رئیس صنف جایگاهداران کشور پاسخ داد؛

تشریح دلایل شکل‌گیری صف‌های طولانی در مقابل پمپ‌بنزین‌ها

رئیس صنف جایگاهداران کشور گفت: اخیرا سیاستگذاران تصمیم به اجرای محدودیت در سقف سوختگیری گرفتند و برای کارت شخصی و کارت آزاد جایگاه محدودیت‌ها اعمال شده که به فراخور استان‌ها و میزان مصرف به ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر در هر بار سوختگیری تقسیم می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، اسدالله قلیزاده در گفت‌وگو با ایلنا، درباره ایجاد صف‌های طولانی در جایگاه‌های عرضه سوخت اظهار داشت: افزایش حیرت‌انگیز مصرف بنزین، خودروهای پرمصرف، مصوبه مجلس در مورد الزام به استفاده از کارت سوخت شخصی و خرابی کارتخوان‌های سامانه سوخت عوامل مهم شکل‌گیری صف‌های بیشتر در مقابل پمپ‌بنزین‌هاست و همه جایگاه‌های سوخت علیرغم مشکلات متعدد ایثارگرانه در کنار دیگر فعالین برای سوخت‌رسانی مطلوب تلاش می‌کنند.

وی گفت: سال ۱۴۰۲ سال پرچالشی برای مصرف سوخت کشور است و در حال جابه جایی رکوردهای مصرف کشور در صد سال اخیر هستیم، به طوری که بین کشورهای جهان حداقل دهمین مصرف‌کننده بنزین شده‌ایم.

رئیس صنف جایگاهداران کشور با بیان اینکه خودروهای ما مصرف بیش از استاندارد دارند و این معضل بسیار بزرگی است، تصریح کرد: اخیرا سیاستگذاران تصمیم به اجرای محدودیت در سقف سوختگیری گرفتند و برای کارت شخصی و کارت آزاد جایگاه محدودیت‌ها اعمال شده که به فراخور استان‌ها و میزان مصرف به ۱۵، ۲۰، ۳۰، ۴۰ و ۶۰ لیتر در هر بار سوختگیری تقسیم می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند جایگاهداران هیچ نقشی در این تصمیمات نداشته‌اند و از اجرای طرح متضرر هم می‌شوند، ولی تلقی ما این هست که با دو رویکرد ترغیب مردم به استفاده از کارت سوخت شخصی و ماندگاری بیشتر سوخت به جای باک در مخازن جایگاه‌ها جهت پشتیبانی بهتر در ارسال فراورده به پمپ‌بنزین‌ها اتخاذ شده است، در هر حال ما در حال بررسی این محدودیت هستیم و هم‌اکنون بیشترین انتقادات را نیز از استان‌های مرزی داریم، چراکه محدودیت‌ها در این مناطق بیشتر از سایر نقاط کشور مردم را آزار می‌دهد.

قلیزاده تاکید کرد: طبیعتا اجرای طرح‌های حوزه سوخت موجب عدم‌النفع برای جایگاه‌ها و افزایش میزان پاسخگویی آنها به مردم می شود که آزاردهنده است، هم‌اکنون جایگاهداران که تحت فشارهای مالی ناشی از عدم دریافت حق‌العمل ۱۴۰۲ هستند همچنان برای سوخت‌رسانی مطلوب تلاش می‌کنند و در این شرایط همدلی مردم ، پرسنل جایگاه‌ها و حمایت‌های دولت می‌تواند مشکلات را کمتر کند.

وی در ادامه به موضوع خرابی برخی کارتخوان‌ها اشاره کرد و گفت: خرابی کارتخوان‌های سوخت نیز معضل بزرگیست که صف‌ها را مقابل جایگاه‌ها افزایش داده است و مشخص نیست که چرا مسئولان در این خصوص تدبیری نمی‌کنند.

Share