امام جمعه لاهیجان با اشاره به روزگار سیاه کشاورزان؛

درباره برنج، کار از حرف گذشته است | مجلس ناظر تمام این بدبختی هاست

امام جمعه لاهیجان با تاکید بر اینکه درباره برنج، کار از حرف گذشته است و باید اقدام شود، گفت: مسئولان ما که سکوت اختیار کردند، از آن طرف دولت هم متاسفانه غافل است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، امام جمعه لاهیجان با اشاره به وضعیت نابسامان کشاورزان گیلانی اظهار کرد: یادداشتی در فضای مجازی درباره وضعیت این روزهای کشاورزان و برنجکاران عزیز منتشر کردم، حرف هایی که زده شد هیچکدام حرف های نویی نبود بلکه حرف دل مردم بود اما اینکه چرا فراگیر می‌شود این است که چون کسی حرف نمی‌زند.

حجت الاسلام سلیمانی افزود: هرچند درباره برنج، کار از حرف گذشته است و باید اقدام شود. اما همین حرف هم نه نماینده مردم نه مسئول های اجرایی استان نمی‌زند.

وی با تاکید بر اینکه قیمت تمام شده برنج برای کشاورز، نازل است، افزود: برنج در بازار پُر است اما تاجر انگیزه ای برای خرید برنج ندارد. این ها انصافا کار من نیست بلکه کار نمایندگان است. آنها باید وزیر را بیاورند و بگویند وزارتخانه هایی که پول یامفت دارند که خرج همایش های بیخود می‌شود، بیایید این برنج را از کشاورزها بخرید.

امام جمعه لاهیجان با اشاره به اقدامات استان همسایه گفت: مازندران برنج مازادش را به روسیه داد، برای اینکه مسئولانش دغدغه مردم را فهمیدند، خب شما چرا اینکار را نمی‌کنید؟

سلیمانی بیان کرد: برنج های وارداتی تا حدود دو سه سال می‌ماند چون مواد دارد اما برنج گیلان یک سال هم باقی نمی‌ماند و خراب می‌شود. مافیای برنج در اینجا خیانت را تمام کرده است. سفارش پشت سفارش، آن هم با ارز ترجیحی. مسئولان هم که انگار نه انگار.

وی تصریح کرد: بخدا در ۵۰ سال آینده نسلی که می‌آید این روزها را ورق می‌زنند و میگوید آقای فلانی چرا حرف نزدی؟!

امام جمعه لاهیجان گفت: مسئولان ما که سکوت اختیار کردند، از آن طرف دولت هم متاسفانه غافل است. دولت فقط به گزارش ها اکتفا می‌کند. انشاالله در سفری که تشریف می‌آورید با کشاورزان رودر رو شوید، یک نفر آقای رئیس جمهور و وزیر کشاورزی را سر مزرعه ببرد تا اینها ببینند مراحل برنج چگونه است، ببینند این زمین چگونه این برنج را می‌دهد و کشاورز چقدر در این زمین ها زحمت می‌کشد، تا بدانند.

حجت الاسلام سلیمانی با اشاره به اینکه مجلس هم که ناظر تمام این بدبختی ها است، افزود: متاسفانه در زمینه چای هم وضعیت همین است. هنوز مطالبات چایکاران عزیز و زحمت کشیده ما باقیست. حقیقتا این “روتوش” را از گیلان در بیاورید. مردم گیلان واقعا در رنج و زحمت زندگی می‌کند و مردم هم خیلی انتظار دارند. از شهرهای دیگر تماس می‌گیرند می‌گویند آقا شما داد بزن. وظیفه ماست اما آخه چقدر داد بزنیم؟! انشالله این داد ها برسد به بالایی ها و یک فکری بکنند.

Share