پرونده‌های مربوط به ابربدهکاران بانکی

مدیرعامل بانک مسکن: رای محکومیت گروه عظام به پرداخت ۲۲ همت صادر شد

مدیرعامل بانک مسکن از صدور دستور رئیس‌جمهوری برای افزایش سرمایه این بانک خبر داد و گفت:‌ رای محکومیت گروه عظام به پرداخت ۲۲ هزار میلیارد تومان صادر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، سیدعباس حسینی با اشاره به برنامه‌های بانک مسکن برای افزایش جذب سپرده‌ها اظهار کرد: در زمان حاضر با چند شرکت بزرگ ( شرکت ملی مس، ایران خودرو و گروه صنعتی گلرنگ) در حال مذاکره و امضای قرارداد هستیم.

وی ادامه داد:‌علاوه بر این، طبق آخرین صحبت‌ها با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار، خواستار افزایش سهم مسکن در بازار سرمایه هستیم؛ ضمن این‌که از شخص ریاست جمهوری برای افزایش سرمایه بانک مسکن دستور گرفته‌ایم.

وی یادآور شد:‌بر اساس هدف‌گذاری صورت گرفته تا پایان امسال، بانک مسکن متفاوتی را خواهیم داشت. طبق مذاکرات اخیر با مسئولان وزارت راه و شهرسازی، تأکید داشتم تا منابع مالی سازمان‌های تابعه وزارت راه و شهرسازی وارد بانک مسکن شود که به این ترتیب شاهد گردش مالی این بخش در بانک مسکن باشیم.

مدیرعامل بانک مسکن همچنین گفت: برای پرونده‌های مربوط به ابربدهکاران بانکی که ۱۳ سال در دادگاه مفتوح بوده با پیگیری‌های صورت گرفته رای قطعی صادر شده و نه تنها بانک مسکن بلکه تمام شبکه بانکی کشور از این رای ذینفع شده‌اند.

حسینی با بیان اینکه گروه عظام یکی از پرونده‌های شبکه بانکی است، ادامه داد: بعد از صدور رای به میزان یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون درهم محکومیت این گروه شده و به عبارتی ۲۲ همت به نفع سیستم بانکی شده است.

Share