رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی در استان گیلان؛

ضریب نفوذ بیمه در گیلان بالاتر از میانگین کشوری / استقبال خوب مردم از بیمه های بازرگانی

حجت الله فلکیان با اشاره به استقبال خوب مردم از بیمه های بازرگانی گفت: ضریب نفوذ بیمه در گیلان بالاتر از میانگین کشوری است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بیمه ایران استان گیلان در جمع اصحاب رسانه با اشاره به اینکه بیمه یک صنعت خدمت رسان است، اظهار کرد: متاسفانه از کل خدماتی که بیمه به مردم ارائه می‌دهد فقط ۱۰ درصد آن دیده می‌شود و این هم به علت ضعف اطلاع‌رسانی و رسانه‌ای در این بخش است.

حجت الله فلکیان با بیان اینکه بیمه جبران‌گر حوادث غیر مترقبه است، یادآور شد: کار کردن در بیمه بسیار ارزشمند است زیرا در راستای امنیت و آرامش مردم گام بر می‌دارد.

وی با تاکید بر این که  تعامل رسانه در صنعت بیمه بسیار کم است، بیان کرد: با ایجاد تعامل بیشتر با رسانه‌ها می‌توانیم بسیاری از مطالباتی که در راستای بیمه از مسئولان داریم را بازگو  کرده و به نتیجه برسانیم.

فلکیان با اشاره به اینکه در تقویم کشور ما روز  ۱۳ آذر روز بیمه نام‌گذاری شده است، بیان کرد: ۵۲ سال از روز تاسیس بیمه مرکزی گذشته است.

وی به با اشاره به اینکه در گیلان ۲۰ هزار حقوق بگیر در صنعت بیمه در گیلان داریم، افزود: محصولی که بیمه می‌فروشد کالایی است که امنیت ساز است و از این منظر هم نگاه کنید صنعت بیمه بسیار ارزشمند است.

 رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی در استان گیلان با اشاره به دولتی بودن بیمه‌های پایه مثل سلامت و تامین اجتماعی  اظهار کرد: در کشور ما و کره جنوبی بیمه‌های پایه دولتی محسوب می‌شود، در حالی که در هیچ کشوری بیمه پایه دولتی نیست؛ همچنین نوع دوم بیمه بازرگانی است که خدمات زیادی را ارائه می‌کنند و ما جزء این بیمه محسوب می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه در گیلان از بیمه های بازرگانی استقبال خوبی شده است، بیان کرد: از جمعیت ۲/۵ میلیون نفری استان‌ گیلان بالغ بر ۲ میلیون نفر از خدمات بیمه بازرگانی استفاده می‌کنند.

فلکیان یکی از مهمترین و تاثیرگذارترین بیمه‌ها را بیمه مسئولیت عنوان کرد و گفت: بیش از ۵۰ محصول در بحث بیمه مسئولیت‌ها به افراد ارائه می‌شود، یعنی می‌توان گفت به عدد مشاغلی که وجود دارد بیمه مسئولیت داریم.

وی گفت: تمام مدیران عامل بیمه عضو سندیکای کشور هستند و استان گیلان جزء استان‌های اول بوده که در سه دوره متوالی مقام اول را از آن‌ خود کردیم و در سال گذشته علاوه بر برتری رییس شورای هماهنگی و دبیر و نایب رئیس توانستیم مقام نخست را به دست آوریم.

 رییس شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی در استان گیلان با اشاره به اینکه در کشور ۳۰ شرکت بیمه است که از گیلان ۲۴ شرکت عضو سندیکا هستند، اظهار کرد: نظارت بر عملکرد بیمه‌ها زیر نظر نهاد مرکزی  تکلیف و سندیکا وظیفه‌اش فرهنگ‌سازی است.

وی با بیان اینکه ضریب نفوذ بیمه نسبت سهم حق بیمه تولیدی به جی دی پی (درآمد) هر  استان است، بیان کرد: از سال ۶۷ تا کنون ضریب نفوذ بیمه در ایران ۲ / ۲ دهم که این بسیار کم است اما در استان گیلان این ضریب نفوذ از میانگین کشوری بیشتر است یعنی ۲ و ۸۶ دهم درصد است.

فلکیان در پایان اظهار کرد: بعد از تهران و قم سومین استان قرار داریم و باید بپذیریم  که بیمه را باید جزء کالای اساسی قرار دهیم.

گفتنی است، در این نشست اعضای شورای هماهنگی شرکت های بیمه بازرگانی استان گیلان حضور داشتند.

Share