امام جمعه رشت؛

هیچ کسی نباید از چشمان دستگاه قضا دور بماند؛ لزوم تشدید نظارت‌ها برای کشف فساد

مام جمعه رشت خواستار تشدید نظارت‌ها برای کشف فساد و مفسدان شد و گفت: دستگاه قضا با مفسدان و کسانی‌که در تراز نظام نیستند برخوردهای لازم را به‌عمل آورد پ.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، آیت‌الله رسول فلاحتی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته در مصلی امام خمینی (ره) رشت با اشاره به اینکه طبق تعالیم اسلامی، حقوق معنوی تعیین شده برای مسلمانان به مراتب بیشتر از حقوق مادی است اظهار داشت: یکی از حقوق معنوی که برعهده مسلمانان است، دعا و استغفار در حق یکدیگر و دیگر مسلمانان است.

امام جمعه رشت با اشاره به جنایت صهیونیست‌های غاصب علیه مردم مظلوم و مسلمان غزه تصریح کرد: در دنیای امروز که بخشی از مسلمانان مورد آزار و قلع وقمع قرار گرفته‌اند، یکی از وظایف ما در این شرایط دعا در حق مسلمانان است.

آیت‌الله فلاحتی با تاکید بر اهمیت دعا در غیاب یک‌نفر ادامه داد: امام محمد باقر (ع) فرمودند سریع‌ترین دعایی که به اجابت می‌رسد دعا در حق برادر در غیاب اوست و چون به دعا بپردازد، فرشته‌ای که بر او گمارده شده آمین خواهد گفت و برای دعاکننده ده برابرِ آن خواسته نوشته می‌شود.

امام جمعه رشت بیان کرد: اهل‌بیت (ع) در جای دیگر فرمودند دعای انسان برای برادرش در غیاب او موجب روزی فراوان خواهد شد و امور ناخوشایند، بیماری‌ها و بلاها را نیز از سر خویشان و نزدیکانش دفع خواهد کرد؛ این روایت‌ها نشان از زیبایی مکتب اسلام و اهل بیت (ع) دارد از سوی دیگر دین مبین اسلام همه دستورات لازم را برای سعادت انسان و تعالی جامعه بیان کرده است.

وی ضمن تسلیت سالروز شهادت بانوی بزرگ عالم بشریت حضرت فاطمه زهرا (س) خاطرنشان کرد: پیامبر اکرم (ص) درباره محبت به حضرت فاطمه زهرا (س) خطاب به سلمان فرموده بودند محبت به فاطمه (س)، صد جا به داد انسان می‌رسد که از جمله این مراحل، هنگام مرگ، هنگام قرار دادن اعمال در ترازوی سنجش، صحنه محشر و هنگام عبور از پل صراط است و لذا یکی از کارهای مسلمان، تربیت فرزندان با عشق و محبت به فاطمه (س) است.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به سالروز شهادت آیت‌الله دکتر مفتح و روز وحدت میان حوزه و دانشگاه بیان کرد: وحدت میان این دو نهاد برکات خوبی را برای نظام اسلامی داشته است البته هنوز برخی شکاف‌ها که در گذشته ایران از سوی دشمنان در میان این دو جامعه علمی ایجاد شده، برجا مانده و این خلأها باید پر شود.

آیت‌الله فلاحتی اولین و بزرگترین دستاورد وحدت میان حوزه و دانشگاه را درک این دو نهاد علمی نسبت به یکدیگر عنوان کرد و افزود: دشمنان فهمیدند که جمعیتی از حوزویان در کنار دانشگاهیان و دانشجویان مانع از نفوذ دشمن می‌شوند.

امام جمعه رشت رشد رتبه علمی ایران از جایگاه ۷۴ به ۱۶ جهان را یکی از ثمرات وحدت حوزه و دانشگاه دانست و بیان کرد: امروز بسیاری از نوآوری‌ها و علومی که دنیا به ایران محتاج است در سایه همین وحدت رخ داده است.

وی با اشاره به مسائل مربوط به سازمان ملل و اتفاقات جوامع بشری خاطرنشان کرد: در طول عمر ۷۰ساله سازمان ملل، نه‌تنها خیری از این سازمان ندیدیم بلکه ضایع‌کننده حقوق ملت‌ها نیز بوده است، فقط معرفی صدام به‌عنوان آغازگر جنگ تحمیلی و دستور اخیر گوترش رییس سازمان ملل برای تشکیل جلسه اضطراری و رأی اعضای شورای امنیت برای توقف جنایات صهیونیست‌ها از اقدامات خوب سازمان بوده است که البته آمریکا آن را وتو کرد.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با بیان اینکه تاکنون بیش از ۱۸ هزار نفر در غزه شهید شده‌اند افزود: آمریکا با وتوی اخیر خود منفورتر از قبل شد و نشان داد که شیطان بزرگ است و حکومتش قابل اعتماد نیست به‌همین خاطر صدای مرگ بر آمریکای ملت ایران همیشه باید بلند باشد البته ما با مردم آمریکا در ستیز نیستیم و ملت ایران به همه ملت‌ها احترام می‌گذارد اما از قلدرهای جهانی، مفسدان و جنایتکاران بیزاریم.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به کشف فساد اخیر گفت: فساد در یک‌جا و تنها در یک استان نیست و هرکسی که از فساد و مفسدان اعلام انزجار کند حق دارد اما ریشه‌های فساد را باید خشکاند و در این حوزه، مقوله نظارت نقش به‌سزایی دارد.

امام جمعه رشت خواستار تشدید نظارت‌ها برای کشف فساد و مفسدان شد و افزود: دستگاهای نظارتی فراوانی داریم که وظیفه دارند در این حوزه فعال باشند و نظارت‌ها را تشدید کنند چراکه دشمنان از هیچ سنگ‌اندازی و اقدامی برای آسیب زدن به مردم دریغ نخواهند کرد.

وی با اشاره به دشمنی استکبار با حکومت اسلامی تصریح کرد: در رأس این حکومت شخصی قرار دارد که پیامبرگونه جامعه را اداره می‌کند و افکار و اندیشه‌های ایشان برگرفته از اسلام ناب است و افق‌ها را می‌بینند به‌همین خاطر دشمنان و شیاطین جهانی دست از توطئه برنمی‌دارند و این کشور را رها نمی‌کنند.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تاکید بر لزوم به‌کارگیری انسان‌های پاک‌دست در مدیریت‌ها گفت: دستگاه قضا با مفسدان و کسانی‌که در تراز نظام نیستند برخوردهای لازم را به‌عمل آورد و مدیران بالادستی هم در همه‌جا دقت کنند و در این میان هیچ کسی نباید از چشمان دستگاه قضا دور بماند.

آیت‌الله فلاحتی در پایان تاکید کرد: البته ما قصد سیاه‌نمایی نداریم چراکه معتقدیم مدیران پاک دست هم در نظام اسلامی فراوان هستند که آثار خوبی از خود برجای گذاشتند و موفقیت‌های امروز در سایه تلاش آنان بوده است.

Share