مدیرکل پست گیلان در صومعه سرا؛

پروژه ملی جی نف بسترساز اجرای سرشماری آتی نفوس و مسکن است

مدیر کل پست گیلان در نشست با شهرداران و بخشداران تابعه شهرستان صومعه سرا گفت: پروژه ملی جی نف بسترساز اجرای سرشماری آتی نفوس و مسکن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جلسه کارگروه جی نف شهرستان صومعه سرا با حضور محمدحسین هوشنگی مدیر کل پست و دبیر کمیته تخصصی نظام نشانی استاندارد استان گیلان و اسفندیار جوشن سرپرست فرمانداری صومعه سرا روز پنج شنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ برگزار شد.

مدیر کل پست گیلان در این جلسه که شهرداران و بخشداران تابعه شهرستان صومعه سرا نیز در آن حضور داشتند، پروژه ملی جی نف را بسترساز اجرای سرشماری آتی نفوس و مسکن دانست و اظهار کرد: نامگذاری معابر، بهنگام‌سازی پایگاه داده اماکن و نصب پلاک‌های کدپستی هوشمند که در برگیرنده اطلاعات جامعی از ملک هستند از محورهای اصلی پیاده‌سازی پروژه ملی جی نف می‌باشد.

وی تجمیع اطلاعات اماکن به منظور بهره گیری کلیه دستگاه‌های خدمت رسان، برنامه ریزی توسعه‌ای مبتنی بر اطلاعات دقیق از پراکندگی املاک و جمعیت و همچنین داشتن اطلاعات کافی و دقیق از حجم تخریب امکان در زمان بروز سوانح و رخدادهای طبیعی را از دیگر مزایای پروژه جی نف بر شمرد.

اسفندیار جوشن سرپرست فرمانداری صومعه سرا نیز اظهار کرد: ضرورت دارد شهرداران، بخشداران و دهیاران شهرستان در جهت تسریع در تکمیل پروژه ملی نظام نشانی استاندارد مشارکت فعالانه داشته باشند.

وی افزود: در اسرع وقت جلسات کارشناسی با حضور شهرداران و مسئولین ذیربط جهت بررسی نحوه تخصیص منابع و تسریع در تکمیل این طرح در شهرستان برگزار شود.

نماینده عالی دولت در صومعه سرا بر لزوم اجرا و تکمیل طرح اطلاعات مکانی به منظور آماده‌سازی بستر دولت الکترونیک تاکید کرد و اضافه کرد: این طرح در سه لایه نشانی گذاری، آدرس دهی نقشه و سرویس دهی وهم نام‌سازی خیابان‌ها کوچه در جهت خدمات هرچه بهتر به شهروندان اجرا می‌شود.

اسفندیار جوشن افزود: پیشگیری از وقوع جرم، جلوگیری از سوء استفاده آدرس، و آدرس دهی دقیق به گروه‌های امدادی و اورژانسی ازمزایای جی. نف است.

وی از شهرداران، بخشداران و اعضای کارگروه خواست در اجرای این طرح اهتمام مضاعف داشته باشند.

گفتنی است همپوشانی و تبادل نقشه شهرها و روستاها به منظور تطبیق اطلاعات و رفع مغایرت‌ها، احصاء تعداد دقیق معابر فاقد نام در این شهرستان و نامگذاری آن‌ها و همچنین تشکیل مستمر جلسات کارگروه جی نف به منظور تسریع در پیشبرد این پروژه از مهمترین مصوبات این جلسه بود.

Share