رئیس اداره محیط زیست آستارا خبر داد:

تشدید اقدامات حفاظتی و ممانعت از پارک کامیونت‌های ترانزیتی در حریم تالاب استیل آستارا

محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستارا گفت در راستای حفاظت و جلوگیری از آلودگی غیر قابل جبران تالاب‌ها مسیرهای ورود به حریم تالاب استیل آستارا جهت پارک خودروهای ترانزیتی مسدود شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس اداره محیط زیست شهرستان آستارا گفت در راستای حفاظت و جلوگیری از آلودگی غیر قابل جبران تالاب‌ها مسیرهای ورود به حریم تالاب استیل آستارا جهت پارک خودروهای ترانزیتی مسدود شد.

محمدرضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت در جهت حل مشکلات و چالش‌های زیست محیطی جوامع محلی پیرامون تالاب و همچنین جلوگیری از آلودگی‌های ناشی از ریخت‌وپاش مواد نفتی و روغنی و تخلیه پسماند در حاشیه تالاب، با اخذ دستور مقام محترم قضایی مسیرهای منتهی به حریم بوم شناختی تالاب استیل که از سالیان گذشته به صورت غیر قانونی به محل پارک خودروهای ترانزیتی مبدل شده بود بطور کامل مسدود و از ورود و پارک خودروهای ترانزیتی ممانعت بعمل آمد.

سلامی ریک یادآور شد: کامیونت‌های ترانزیتی با پارک طولانی مدت در حریم تالاب علاوه بر آلودگی و تخریب پوشش گیاهی منطقه، مزاحمت‌هایی را نیز برای ساکنین ایجاد کرده بودند که با انسداد مسیرها امیدواریم مشکلات زیست محیطی حریم تالاب مرتفع گردد.

وی گفت: به استناد ماده ۱ قانون حفاطت، احیاء و مدیریت تالاب‌های کشور و ماده ۵ آئین نامه اجرایی قانون، هر گونه تخریب و آلودگی تالاب‌ها و حریم بوم شناختی آن ممنوع بوده و مرتکبین علاوه بر مجازات‌های مقرر در قانون به جبران خسارت وارده نیز محکوم خواهند شد.

تالاب استیل با مساحت حدود ۱۳۸ هکتار یکی از مناطق شکار ممنوع سازمان محیط‌زیست بوده که به عنوان اولین ایستگاه توقف و فرود پرندگان مهاجر آبزی و کنار آبزی عرض‌های شمالی در استان گیلان محسوب می‌گردد.

Share