مدیرکل بنیاد مسکن گیلان در گفتگو با دیارمیرزا خبر داد؛

رتبه سوم گیلان در مقاوم سازی مسکن روستایی | افزایش مبلغ وام ساخت مسکن روستایی

گیلان در برخورداری از سازه‌های مقاوم مسکن روستایی به ۶۷ درصد رسیده است که ۱۷ درصد از شاخص متوسط کشوری بالاتر بوده و رتبه سوم کشوری به استان گیلان تعلق گرفت.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گیلان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با بیان این مطلب که تامین مسکن روستایی به ویژه مسکن محرومین از اولویت‌های حساب ۱۰۰ حضرت امام است، گفت: در سال ۹۹ بالغ بر ۳ هزار واحد مسکن محرومین آغاز شد و در سال ۱۴۰۰ نیز سه هزار واحد دیگر آغاز خواهد شد.

محمد اکبرزاده با اشاره به این مطلب که برای ساخت مسکن روستایی میزان وام افزایش یافته است، گفت: در سال گذشته برای هر واحد از این مسکن‌ها وام ۵۰۰ میلیون ریالی اختصاص یافت که امسال این رقم به ۱۰۰ میلیون تومان تبدیل شده است.

وی با عنوان این مطلب که از سه هزار واحد مسکن محرومین سال گذشته ۵۰ درصد به بهره برداری رسیده است گفت: در بخش بازنگری طرح هادی نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است و در این زمینه ۳ برابر افزایش اعتباری بالغ بر ۱۵۰ هزار میلیارد ریال تعلق گرفت که ۲۵۰ روستا بازنگری انجام خواهد شد.

اکبرزاده همچنین به ۲۰ مورد تهیه طرح هادی اشاره کرد گفت: امسال در زمینه تهیه طرح هادی به طور ۱۰۰ درصد و در بازنگری طرح هادی ۵۰ درصد پیشرفت خواهیم داشت.

وی ادامه داد: قیر‌های رایگان امسال به صورت نقدی و اوراق خزانه صورت گرفت که اعتبار استان تا الان ۶۰۰ میلیارد ریال است.

اکبرزاده با بیان این مطلب که منظومه‌های روستایی در گیلان به صورت پایلوت اجرا می‌شود، گفت: روستاهای ما به صورت عرفی بر هم تاثیرگذار و از هم تاثیرپذیر هستند و لذا مقرر شده روستاهایی که از لحاظ اقتصادی و فرهنگی کنش و واکنش دارند، شناسایی شوند و در چارچوب یک نقشه راهبردی مناسب به توسعه همگون دست یابند که در این راستا اعتبار ۵۰ میلیارد تومانی در نظر گرفته شده و منتظر ابلاغ هستیم.

وی افزود: بنیاد مسکن استان گیلان در برخورداری از سازه‌های مقاوم مسکن روستایی به ۶۷ درصد رسیده است که ۱۷ درصد از شاخص متوسط کشوری بالاتر بوده و رتبه سوم کشوری به استان گیلان تعلق گرفت.

Share