اظهارات عضو شورای شهر رشت؛

مجید عزیزی: رفع مشکل زباله بدون پرداخت هزینه | تراموا راهکار مناسبی برای حل معضل ترافیکی نیست

عزیزی گفت: احداث تراموا نمی‌تواند راهکار مناسبی جهت حل معضل ترافیکی شهر ما بوده و قطعا نیاز به بررسی دقیق و تامل بیشتر در اجرای آن است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مجید عزیزی در نشست اعضای شورای شهر رشت با اعضای مجمع نمایندگان استان گیلان که روز پنجشنبه ۲۱ دی ماه برگزار شد، گفت: قراردادی در سال ۹۱ و در دولت احمدی نژاد جهت احداث زباله سوز در سه شهر رشت، نوشهر و ساری که نمونه آن نیز در تهران هم احداث شده است با یک شرکت چینی منعقد گردید که به دلیل سوء مدیریت‌ها و فرصت سوزی مدیران دولتی و اجرایی احداث آن در رشت پیشرفتی نداشته است. از طرفی مدیران شهرداری هم در اینجا اهمال کردند که این موضوع تا به اینجا به درازا کشید در حالی که قیمت دلار در آن موقع به مراتب پایین‌تر از امروز بود.

عضو شورا اظهار کرد: با بررسی‌های بعمل آمده همین زباله سوز در تهران پاسخگوی حجم زباله‌ها نبوده و هزینه‌های زیادی را به شهرداری تهران تحمیل کرده فلذا با اطمینان عرض میکنم که اگر زباله سوز رشت با این هزینه‌های بسیار زیادی که به حاکمیت تحمیل می‌کند قطعا پاسخگوی شهر نخواهد بود و فقط زمان از ما گرفته شده و فرصت سوزی خواهیم کرد و همچنان موجبات آلودگی و مشکلات زیست محیطی ناشی از شیرابه سلامت شهروندان را به مخاطره می‌اندازد.

  مجید عزیزی افزود: راه برون رفت از این مشکل اتخاذ تصمیمی شجاعانه و مدبرانه بمنظور گذر از این قرارداد است تا بیش از این شاهد تضییع حقوق بیت المال نباشیم و جهت برون رفت از این مشکل استفاده از تکنولوژی و سیستم‌های بروز هست.

عضو شورای شهر رشت اظهار کرد: در جلسه هفته قبل کمیسیون بهداشت و خدمات شهری که با حضور اعضای این کمیسیون و مدیرعامل محترم پسماند بصورت اختصاصی جهت بررسی وضعیت زباله و بودجه منتهی به سال ۱۴۰۳ برگزار شد در آن جلسه مطرح شد که دو شرکت آمادگی کامل جهت ساماندهی زباله‌ها از مرحله جمع‌آوری تا تفکیک و تبدیل آن به انرژی بدون دریافت هیچ هزینه از شهرداری به شرط تضمین مدیران حاکمیتی در مقدار زباله تحویلی را دارند که ادعای این دو شرکت توسط مدیرعامل محترم پسماند و مشاوران حاضر مورد تایید قرار گرفت، که در صورت تحقق این مهم شهرداری رشت قادر خواهد بود، بدون هزینه معضل ساماندهی زباله‌ها را به سرانجام برساند و علاوه بر آن از آثار منفی زیست محیطی نیز رهایی یابد.

  این عضو شورا در بخش دیگری از صحبتهایش گفت: متاسفانه جهت تحقق این مهم با موانعی از جمله مافیای زباله و ضعف در حوزه‌های مدیریت استانی و کشوری روبرو هستیم که نیاز به شهامت و جسارت مدیریتی بوده که امیدوارم با بهره گیری بیشتر از کارشناسان و متخصصین امر، این خلاها جبران شود.

  عزیزی در بخش پایانی صحبتهایش ضمن اشاره به صحبت‌های نماینده بندر انزلی در مجلس شورای اسلامی در خصوص ناهمگونی تراموا در رشت گفت: با توجه به تحلیل علمی و فنی و تخصصی ایشان بنده هم معتقدم باتوجه به زیرساخت‌های معیوب شهر رشت، احداث تراموا نمی‌تواند راهکار مناسبی جهت حل معضل ترافیکی شهر ما بوده و قطعا نیاز به بررسی دقیق و تامل بیشتر در اجرای آن است، از اینرو پیشنهاد می‌کنم به نظرات کارشناسی ایشان در این خصوص توجه بیشتری شود.

Share