در ادامه لفاظی علیه ایران؛

نتانیاهو: چه کسی می‌گوید به ایران حمله نمی‌کنیم، حمله می‌کنیم!

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم.سر افعی در ایران است که پشت حملات حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله لبنان قرار دارد.»

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از یورونیوز، نخست وزیر اسرائیل در پاسخ به سوال خبرنگاری که از نتانیاهو پرسید چرا اسرائیل به جای حمله مستقیم به ایران، به حمله به نیروهای نیابتی بسنده می‌کند؟ گفت: «چه کسی گفته اسرائیل به ایران حمله نمی‌کند، ما به ایران حمله می‌کنیم.»

وی افزود: «سر افعی در ایران است که پشت حملات حوثی‌ها، حماس و حزب‌الله لبنان قرار دارد.»

نتانیاهو در حالی صحبت از حمله به ایران کرد که مشخص نیست آیا وی به‌دنبال حمله جدید و مستقیم و فراگیر به ایران است یا منظورش این بود که اسرائیل بطور مرتب به مواضع و منافع ایران در داخل و خارج از این کشور خصوصا در سوریه حمله می کند.

اسرائیل اغلب مسئولیت حملات پهپادی، جاسوسی یا خرابکارانه در ایران را بر عهده نمی‌گیرد اما اغلب کارشناسان این دست از حملات را منتسب به رژیم صهیونیستی می دانند.

از سوی دیگر نتانیاهو در این نشست خبری همچنین گفت به آمریکا اطلاع داده که با تشکیل کشور فلسطین به‌عنوان بخشی از سناریو پس از جنگ غزه مخالف است.

وی تصریح کرد: «اکثر شهروندان اسرائیلی نیز با تشکیل کشور فلسطین مخالف هستند. من این حقیقت را به دوستان آمریکایی خود گفته‌ام و همچنین هر گونه تلاش برای تحمیل واقعیتی را که به امنیت اسرائیل آسیب می‌رساند متوقف کرده‌ام.»

نتانیاهو تاکید کرد اسرائیل تنها با طرحی موافقت خواهد کرد که کنترل امنیتی بر کل نوار غزه را به دست آورد.» وی افزود: «اسرائیل به کنترل امنیتی تمام قلمرو غرب اردن نیاز دارد. این با ایده حاکمیت تضاد دارد.»

وی قول داد که این موضوع مانع گسترش ارتباط با کشورهای عربی نخواهد شد. این در حالی است که مقامات عربستان اخیرا تاکید کرده‌اند که عادی سازی روابط با اسرائیل منوط به ایجاد مسیری برای تشکیل کشور فلسطین است.

Share