دیارمیرزا گزارش می دهد؛

کدام نمایندگان گیلان با لایحه همکاری اطلاعاتی ایران و روسیه موافقت کرده بودند؟!

کدام نمایندگان مجلس در گیلان با لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه موافقت کردند؟!

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، درحالی روسها در بیانیه مجمع همکاری عرب و روسیه درباره جزایر سه‌گانه تمامیت ارضی ایران را زیر سوال بردند که این موضوع طی روزهای اخیر واکنشهای قاطعانه ای را در پی داشته است.

این اقدام عجیب درحالی برای دومین بار رخ داده که همواره تقویت ارتباط با روسیه در ایران مطرح بوده و حتی نمایندگان مجلس ۱۹ آذرماه ۱۴۰۲ با لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه با ۱۸۰ رأی موافق، ۲۷ رأی مخالف و ۱۰ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۹ نماینده حاضر موافقت کرده بودند.

مهرداد گودرزوند چگینی نماینده مردم رودبار در مجلس شورای اسلامی در دفاع از لایحه با بیان اینکه ایران و روسیه دوستان و دشمنان مشترکی دارند، عنوان کرد: استفاده از ظرفیت این حوزه می تواند بسیار کمک کننده باشد و از بسیاری از تهدیدات جلوگیری کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: در دنیای امروز اگر کشوری می خواهد موفق شود باید به حوزه امنیت اطلاعات توجه داشته باشد، حوزه مذکور در هر کشور اولویت اصلی بوده و موافقتنامه ها به دنبال کمک کردن به کشورها برای جلوگیری از تهدیدها است. کشور روسیه یکی از کشورهایی است که با ایران ارتباط بسیار خوبی داشته و دیدارهایی که اخیرا هم بین رؤسای دولت ها برقرار شده نشان دهنده حسن همجواری و ارتباط این دو کشور است.

همچنین سیدعلی آقازاده دافساری در گفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به موافقت مجلس با لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین ایران و روسیه، گفت: فضای موجود در مجلس و کشور این است که اعتمادی متقابل بین جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه وجود دارد. روابط میان دو کشور هم در حال رشد است و به سطحی رسیده که ارتباطی راهبردی در همه ابعاد سیاسی،  فرهنگی، اقتصادی، دفاعی و امنیتی میان دو کشور برقرار است.  این اتحاد باعث شده که ما ارتباطی ویژه با یک قدرت تعیین کننده در سطح جهان داشته باشیم.

نماینده رشت و خمام افزود: خوشبختانه مجلس مصوبه بسیار خوبی در این زمینه  داشت که آن موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه بود، البته ارتباط اطلاعاتی از قبل وجود داشت اما با این مصوبه سازماندهی و قانونمند شده و برای آن ساختار ایجاد شد تا در خدمت دو کشور و جامعه بین الملل قرار گیرد.

براساس سامانه مدیریت شفافیت آرای نمایندگان رای اعضای مجمع نمایندگان به کلیات لایحه موافقتنامه همکاری در حوزه امنیت اطلاعات بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت فدراسیون روسیه به این شکل بوده است:

سیدعلی آقازاده‌دافساری (رشت و خمام) موافق

محمدرضا احمدی (رشت و خمام) عدم حضور

خلیل بهروزی‌فر (فومن و شفت) موافق

محمد صفری ملک‌میان (رودسر و املش) موافق

رسول فرخی‌میکال (لاهیجان و سیاهکل) موافق

جبار کوچکی‌نژاد ارم‌ساداتی (رشت و خمام) موافق

حسن محمدیاری (تالش، ماسال، رضوانشهر) موافق

ابراهیم نجفی (آستانه‌اشرفیه) موافق

مهرداد گودرزوندچگینی (دفاع در صحن به عنوان موافق)

البته آرای سیدکاظم دلخوش، احمد دنیامالی، پرویز محمدنژاد قاضی محله و غلامرضا مرحبا نیز شفاف سازی نشده و مشخص نیست.

Share