هاشمی: خداوند در سختی‌ها و مشکلات، فراموشمان نمی‌کن

مدیرعامل باشگاه هیراد رشت؛ “مسئولیت اجتماعی” تنها دلیل ورود به ورزش

هاشمی با بیان اینکه ” مسئولیت اجتماعی که بر گردن ما بود مجاب مان می‌کرد نگاه وسیع تری به این مقوله داشته باشیم، افزود: از همین رو پیش از شروع رقابت‌های لیگ دست اول فوتبال دختران کشور، اقدام به اخذ مجوز باشگاه داری از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان کردیم.

هیراد گستر کاسپین

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مالک و مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی هیراد رشت معتقد است: در برهه‌ای که سرمایه‌گذاری در ورزش، به خصوص فوتبال، به لحاظ مالی، چیزی جز هزینه نیست، انجام این کار دلی بزرگ می‌خواهد، دلی که فقط با فرمان “مسئولیت اجتماعی” حرکت کند.

یک تیم فوتبال متشکل از دخترانی جوان و بومی از دل رشت زیبا برخاستند و غیرممکن‌ها را ممکن ساختند، شاید آن روز که خانواده ” زیبایی”، دخترکانی را جمع کردند تا در قالب یک تیم محلی در لیگ استان بازی کنند، هرگز خواب این روزها را نمی‌دیدند که صاحب تشکیلاتی مستقل به نام باشگاه، کادر فنی، پزشک و سخنگو و سرپرست و صد البته بازیکنانی دارای هدف شوند که رویایشان فقط لیگ برتر و تیم ملی باشد، اما این آرزو را هیراد برایشان رقم زد.

هیراد مجموعه‌ای خدماتی گردشگری است که در ابتدا بیگانه با ورزش بود، ولی انگیزه و میل به موفقیت دختران سرزمینمان، آنها را مجاب کرد، نگاه حرفه‌ای به ورزش داشته باشند.

علی اصغر هاشمی مالک این هلدینگ در گفتگو با خبرنگار خط اول ورزشی می‌گوید: همانطور که گفتید، واقعا با ورزش بیگانه بودیم، کجدار و مریز سرگرم فعالیت‌های اقتصادی خود بودیم که نگاه ملتمسانه این دختران ما را مجبور کرد، یکی دو سالی با نگاه اسپانسری از آنها حمایت کنیم، ولی وقتی تلاش و پشتکار آنها را دیدیم که چگونه در کمترین زمان ممکن، خود را از لیگ استان به لیگ ۲ و سپس به لیگ یک کشور رساندند، دیگر اسپانسری توجیه نداشت و باید نگاه حرفه‌ای‌تری به ورزش می‌کردیم.

وی با بیان اینکه ” مسئولیت اجتماعی که بر گردن ما بود مجاب مان می‌کرد نگاه وسیع تری به این مقوله داشته باشیم، افزود: از همین رو پیش از شروع رقابت‌های لیگ دست اول فوتبال دختران کشور، اقدام به اخذ مجوز باشگاه داری از اداره کل ورزش و جوانان استان گیلان کردیم تا دخترانمان با داشتن قراردادهایی هرچند ناچیز اما حرفه‌ای، دلگرم به آن در زمین بازی حضور یابند و ایده آل‌ها را رقم بزنند. در برهه‌ای که سرمایه‌گذاری در ورزش، به خصوص فوتبال، به لحاظ مالی، چیزی جز هزینه نیست، انجام این کار دلی بزرگ می‌خواهد، دلی که فقط با فرمان “مسئولیت اجتماعی” حرکت کند، به هر حال ما یک کسب و کاری را در گیلان راه اندازی کردیم و باید به مردمان این سرزمین ادای دین می کردیم، از همین رو با تمام توان در خدمت دختران خودم هستم و انها نیز یقینا با تمام عشق و انرژی فوتبال بازی می‌کنند و پله‌های موفقیت را یکی پس از دیگری همچون گذشته می‌پیمایند.

هاشمی ادامه داد: از طرفی چون رسانه‌ها به خاطر محدودیت‌هایی که وجود دارد کمتر به ورزش بانوان می‌پردازند، نه تنها بخش خصوصی بلکه بخش دولتی نیز علاقه ای به حمایت از ورزش بانوان ندارد، در حالی که دختران ما مداوم در مسابقات بین‌المللی خوش می درخشند، ولی باز با بی‌توجهی رسانه‌ها مواجه هستند، از همین رو کمتر شناخته شده هستند، ولی مجموعه هیراد ورود کرد تا دختران سرزمینم تنها نباشند.

وی تاکید کرد: من همیشه سعی کردم نیازهای جامعه را بشناسم و بستری جهت رفع آن نیازها خلق کنم، درست است که شرایط کسب و کار برای ما سخت است اما در همین سختی‌ها هم رسالت و وظایفی داریم که نباید فراموش کنیم در این صورت هست که خداوند نیز در سختی‌ها و مشکلات، فراموشمان نمی‌کند. اما همانطور که گفته شد شرایط اقتصادی جامعه روال عادی خود را طی نمی‌کند و از کاسب و تاجر گرفته تا فروشنده و خریدار جملگی دچار چالش‌های مالی هستند، از همین رو دست یاری به سوی هر کسی که اندک مسئولیتی بر گردن خود حس می‌کند دراز می‌کنم، در هر لباسی که باشد چه بانوان سرزمینم چه سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و چه مدیران بخش دولتی، قدم اول را ما برداشتیم محکم هم برداشتیم اما در ادامه مسیر نیازمند یاری همه عزیزان هستیم، نه برای احیای برند هیراد، که برای پویایی ورزش بانوان سرزمینمان، چرا که اگر افتخاری کسب شود، برای گیلان است، برای دختران گیلان، برای مردم این خطه.

گفتنی است، تیم فوتبال بانوان هیراد، در پایان هفته سوم رقابت‌های لیگ دست اول فوتبال کشور، با ۶ امتیاز در رده دوم جدول رده‌بندی قرار دارد، این تیم روز پنجشنبه سی‌ام آذرماه در هفته چهارم این رقابت‌ها در سیرجان به مصاف تیم دوم شهرداری سیرجان می‌رود.

Share