با حضور استاندار گیلان و فرماندار رشت صورت گرفت؛

افتتاح ۲۲ مرکز مثبت زندگی بهزیستی در مرکز استان گیلان

۸۱ مرکز مثبت زندگی بهزیستی استان گیلان از طریق ارتباط تصویری، توسط رئیس جمهوری و با حضور استاندار گیلان افتتاح شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، از طریق ارتباط تصویری با حجت‌الاسلام روحانی رئیس جمهوری اسلامی ایران، با حضور ارسلان زارع استاندار گیلان و علی فتح‌اللهی فرماندار رشت، ۸۱ مرکز مثبت زندگی استان مورد بهره برداری قرار گرفت.

این مراکز در ۵۰ منطقه شهری و ۳۱ منطقه روستایی و حاشیه‌ای استان واقع شده که برای ارائه خدمت به گروه‌های هدف؛ ۳۳ هزار و ۱۹۳ پرونده میان آن‌ها توزیع شده است.

در این افتتاحیه ۲۲ مرکز مثبت زندگی بهزیستی سهم شهرستان رشت و ۵۹ مرکز سهم سایر شهرهای استان گیلان بود.

با افتتاح این مراکز برای ۳۲۵ نفر از دانش آموختگان مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد شغل ایجاد شده است.

مرکز خدمات بهزیستی مثبت زندگی؛ مرکزی غیردولتی‌ست که براساس بند ۴ ماده ۲۶ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت پس از کسب پروانه فعالیت، مجموعه‌ای از خدمات سطح یک سازمان بهزیستی را در بستر فناوری اطلاعات و در راستای بهتر زیستن آحاد جامعه ارائه می‌نماید که به عنوان مرکز مثبت زندگی تعریف شده است.

با تأسیس این مراکز به عنوان بهزیستی‌های کوچک، خدمات ۲۲گانه بهزیستی به صورت رایگان به گروه‌های هدف تحت پوشش سازمان و بر اساس مکان و موقعیت گروه‌های هدف ارائه می‌شود.

در راه اندازی این مراکز به محورهای مختلف همچون مشارکت مردمی، محله محوری، تسهیل دسترسی، خانواده محوری، مددکار محوری، توجه به دولت الکترونیک، ارتقای سلامت اجتماعی و اجرای طرح‌های غربالگری و مشاوره ژنتیک توجه ویژه شده است.

Share