رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی؛

غذاهای بومی و محلی گیلان بر پایه تجربه زیستی استوار است

رییس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه غذاهای گیلان ریشه در محیط و زیست بوم استان دارد، گفت: غذاهای بومی و محلی گیلان بر پایه تجربه زیستی استوار است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا،  مصطفی ده‌پهلوان بعد از ظهر پنجشنبه در بزرگترین رویداد خوراک کشور با عنوان گیل خوراک در تالار مرکزی رشت اظهار کرد: رشت ظرفیت‌های ارزشمندی در بخش‌های مختلف به ویژه گردشگری دارد.

وی با بیان اینکه صیانت از میراث فرهنگی با مشارکت مردم امکان پذیر است، افزود: برای حفظ میراث فرهنگی ملموس و ناملموس باید مردم را وارد عرصه کرد.

ده پهلوان با اشاره به هشتمین سالگرد ثبت جهانی رشت به عنوان شهر خلاق خوراک در یونسکو بیان کرد: تنوع غذایی در گیلان و رشت نشان گر غنای فرهنگی این استان در بخش خوراک است.

رئیس پژوهشگاه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با بیان اینکه غذاهای گیلان ریشه در محیط و زیست بوم استان دارد، گفت: غذاهای بومی و محلی گیلان بر پایه تجربه زیستی استوار است.

وی با بیان اینکه تجربه زیستی چراغ راه آینده است، افزود: میراث غذایی و خوراکی گیلان می‌تواند مدل مناسبی برای بهره‌گیری از تجربه زیستی باشد تجربه‌ای که زیستی سالم را در اختیار ما قرار می‌دهد.

Share