رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان با حضور در داغستان؛

تبادلات بیشتر ایران و داغستان نیازمند توسعه ظرفیت‌های کشتیرانی است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در سفر به جمهوری داغستان و در دیدار و گفتگو با اعضای هیات تجاری این جمهوری گفت: همه می‌دانیم امروزه اقتدار و قدرت یک کشور در امنیت غذایی آن کشور است و «تحریم» این قضیه را به هر دو کشور دوست و همسایه ایران و روسیه بیش از پیش نشان داده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان در سفر به جمهوری داغستان و در دیدار و گفتگو با اعضای هیات تجاری این جمهوری گفت: همه می‌دانیم امروزه اقتدار و قدرت یک کشور در امنیت غذایی آن کشور است و «تحریم» این قضیه را به هر دو کشور دوست و همسایه ایران و روسیه بیش از پیش نشان داده است.

صالح محمدی با اشاره به پتانسیل‌های استان گیلان افزود: توانایی بسیار زیادی در حوزه‌های اقتصاد کشاورزی و تولید غذا در استان گیلان وجود دارد و اقتصاد این استان یک اقتصاد سبز است و قصد ما در این سفر این است که به تکمیل کریدور سبز گمرکی گیلان و داغستان کمک کنیم.

وی با اشاره به ویژگی بارز بندر ماخاچ قلعه داغستان یادآور شد: برای تبادلات بیشتر نیاز به ظرفیت‌های کشتیرانی است و ویژگی اساسی‌عدم وجود یخبندان در بندر ماخاچ قلعه که عمیق‌ترین بندر کشور روسیه هست سبب شده با تقویت ناوگان دریایی، تبادلات حوزه‌های کشاورزی را بیش از پیش بتوانیم افزایش دهیم.

محمدی خاطرنشان کرد: با توجه به ویژگی فاسد شدن سریع محصولات کشاورزی و استفاده تازه از این محصولات، در انتقال این محصولات نباید توقف داشت و باید هر چه سریع‌تر به دست مصرف‌کننده برسد و لازم است در این زمینه موانع همکاری بین دو منطقه رفع شود.

وی تاکید کرد: رویکرد تولید محصولات کشاورزی در کشور ما دانش بنیان و دانش محور است و در این حوزه‌ها می‌توانیم همکاری داشته باشیم. محمدی تصریح کرد: از توانایی‌هایی هر دو کشور با استفاده از پارلمان تجاری دو کشور می‌توانیم استفاده کنیم.

Share