با اشاره به وضعیت فاجعه بار آزادی؛

گل محمدی: با چه رویی می‌خواهیم رونالدو را به این ورزشگاه خراب بیاوریم

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس گفت: از شرایطی که ورزشگاه آزادی دارد، خجالت می کشم، با چه رویی می خواهیم رونالدو را به این ورزشگاه بیاوریم.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا به نقل از  فارس، یحیی گل محمدی بعد از تساوی خانگی یک بر یک مقابل ذوب آهن اظهار داشت: همه بازی هایی که ما انجام دادیم و قرار است انجام بدهیم احتمال مساوی شدنش زیاد است چون شرایط خوبی برای بازی کردن نیست. نمی شود در این زمین بازی کرد. خدا پدر علی نعمتی را در هفته اول بیامرزد که معلوم نیست از کجا آمد و یک گل زد و بردیم.

*گفته ام نامه بزنند بازی های پرسپولیس را در ورزشگاه کاظمی برگزار کنند

وی افزود: همه بازی هایی که قرار است انجام بدهیم از هر ۱۰ بازی ۸ تای آن مساوی است و دو بازی هم یک بر صفر است یا ما برنده می شویم یا حریف، این وضعیت چمن، نور افکن های ورزشگاه و برق، سکوهای ورزشگاه،  مجبور نیستید بازی ها را برگزار کنید. الان به پیروانی گفتم زحمت بکشد نامه بزند که بازی ها را در ورزشگاه کاظمی برگزار کنیم تماشاگر که نمی آید به ورزشگاه، چمن هم که داغون است حداقل در ورزشگاه کاظمی چمنی داریم که می شود فوتبال بازی کرد. نمی دانم در مورد مسایل فنی چه صحبتی باید بکنم.  ذوب آهن تیم شایسته ای بود. بازی در این چمن برای حریفان آسان تر است ما تیمی هستیم که باید بتوانیم بهم پاس بدهیم. بتوانیم به بازی سرعت بدهیم وقتی این کار را نمی توانیم بکنیم یک تیم معمولی می شویم. نمی خواهیم نتیجه ای که گرفتیم را توجیه کنیم. واقعا دنبال این کار نیستم.

*جور کچل بودن چمن را من باید بکشم

گل محمدی ادامه داد: اگر بتوانیم روی یک چمن خوب و نور خوب بازی کنیم شک نکنید که همه تقصیرها و مسئولیت گردن من است الان هم گردن من است همه چیز را گردن می گیرم اما دفعه بعد آقای درویش آقایان هیات مدیره باشگاه نمی دانم به کی باید بگویم شما دارید برای هر بازی یک میلیارد و خرده ای برای هر بازی پول می دهید حداقل کاری که می توانند انجام بدهند چمن را کوتاه کنند، کاری دارد مگر! به ناظر بازی می گوییم چمن را کوتاه کنید، می گوید این تهش بوده است نخیر این تهش نبود. به مسئول زمین می گوییم، میگوید اگر چمن را کوتاه کنیم کچلی های زمین معلومی می شود! به من چه که کچلی ها معلوم می شود، من باید جورش را بکشم و جواب پس بدهم. با این وضعیت استادیوم و چمن نه تماشاگر داریم نه چمن خوب و نور خوب و سکو داریم، چه کار می توانیم بکنیم. من در مورد مسایل فنی نمی توانم صحبت کنم. تیم ها دوست دارند ما کند بازی کنیم این اتفاق در همان بازی اول هم می توانست رخ بدهد و هم این بازی که در این بازی رخ داد. بازهم دست بازیکنان درد نکند بازی سختی را مساوی کردیم. موقعیت درست کردن در این شرایط سخت است. نمی دانم در مورد بازی چه باید بگویم. تیم حریف به این وضعیت اعتراض داشت اما بازیکنان ما در زمین گرم کردن با ناراحتی به رختکن آمدند، هرکاری کردیم که در ذهن بازیکنان بیرون بکنیم که بازی خودتان را بکنید نمی شود.

سرمربی پرسپولیس تصریح کرد: وقتی چمن بلند است بازی سرعت پیدا نمی کند و آنطوری که می خواهیم بازی نمی شود. در مورد مسایل فنی نمی توانم حرف بزنم به تیم خوب ذوب آهن خدا قوت می گویم و برایشان آرزوی موفقیت می کنم.

*برقکار اگر نیست، خودمان بیاوریم

گل محمدی در مورد اینکه درویش گفته کادرفنی چندین مهاجم را دید اما نپسندید، گفت: همانطوری که تمرین می کنیم انتظار داریم در زمین مسابقه هم همانطور باشند. ما در تمرین سرعتی بازی می کنیم اما در ورزشگاه آزادی حال بچه ها بد می شود. نمی توانیم از بازیکنان ایراد بگیرم. نمی توانند توانایی های خودشان را در زمین ارایه بدهند این مشکل هفته اول بود و اعتراض کردیم. این هفته هم اتفاق افتاد همین برقی که رفت در هفته اول در همین دکل رخ داد. مشکل است مشکل چی هست؟، یک برقکار اگر نیست خودمان بیاوریم. برق ورزشگاه درست شود. در مورد مهاجمان و بازیکنان هجومی باید بگویم که انتظاراتی که وجود دارد انتظارات به جایی است، دو سه مساله هست که کار را سخت می کند. اول بحث مالی باشگاه است که نمی رسد بازیکن خوب جذب کنیم یا بخاطر ساختاری که وجود دارد به ایران نمی آیند. مربیان خارجی وقتی به ایران می آیند امکانات را می بینند فرار می کنند. یکی بحث های مالی است و دیگری اینکه با این وضعیت نمی آیند. مهاجمی که مد نظر داریم هم گران است هم شرایط جذبش نیست اما بازهم می گردیم و تلاش می کنیم همانطور که درویش گفته ۴۰-۵۰ مهاجم دیدیم اما مهاجمی که بیاید و کار را برایمان در بیاورد فعلا نیست. فشار روی ما هست باید به یک مهره خوب برسیم و بعد تصمیم بگیریم.

*به جای عبدی، یاسین سلمانی را جذب کردیم

وی در مورد اینکه چرا با این شرایط اجازه جدایی مهدی عبدی را دادید، گفت: ما به جای او یاسین سلمانی را جذب کردیم. یاسین مهره‌ای است که حتی می‌تواند مهاجم هم بازی کند. اینکه عبدی جدا شده به این دلیل بود که شرایط برای همکاری در پرسپولیس آنطور که ما باید و شاید انتظار داشتیم وجود نداشت.

*اشتباهات تیم به خاطر ذهنیت بدی بود که وجود داشت

سرمربی پرسپولیس در مورد گل به خودی که پرسپولیس خورد به خاطر پایین بودن آگاهی محیطی رفیعی بود یا مشکل دیگری وجود داشت، عنوان کرد: مشکلات ما قبل از شروع بازی رقم خورد. زمانی که بازیکنان برای گرم کردن آمدند حال‌شان خوب نبود. خیلی هم تلاش کردیم که ذهنیت‌شان بهتر شود و فکر بازی کردن باشند  اما سخت بود. وقتی اینجا بازی می‌کنیم همه انتظار گل داریم. خود ما و بازیکنان انتظار گل داریم. وقتی جلو می‌رویم کار سخت‌تر می‌شود. وقتی که در بازی هستیم بازیکنان به خودشان فشار می‌آورند که چرا نمی‌توانیم گلزنی کنیم. این اشتباهات به خاطر ذهنیت بدی بود که وجود داشت. بالاخره سروش در ۱۰-۱۲ بازی گذشته جزو بهترین‌های ما بوده و شکی در آن نیست که یکی از بازیکنان تأثیرگذار است، حالا این اتفاق رخ داد. ممکن است با این شرایطی که وجود دارد این اتفاق در بازی‌های دیگر هم رخ بدهد.

*با چه رویی می‌خواهیم رونالدو را به این رختکن بیاوریم؟

گل‌محمدی در مورد اینکه پرسپولیس با این وضعیت ورزشگاه آزادی در لیگ قهرمانان آسیا چه خواهد کرد، گفت: نمی‌دانم می‌شود نامه‌نگاری کرد تا بازی با النصر در ورزشگاه کاظمی برگزار شود یا نه، اما شخصاً دوست دارم برای بازی اینجا نباشیم. از شرایطی که وجود دارد خجالت می‌کشم به یکی از همکاران می‌گفتم با چه رویی می‌خواهیم رونالدو را در این رختکن بیاوریم و مربی‌اش از این خرابه‌ها بالا بیاید تا به سالن کنفرانس برسد، واقعاً آدم حالش بد می‌شود به این چیزها فکر می‌کند.

وی در مورد اینکه بیرانوند در هفته اول گفت دوست دارد بازی‌های پرسپولیس به مشهد یا شهر دیگری منتقل شود، عنوان کرد: الان شرایطی پیش آمده که می‌گوییم فقط بازی در ورزشگاه آزادی نباشد. واقعاً با این وضعیت نمی‌توانیم در این ورزشگاه بازی کنیم. حیف است که این همه سرمایه ملی، این همه هوادار خوب داریم. امروز می‌توانست ۵۰-۶۰ هزار هوادار در ورزشگاه باشند و از بازی لذت ببرند. اینها را باید شما بگویید و بنویسید. این مسائل در رسانه‌ها هم بازتاب ندارد. شما باید در مورد این مسائل مطلب بنویسید.

*شاید نورافکن های ورزشگاه هوشمند است

سرمربی پرسپولیس در مورد اینکه چرا در دو بازی پرسپولیس در ورزشگاه آزادی برق رفت اما برای تیم‌های دیگر این اتفاق نیفتاد، اظهار داشت: شاید نورافکن های ورزشگاه هوشمند است یک هفته در میان خراب می‌شود.

گل‌محمدی در مورد اینکه چرا پرسپولیس عطش گلزنی اواخر بازی را نداشت، گفت: حرف شما درست است. ما تا یک سوم دفاعی حریف می‌رفتیم اما کار پیش نمی‌رفت آنها در دفاع فشرده بودند. شاید هم یک مقدار زیادش به خاطر این بود که کیفیت پاس ما پایین بود و برای بازیکنان نمی‌رسید به خاطر همین شرایطی که گفتم. وقتی عقب افتادیم بیشتر تلاش کردیم. مهره‌های هجومی‌تری آوردیم چون می‌خواستیم جبران کنیم این مسائل طبیعی است. اگر ما هم یک صفر پیش می‌افتادیم همین اتفاقات برای حریف می‌افتاد. بخش زیادی از این مسائل طبیعی است اما خودمان دوست داریم بازی خودمان را ارائه بدهیم. اما وقتی به اینجا می‌آییم حس منفی به ما دست می‌دهد که حال‌مان گرفته می‌شود. ما  تیمی هستیم که می‌خواهیم فوتبال بازی کنیم اما وقتی امکانات فراهم نمی‌شود به مشکل می‌خوریم. بازی‌های بعدی هم اگر این شرایط باشد قطعاً به مشکل می‌خوریم.

وی افزود: باشگاه باید یک فکر اساسی برای این مسئله بکند چون چمن ورزشگاه بلند نگه داشته می‌شود. برای اینکه بگوییم یک چمن خوب در ورزشگاه داریم به من ربطی ندارد. من چمن کوتاه می‌خواهم چمنی که بشود روی آن فوتبال بازی کرد. امیدوارم که به فکر باشند.

Share