مدیرکل میراث فرهنگی گیلان؛

خوردن غذاهای سنتی کشورها از مهمترین جاذبه های گردشگری است

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان، با بیان اینکه گردشگری خوراک در گیلان به دلیل تعدد غذاها و به لحاظ تنوع، ظرفیت بالایی برای جهانی شدن و قابلیت صادرات هم دارد، افزود: بیش از ۷۸ درصد گردشگران در جهان، خوردن غذاهای سنتی کشورها را از مهمترین جاذبه های گردشگری قلمداد می کنند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، ولی جهانی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان با اشاره به اهمیت معرفی فرهنگ خوراک و برگزاری رویدادهای ملی با محوریت غذاهای محلی در توسعه و شکوفایی صنعت گردشگری گفت: احیاء، شناسایی و معرفی انواع غذاهای محلی و نوشیدنی‌ها می تواند محصولی جذاب برای گردشگران داخلی و خارجی باشد.

ولی جهانی اظهار کرد: هدف از گردشگری خوراک آشنایی با فرهنگ کشورهای مختلف است که به مسافر این فرصت را می‌دهد که در موارد غذا موضوعاتی را بیاموزند.

وی با بیان اینکه گردشگری خوراک در گیلان به دلیل تعدد غذاها و به لحاظ تنوع، ظرفیت بالایی برای جهانی شدن و قابلیت صادرات هم دارد، افزود: بیش از ۷۸ درصد گردشگران در جهان، خوردن غذاهای سنتی کشورها را از مهمترین جاذبه های گردشگری قلمداد می کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با بیان اینکه رونق گردشگری خوراک موجب توسعه کسب و کار می‌شود، خاطر نشان کرد: گردشگری خوراک قلب تپنده جذاب و حذف ناپذیر در حوزه گردشگری است.

جهانی بیان کرد: برای توسعه گردشگری خوراک باید آثار ناملموس خوراکی ثبت ملی شود، در گیلان نزدیک به ۴۰ عرصه مربوط به خوراک در فهرست میراث ملی ثبت شده است.

Share