برگزاری بزرگترین رویداد خوراک ایران در رشت

دیپلمات های خارجی در رویداد خوراک رشت؛ غذاهای گیلان در دنیا نظیر ندارد

سفیر قزاقستان در ایران و رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه در رویداد خوراک کشور در رشت حضور پیدا کردند و نظرات جالبی را درخصوص گیلان و غذاهای ایرانی و رشت دادند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا اسخت اورازبای سفیر قزاقستان در ایران ظهر امروز با حضور در مراسم بزرگترین رویداد خوراک کشور در رشت که به مناسبت گرامی داشت هفته رشت در مکان تالار مرکزی این شهر برگزار شد با اشاره به اینکه متن از پیش تعیین شده ندارم، اظهار کرد: هفته رشت را تبریک می‌گویم و ما به واسطه دعوت از وزارت کشور در این همایش حضور پیدا کردم و گیلان و رشت را بسیار دوست دارم.

وی با بیان اینکه در روزهای پایانی ماموریتم به عنوان سفیر در ایران هستم، افزود: در طول دوران خدمتم به عنوان سفیر قزاقستان در ایران به بسیاری از شهرهای ایران سفر کردم و معتقدم مردم رشت و گیلان باید همواره شکر خدا را به واسطه نعمات فراوان از جمله مردمان خونگرم، آب و هوای بی‌نظیر و غیره به جا آورند و آرزو می‌کنم که مردمان این خطه زیبا همواره در تمامی امور سربلند باشند و از این دعوت و پذیرایی خوب بسیار تشکر می‌کنم.

سفیر قزاقستان با تاکید به اینکه همایش‌های این چنینی در معرفی ظرفیت‌های ایران بسیار تاثیرگذار است، گفت: غذاهایی که در گیلان دیدم در هیچ کجای دنیا ندیدم و واقعا خاطرات خوبی از ایران و رشت و گیلان دارم.

فیرات بایار رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه نیز با قدردانی از برگزار کنندگان این مراسم اظهار کرد: از سوی ملت و دولت ترکیه برای مردمان رشت سلام و درود دارم و از اینکه ما را به این همایش دعوت کردید تشکر می‌کنم.

وی با بیان اینکه حدود ده روز است که به همراه همسفرم برای انجام ماموریت به ایران سفر کرده‌ام، افزود: رشت نخستین شهری است که طی این مدت از آن بازدید کرده‌ام و از زیبایی‌ها و میهمان نوازی شما بی‌نهایت تشکر می‌کنم و ملت ایران و ترکیه با هم برادر و دوست هستند.

رایزن اول فرهنگی کشور ترکیه با تاکید به اینکه به عنوان نمایندگان مردم و دولت ترکیه در تهران، درب‌های سفارت ما به سوی رشت باز است، گفت: از خداوند برای شما بهترین‌ها را آرزو دارم.

 

Share