بازدید شهردار رشت و اعضای شورا از راه آهن؛

استقبال از راه آهن در گیلان بالاست | قطار کانکتی در رشت راه‌اندازی می‌شود

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با بیان اینکه استقبال ۱۰۰ در صدی مردم گیلان از حمل و نقل خطوط راه آهن، گفت: قطار کانکتی در رشت راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت ظهر امروز به همراه جمعی از اعضای شورا و شهردار رشت در دیدار با مدیر کل راه آهن شمال ۲ اظهار کرد: راه آهن یکی از زیر ساخت‌های گردشگری است و داشتن چنین زیر ساخت‌هایی برای جذب گردشگران بسیار حائز اهمیت است.

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه امیدواریم با اجرای چنین پروژه‌هایی شاهد افزایش رضایتمندی شهروندان و گردشگران در حوزه حمل و نقل باشیم افزود: با توجه به اینکه در سال ۱۲۷۶ رشت در مسیر پیربازار دارای راه آهن بود و نخستین راه آهن شمال به جنوب کشور در سال ۱۳۱۳ احداث و راه اندازی شد، پس از گذشت حدود ۱۲۰ سال در سال ۹۷ راه آهن رشت به بهره برداری رسید که این نشان دهنده مظلومیت رشت و استان گیلان است.

وی با تاکید به اینکه متاسفانه نگاه درستی نسبت به شهر رشت و استان گیلان در برخی از مسئولین وجود ندارد، تصریح کرد: البته در این دوره شاهد رقم خوردن اتفاقات خوبی از جمله اختصاص اعتباراتی به منطور رفع مشکل چندین‌ساله زباله سراوان و… هستیم که امیدوار کننده است.

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه یکی از دلایل استقبال از راه آهن به واسطه ایمنی سفر است افزود: رشت یک شهر گردشگری است که دارای پتانسیل‌های طبیعی و خدادادی فراوانی است و امیدواریم با توسعه چنین زیر ساخت‌هایی بتوانیم شاهد جذب بیشتر گردشگر و متعاقب آن اشتغالزایی و رونق اقتصادی باشیم.

کارگرنیا با تاکید به اینکه نباید به راه آهن به عنوان مجموعه‌ای خارج از محدوده رشت نگاه شود افزود: شورای رشت در این باره از هیچ مساعدتی مضایقه نمی‌کند و این مهم می‌تواند زیر ساختی بسیار تاثیر گذار در توسعه گردشگری باشد.

کاهش قیمت بلیط راه آهن برای اقشار آسیب‌پذیر

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه راه آهن شاخص رفاه و توسعه یافتگی است اظهار کرد: بحث اقتصاد گردشگری با راه آهن نیز محقق می‌شود و وقتی تقاضای بیش از انتظار مردمان این خطه برای استفاده از خطوط راه آهن مشاهده می‌شود انتظار می‌رود در قیمت بلیط راه آهن برای اقشار آسیب‌پذیر تعدیل قیمت در نظر گرفته شود.

سید شمس شفیعی با بیان اینکه بودجه ۱۴۰۳ کشور در حال تدوین است افزود: انتظار داریم برای احداث خطوط راه آهن جدید در استان پیشنهاد‌ها و طرح‌های لازم به نمایندگان مجلس ارائه شود.

مردم رشت از پیشرفت و توسعه استقبال می‌کنند

محسن سماکچی، رئیس کمیسیون حمل و نقل و عمران شورای رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مردمان رشت و گیلان همواره از پیشرفت و توسعه استقبال می‌کنند اظهار کرد: حضور گردشگران موجب رونق اقتصادی می‌شود و توسعه خطوط حمل و نقل زیر ساخت اساسی برای تحقق این مهم است.

رقم خوردن اتفاقات خوب با اتصال راه آهن شمال به جنوب

رئیس کمیسیون شهرسازی شورای رشت نیز در این نشست با اشاره به اینکه یکی از مصادیق توسعه، حمل و نقل است اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران راه آهن در بسیاری از شهرهای کشور اجرایی شد و راه آهن می‌تواند پیوندی برای شاخص‌های اقتصادی باشد.

مسعود عباس‌نژاد با بیان اینکه یکی از شاخص‌های توسعه کشورهای پیشرفته راه آهن است افزود: کشور ژاپن که در توسعه و پیشرفت زبانزد است از خطوط راه آهن بسیار خوبی برخوردار است.

وی با ابراز خوشحالی از استقبال مردمان رشت و گیلان در استفاده از خطوط راه آهن بیان کرد: ما امیدواریم با اتصال خطوط راه آهن شمال به جنوب اتفاقات خوبی در حوزه تبادلات اقتصادی رقم بخورد و این منطقه به یک منطقه استراتژیک تبدیل می‌شود.

نصب تابلوهای راهنمای مختص راه آهن

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در مسیر رسیدن به راه آهن از سمت رشت بایر اقداماتی انجام شود اظهار کرد: وضعیت روشنایی و ترمیم آسفالت این مسیر باید مورد توجه باشد و البته در مسیر منتهی به مدرسه استعدادهای درخشان به لحاظ آسفالت و… اقدامات خوبی انجام شده است.

نادر حسینی با بیان اینکه تابلوهای راهنما به سمت راه آهن باید افزایش پیدا کند افزود: پیشنهاد می‌کنم در دو کیلومتر منتهی به مسیر راه آهن تابلوهای تبلیغاتی با هدف معرفی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های رشت نصب شود.

اتصال خطوط راه آهن آورده‌های فراوانی برای رشت دارد

شهردار رشت نیز در این دیدار با اشاره به اینکه در زمانی که در دفتر فنی استانداری گیلان بودم شاهد انجام اقدامات فنی و کلنگ زنی این مجموعه بودم اظهار کرد: این موضوع موجب شده که نسبت به این مجموعه تعلق خاطر داشته باشم.

رحیم شوقی با بیان اینکه لحظه به لحظه اجرای پروژه خطوط راه آهن برای ما موجب غرور بود افزود: از تمامی دست اندرکاران خطوط راه آهن رشت کمال تشکر دارم و استقبالی که از سوی مردم رشت و گیلان انجام می‌شود برای ما رضایتبخش است.

وی با تاکید به اقتصاد راه آهن تصریح کرد: ان‌شاءالله بتوانیم شاهد افتتاح هر چه سریعتر خطوط دیگر راه آهن و اتصال به کاسپین و آستارا باشیم.

شوقی با بیان اینکه اتصال خطوط راه آهن به آستارا آورده‌های فراوانی برای شهر رشت و استان گیلان دارد گفت: این خطوط در اتصال آسیای میانه بسیار تاثیرگذار است.

استقبال خوب مردم رشت و گیلان از حمل و نقل ریلی

مدیرکل راه آهن شمال ۲ در این دیدار با قدردانی از حضور رئیس و اعضای شورای اسلامی و شهردار رشت در بازدید از راه آهن گیلان اظهار کرد: مطالعات نشان دهنده آن است که تقاضای سفر از گیلان به بسیاری از دیگر شهرهای کشور وجود دارد و قصد داریم قطار کانکتی راه اندازی کنیم.

غلامحسین ولدی با بیان اینکه تقسیمات راه آهن فرا استانی است افزود: تقریبا ۲۳ استان کشور به شبکه ریلی متصل هستند و منطقه شمال دو که حوزه استحفاظی ما است از بخشی از استان البرز آغاز و در بخش‌هایی از انزلی نیز عبور می‌کند.

وی به پیدایش راه آهن در گیلان اشاره کرد و گفت: استان گیلان در اسفند سال ۹۷ صاحب راه آهن شد و از همان زمان نیز بهره برداری آغاز شد و به شهرهایی از جمله مشهد مقدس و… حرکت قطار انجام می‌شود و استقبال فراوانی از این شیوه حمل و نقل در گیلان مشاهده می‌شود.

مدیرکل راه آهن شمال ۲ با اشاره به اینکه در برخی از شهرهای کشور این استقبال مشاهده نمی‌شود، تصریح کرد: استقبال از راه آهن در گیلان بالای صد در صد است و این در حالی است که این حمل و نقل از قیمت ارزانی برخوردار نیست و یقینا این استقبال نشان دهنده رضایت مردم از این فعالیت است.

وی با بیان اینکه تقاضا داریم تابلوهای راهنمای نشان دهنده ایستگاه راه آهن در شهر بیشتر نصب شود افزود: این اقدام می‌تواند بسیار راهگشا باشد و همچنین با اینکه اطلاع داریم که راه آهن خارج از محدوده شهر رشت است انتظار داریم در صورت امکان نسبت به جمع آوری زباله در این محدوده توجه بیشتری معطوف شود.

Share