگاه توافق کند. گفته می‌شود مساله مالیات برانکو هم احتمالا قابل حل خواهد بود، چرا‌که اصل مالیات سه سال از قرارداد چهارساله او پرداخت شده و فقط سال آخر و جریمه‌های آن باقی مانده است. احتمال سوم استفاده از زوج دراگان اسکوچیچ و وحید هاشمیان برای نیمکت سرخپوشان است. در واقع این زوج به باشگاه پرسپولیس پیشنهاد شده و برخی افراد رسانه‌ای به همراه یک ایجنت تلاش زیادی می‌کنند تا این زوج جانشین گل محمدی شود؛ هر‌چند برخی در باشگاه پرسپولیس هاشمیان را به تنهایی پیشنهاد داده‌اند. آنچه مشخص است استخدام مربی خارجی با دستیارانش حداقل یک و نیم میلیون دلار برای پرسپولیس هزینه خواهد داشت و این در حالی است که کادرفنی فعلی این باشگاه هم قرارداد سنگینی داشته‌اند که با آنها نیز باید تسویه حساب شود. طبیعتا هزینه این جا‌به‌جایی برای پرسپولیس که در پرداخت دستمزد عقب‌افتاده بازیکنانش مانده به‌راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود. در چنین شرایطی احتمال اول از دو احتمال دیگر محتمل‌تر است؛ چرا‌که در این صورت فقط یحیی و دو آنالیزورش که خود را مغز متفکر پرسپولیس می‌دانستند از این تیم جدا خواهند شد و بقیه اعضا به کارشان ادامه خواهند داد.

 مشورت با بزرگ‌ترهای تیم

مدیریت باشگاه در نظر دارد برای انتخاب جانشین گل‌‌محمدی با بازیکنان بزرگ‌تر تیم هم مشورت کند. در این میان با خبر شدیم که اوسمار از لحاظ فنی و اخلاقی مورد تایید بازیکنان پرسپولیس است و احتمال اینکه آنها به حضور این مربی در کنار سید‌جلال حسینی در راس کادرفنی سرخپوشان رای دهند زیاد است. ناگفته نماند که رابطه سیدجلال با کاپیتان‌های پرسپولیس نیز بسیار خوب است. به هر حال به‌زودی این نظر‌خواهی از بزرگ‌ترهای تیم نیز در باشگاه پرسپولیس انجام خواهد گرفت و این صحبت‌ها تاثیر زیادی در انتخاب جانشین گل‌محمدی خواهد داشت.

 پرسپولیس برای نقل و انتقالات هزینه نمی‌کند

مشکلات مالی پرسپولیس آنقدر زیاد است که این باشگاه فعلا پولی برای حضور در نقل و انتقالات ندارد. با این حساب بازگشت لوکادیا به پرسپولیس منتفی است و درویش، نبیل باهویی را به همراه شهاب زاهدی برای خط حمله کافی می‌داند. البته در این میان عیسی آل‌کثیر هم تمایل دارد به پرسپولیس برگردد اما زمانی این اتفاق رخ خواهد داد که او رسما از سپاهان جدا شده و در واقع پرسپولیس را درگیر دریافت رضایت‌نامه‌اش از این باشگاه نکند. در پست‌های دیگر هم پرسپولیس به دنبال این است که یکی دو بازیکن از تیم نوجوانان ایران را به خدمت بگیرد. با این حساب خیلی قرار نیست اتفاق خاصی را در پرسپولیس در نقل و انتقالات نیم‌فصل شاهد باشیم. ناگفته نماند که باشگاه پرسپولیس برای جذب هر بازیکنی ابتدا باید پرونده شکایتی بوژیدار رادوشویچ را با پرداخت پنج سال مالیات او ببندد تا پنجره نقل و انتقالاتی‌اش باز شود.

از باشگاه پرسپولیس اخباری مبنی‌بر مذاکره با تارتار و حسینی شنیده می‌شود / بازگشت به دوران غیردرخشان؟

درحالی‌که گفته می‌شود گزینه نخست قرمزها برای جانشینی یحیی گل‌محمدی، برانکو است، اخباری از باشگاه پرسپولیس به‌گوش می‌رسد مبنی‌بر اینکه گزینه‌های ایرانی همچون مهدی تارتار و مجتبی حسینی نیز در لیست آنها وجود دارند و حتی مذاکراتی با آنها صورت‌گرفته تا شرایط‌شان برای حضور احتمالی روی نیمکت پرسپولیس سنجیده شود. این درحالی است که پس از دوران موفق برانکو و یحیی در پرسپولیس بازگشت به دورانی که برای قرمزها چندان درخشان نبود، نمی‌تواند چندان منطقی باشد. در توانایی این دو مربی که اتفاقا فصل خوبی را در تیم‌های خود سپری کرده‌اند تردیدی وجود ندارد اما نباید فراموش کرد هدایت باشگاه بزرگی چون پرسپولیس کار راحتی نیست و این انتخاب‌ها به‌نوعی عقب‌گرد برای این باشگاه پرطرفدار محسوب می‌شود.

Share