روایت حلالی از اشتباهات مرگبار گل محمدی؛

بهانه‌های کادرفنی پرسپولیس مثل بمب همه چیز را برهم ریخت

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس گفت: هر وقت تیم می‌بازد آقایان در کنفرانس خبری اشتباهات را گردن همه می‌اندازند جزء خودشان.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسماعیل حلالی در گفت‌وگو با فارس، در خصوص شرایط تیم پرسپولیس بعد از ۹ بازی که عملکرد خوبی نداشته، اظهار داشت: صادقانه بگویم که شرایط پرسپولیس خوب پیش می‌رفت و حتی در بازی با الدحیل قطر پرسپولیس یکی از بی‌نقص‌ترین بازی‌های چند سال اخیرش را انجام داد که تحسین همه را در پی داشت و موفق شدیم این تیم را در خانه خودش شکست دهیم. بعد از این بازی تصمیماتی گرفته شد که همه چیز را به هم ریخت. کادر فنی به بهانه نگرفتن آپشن، تمرینات را تعطیل کرد که این اتفاق مثل یک بمب، همه چیز را به هم ریخت. اینکه آقایان برای نگرفتن آپشن تمرینات را تعطیل کردند یک فاجعه بود چرا که آنها پول‌شان را به صورت کامل گرفته بودند ولی به خاطر نگرفتن آپشن کاری کردند که همه چیز به هم بریزد.

*بازیکنان پرسپولیس مقابل استقلال خوزستان هیچ انگیزه‌ای نداشتند

وی ادامه داد: زمانی که ما فوتبال بازی می‌کردیم حتی پول خودمان را هم نمی‌گرفتیم چه برسد به آپشن اما در هر بازی برای بردن و قهرمانی بازی می‌کردیم. الان فوتبالیست‌هایی که در کوچه خودشان هم کسی آنها را نمی‌شناسد با حضور در پرسپولیس مورد توجه همه قرار دارند که این خودش بزرگ‌ترین آپشن برای این بازیکنان است که به واسطه اسم پرسپولیس الان همه آنها را می‌شناسند. من منکر این نیستم که بازیکنان باید پول‌شان را بگیرند چون حق‌شان است، اما باید انصاف داشت. همین اتفاقات دیدید که چه عواقبی داشت به طوری که کنعانی‌زادگان و سروش رفیعی در جریان یک بازی رسمی و بر سر زدن ضربه ایستگاهی مقابل میلیون‌ها نفر با هم درگیر شدند. این مسائل عواقب همان کارهایی است که کادر فنی انجام داده بود و وقتی در یک تیم بزرگ حاشیه به وجود می‌آید خیلی سخت می‌توان آن را جمع کرد چرا که دشمنان پرسپولیس از این شرایط به وجود آمده نهایت استفاده را می‌برند و برای تیم حاشیه می‌سازند. موضوع دیگر که باید به آن اشاره کنم بحث‌های فنی است چرا که ما اشکالات زیادی بر نحوه بازی تیم می‌بینیم به طوری که یک گل می‌زنند و بعد بیخود و بی‌جهت پاس‌های عرضی می‌دهند که هیچ نفعی برای تیم ندارد و همین می‌شود که خیلی راحت گل می‌خوریم و تیم از هم می‌پاشد. همین مسائل باعث شد تا برد مقابل استقلال تاجیکستان را از دست بدهیم و از آسیا حذف شویم که عواقب آن هم پایین آمدن روحیه بازیکنان در لیگ برتر بود. در بازی با استقلال خوزستان به وضوح می‌دیدم که بازیکنان هیچ انگیزه‌ای ندارند و این مسائل در ادامه کار پرسپولیس را سخت‌تر خواهد کرد.

*ضعف اصلی نداشتن اتاق فکر برای تیم بزرگ پرسپولیس است

پیشکسوت باشگاه پرسپولیس در خصوص اینکه مقصر مشکلات پرسپولیس را کادر مدیریت می‌دانید یا کادر فنی، گفت: کادر مدیریتی باید تلاش بیشتری برای تهیه پول کند اما به نظر من همه مشکلات به خاطر مدیریت نیست. باشگاه پرسپولیس فصل گذشته مطالبات بازیکنانش را تسویه کرد و این در حالی است که باشگاهی مثل استقلال ۲۰، ۳۰ درصد پول بازیکنانش از فصل گذشته را نداده است. در بحث نقل و انتقالات مشکلاتی وجود داشت و شاید لازم بود به جای جذب چند بازیکن یکی دو مهاجم با کیفیت جذب می‌شد و این‌ها ایراداتی است که به مدیریت باشگاه وارد است. از نظر سخت‌افزاری هم در پرسپولیس شاهد مشکلاتی هستیم مثل کمبود زمین که باعث برخی مصدومیت‌های بازیکنان شده است اما ضعف اصلی ما نداشتن اتاق فکر برای تیم بزرگ پرسپولیس است. آقایان هیچ وقت دنبال رفع مشکلات نبودند و به جای اینکه پیشکسوتان را دعوت کنند تا صحبت‌های آنها را بشنوند ولی در مقابل نظرات آنها موضع گرفتند.

*چندین سال است که پرسپولیس را قبضه کرده اند

حلالی افزود: ما اگر حرفی می‌زنیم به خاطر پرسپولیس است چرا که پرسپولیس برای ما اهمیت دارد و دنبال جایگاه یا منصب نیستیم. آقایان چندین سال است که پرسپولیس را قبضه کردند و همه منافع هم برای آنها بوده اما اگر من دنبال منفعتی بودم به جای انتقاد کردن از آقایان تعریف و تمجید می‌کردم تا یک گوشه کار را بگیرند. آنها حتی از کریم باقری هم حمایت نکردند. من اگر سرمربی جایی بودم که می‌گفتند فلان دستیارت نباشد قطعا من هم جدا می‌شدم. کادر فنی ما همه تصمیماتش را دیر می‌گیرد. چند مربی خارجی به پرسپولیس آمدند که واقعا هیچکدام از آنها را نمی‌شناسم اما وقتی می‌بینیم این تیم در ۹ بازی فقط یک برد به دست آورده متوجه عملکرد آنها می‌شویم. قصد مقایسه ندارم اما عملکرد آدم‌ها را باید با هم قیاس کرد. برانکو ۴ سال اینجا بود که یکسال به خاطر تفاضل گل قهرمان نشد و همه برای او ایستاده دست زدند و در سه سال بعد همه قهرمانی‌ها را کسب کرد. عملکرد مربیان را می‌شود در کارنامه آنها دید. مربی دروازه‌بانان در پرسپولیس چه کار می‌کند که گلر ما هر روز از نظر فنی تحلیل می‌رود؟

*شما که یواشکی پول دادید، به آل کثیر هم پول می‌دادید!

پیشکسوت پرسپولیس در پاسخ به این سؤال که چرا بازیکنان ستاره‌ای که به پرسپولیس می‌آیند از نظر فنی افت می‌کنند اما بازیکنان مازاد پرسپولیس نظیر رضا اسدی، مهدی عبدی، رامین رضائیان و … در تیم‌های دیگر تبدیل به ستاره می‌شوند، اظهار داشت: یکسری بازیکنان وقتی به پرسپولیس آمدند ما از شنیدن نام آنها خوشحال شدیم اما در ادامه ضعیف شدند. من همیشه در اینباره صحبت کردم و گفتم چرا وقتی مهاجم نداریم فورواردهای خودمان را از دست دادیم؟ آقایان گفتند که آل‌کثیر پول بیشتر می‌خواسته؛ خب! شما که به برخی از بازیکنان که پول بیشتری خواستند به صورت یواشکی پول دادید پس به آل‌کثیر هم می‌دادید!  گفتند عبدی ضعیف است اما من به جرأت می‌گویم که او جز بهترین سانترفورواردها است. رضا اسدی در پرسپولیس مورد استفاده صحیح قرار نگرفت و این باعث شد که او از نظر فنی هم دچار افت شود اما در تراکتور و سپاهان ستاره شده است. زمانی که حامد لک به پرسپولیس آمد در آسیا آنقدر خوب کار کرد که همه نوید ظهور یک دروازه‌بان ستاره را می‌دادند اما رفته رفته آنقدر ضعیف شد که همه آرزو می‌کردند زودتر برود. این نشان می‌دهد که آقایان نگهداری از بازیکنان را بلد نیستند و پشت بازیکنان قایم می‌شوند! مربی باید کنار و روبه‌روی بازیکنان باشد نه اینکه پشت آن قایم شود. وقتی بازیکن ببیند که مربی تمرین را تعطیل می‌کند و به او می‌گوید تو هم تمرین نکند تا پولت برسد از این مسأله استقبال می‌کند تا مورد توجه مربی قرار بگیرد. متأسفانه شرایط پرسپولیس آنقدر ضعیف و  شکننده شده که از این اتفاقات در آن زیاد رخ می‌دهد.

*آقایان شکست را به گردن همه می‌اندازند، جز خودشان

وی ادامه داد: من داخل پرسپولیس نیستم و بهتر است که خود آقایان که همه کاره هستند به این انتقادها پاسخ دهند اما هر وقت که تیم می‌بازد در کنفرانس‌های خبری علت شکست را به گردن همه می‌اندازند جزء خودشان. یکبار صاف و صادق بگویند که چرا این مهاجمان را از دست دادیم؟ من در جذب شهاب ساعدی بحث دارم چون در ابتدا ضعیف بود و تلاش کرد و موفق شد مقابل پیکان سه گل بزند اما بعد از آن در اقدامی عجیب نیمکت‌نشین محض شد! یا همین گولسیانی که فصل قبل نقش زیادی در قهرمانی پرسپولیس داشت به یکباره در این فصل نیمکت‌نشین شد. ما بارها گفتیم که این تیم نیاز به جذب دروازه‌بان، دفاع چپ و راست و مهاجم نوک دارد اما اساتید دفاع وسط و هافبک دفاعی گرفتند. جذب دفاع وسط شد تا گولسیانی نیمکت‌نشین شود و در حالی که او فصل قبل عملکرد درخشانی داشت. همان پنالتی بازی با الدحیل به خاطر مسائل روحی روانی از دست رفت وگرنه این بازیکن محال بود پنالتی‌اش را خراب کند. ما کمال کامیابی‌نیا را از دست دادیم تا به جای آن مسعود ریگی را بگیریم که یکی دو سال جوان‌تر از کامیابی‌نیا است اما ۳۰ درصد بازی او را هم ندارد. او خلاقیت ندارد و فقط می‌دود اما هافبک دفاعی که نتواند پاس ۴۰ متری بدهد به چه دردی می‌خورد؟ سیامک نعمتی را رد کردند و بازیکن ضعیف‌تر از او گرفتند اما مطمئن باشید که گذر زمان همه تصمیمات اشتباه را نشان خواهد داد.

Share