رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا خبر داد:

توقیف شبانه محموله قاچاق ۶۰ قطعه پرنده سهره طلایی

محمدرضا سلامی ریک، رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا اظهار کرد: با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستارا، یک محموله قاچاق پرندگان مشتمل بر ۶۰ قطعه پرنده سهره طلایی از یک اتوبوس کشف، ضبط و در طبیعت رهاسازی شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، با تلاش مامورین یگان حفاظت محیط زیست آستارا، یک محموله قاچاق پرندگان مشتمل بر ۶۰ قطعه پرنده سهره طلایی از یک اتوبوس کشف، ضبط و در طبیعت رهاسازی شد.

محمدرضا سلامی ریک با اعلام این خبر گفت: حسب گزارشات واصله و با هوشیاری مامورین یگان حفاظت محیط‌زیست آستارا در نیمه شب ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۲ بیش از ۶۰ قطعه پرنده سهره طلایی که توسط یک دستگاه اتوبوس به مقصد تهران برای عرضه به بازار تقاضا بارگیری شده بود با پیگیری و اخذ دستور از دادستان محترم شهرستان آستارا توقیف و به پاسگاه محیط بانی دلالت داده شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا در ادامه اظهار داشت در همین ارتباط یک نفر متخلف شناسایی و با تنظیم صورتجلسه و تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی گردید.

این مقام مسئول با بیان این نکته که برخی افراد سودجو سهره طلایی را جهت نگهداری در محیط زندگی و شغلی با تور صید و به عنوان پرنده زینتی به قیمت گزاف به فروش می‌رسانند از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده شکار و صید این پرنده زیبا و خوش آواز مراتب را به اداره محیط‌زیست شهرستان آستارا اطلاع دهند.

سلامی در پایان اظهار داشت: سهره طلایی پرنده‌ای از راسته گنجشک سانان و کمی‌کوچکتر از آن است که دارای منقاری مخروطی شکل و دم گاه سفید و صورتی قرمز با بال‌های سیاه با نوار زرد رنگ می‌باشد که در جنگل‌ها، دشت‌ها و اطراف سواحل و رودخانه‌ها یافت می‌شود.

Share