وزیر نفت اعلام کرد؛

فعالیت ۱۶۵۰ جایگاه به صورت آفلاین | فعال شدن کارت سوخت برخی جایگاه‌ها تا بعدازظهر

وزیر نفت با بیان اینکه ۱۶۵۰ جایگاه به صورت آفلاین در سراسر کشور فعال است گفت که تا ظرف ۲ تا ۳ ساعت آینده همه جایگاه‌ها وارد مدار می‌شوند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جواد اوجی امروز با حضور در یکی از جایگاه‌های سوخت با بیان این‌که برخی جایگاه‌ها در ساعات اولیه دچار حمله سایبری شدند و عملیات سوخت‌گیری متوقف شد گفت: در همان ابتدا ستاد بحران تشکیل شد و همه همکاران در حوزه وزارت نفت برای حل این مساله بسیج شدند.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌ که سال ۱۴۰۰ نیز این تجربه را داشتیم، جایگاه‌ها به تدریج به صورت دستی فعال شده تا وقفه‌ای در سوخت‌گیری به وجود نیاید و تا این لحظه ۱۶۵۰ جایگاه در سراسر کشور به صورت دستی فعال هستند.

وزیر نفت با تاکید بر این‌ که ظرف دو تا سه ساعت آینده همه جایگاه‌ها به صورت دستی فعال می‌شوند، گفت: مردم می‌توانند بدون استفاده از کارت سوخت و سهمیه آزاد بنزین دریافت کنند.

وی با بیان این‌که به هیچ عنوان بحث افزایش قیمت بنزین مطرح نیست تصریح کرد: موجودی ذخایر بنزین نیز مطلوب است و هیچ نگرانی در این حوزه وجود ندارد. سهمیه کارت سوخت نیز محفوظ می‌ماند و خللی در این حوزه وارد نشده است.

به گفته وی دشمنان به دلیل این‌که در جبهه‌های دیگر ضربه خورده‌اند، می‌خواستند از این طریق مردم را دچار زحمت کنند؛ خادمین این مردم در حوزه وزارت نفت نخواهند گذاشت و ان‌شاءالله این توطئه نیز به زودی خنثی می‌شود.

اوجی در پاسخ به این سوال که مشکل چه زمانی به طور کامل برطرف می‌شود و مردم می‌توانند با استفاده از کارت سوخت بنزین دریافت کنند، گفت: همکاران در بخش فناوری اطلاعات و سامانه هوشمند، مشغول بررسی ابعاد مختلف کار هستند و ما زمانی را درخواست کردیم تا چند ساعت آینده همه جایگاه‌ها به صورت دستی فعال شوند و از بعدازظهر به تدریج جایگاه‌ها را در بحث کارت سوخت نیز فعال خواهیم کرد.

وی تصریح کرد: اینکه چه زمانی به سرانجام نهایی برسد، نیازمند بررسی و اعلام کارشناسان فنی است تا از همه نظر مطمئن شویم که آسیبی به این بخش وارد نشود.

به گفته وزیر نفت در وهله اول تمام تلاش ما این است که جایگاه‌ها فعال باشند و مردم با چالش برای دریافت سوخت مواجه نشوند.

Share