مانیتور اندروید، کیلس استارت و کروز کنترل محبوب ترین تجهیزات خودرو

با نصب مانیتور اندروید خودرو، رانندگان قادرند بسیاری از امکانات و آپشن‌ها را به خودروی خود اضافه نمایند.

از فناوری‌های جدید در خودروها، می‌توان به کیلس استارت و کروز کنترل یا سیستم نگهدارنده سرعت اشاره کرد. خودروهای امروزی با فناور‌ی‌های بروز و دارا بودن این امکانات آسایش و راحتی بیشتری را برای رانندگان فراهم نموده‌اند. با نصب مانیتور اندروید خودرو، رانندگان قادرند بسیاری از امکانات و آپشن‌ها را به خودروی خود اضافه نمایند. از طرفی سیستم نگهدارنده سرعت یا کروز کنترل امکان کنترل سرعت را در وضعیت ثابت برای رانندگان ایجاد می‌کند. فناوری‌ جذاب کیلس استارت به رانندگان این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به سوئیچ تنها با فشردن دکمه کیلس استارت، خودروی خود را روشن نمایند.

با استفاده از این آپشن‌های جدید و کاربردی رانندگان می‌توانند در آسایش و راحتی رانندگی امنی را تجربه کنند و از مسافت لذت ببرند. با قابلیت کروز کنترل راننده بدون نیاز به استفاده از پدال، آسایش و امنیت را تجربه خواهد کرد. درواقع سرعت خودرو بدون دخالت خارجی و راننده، به طور دقیق تثبیت خواهد شد. با فناوری کیلس استارت یا کلید هوشمند، نیز رانندگان می‌توانند علاوه بر روشن کردن خودرو بدون سوئیچ، درب‌ها را بدون استفاده از کلید باز و بسته نمایند.در ادامه بیشتر به این فناوری‌های کارآمد خودروها خواهیم پرداخت.

فرق مانیتور اندروید با ویندوز

مانیتور اندروید از آپشن‌های پرطرفدار و کاربردی محبوب خودروهاست که امروزه مزایای زیادی را برای سرنشینان و رانندگان خودرو فراهم آورده است. به طور کلی نمی‌توان در مقایسه با مانیتور اندروید و سیستم عامل‌های دیگری نظیر ویندوز برتری یکی از دیگری را بیان نمود. چراکه هر کدام از این سیستم عامل‌ها قابلیت‌‌های مخصوص و ویژگی‌های خاص خود را دارند و آنچه اهمیت دارد کاربرد و نیاز شماست. سیستم‌عامل ویندوز یکی از سیستم عامل‌های قدیمی توسعه یافته شرکت مایکروسافت است. این سیستم عامل منبع بسته بوده و تحت مالکیت مایکروسافت است که امنیت بالایی دارد.

در مقابل سیستم عامل اندروید یک پلتفرم منبع باز است که به توسعه دهندگان اجازه شرکت در برنامه‌های توسعه را می‌دهد. همچنین این سیستم عامل به کاربران اجازه ایجاد تغییراتی در صفحه اصلی و دانلود برنامه‌های دلخواه را از طریق فروشگاه Google Play می‌دهد. سیستم عامل مانیتور اندروید خودرو سرعت بالاتری نسبت به ویندوز دارد و امکان پاسخگویی به تمامی نیازهای کاربران را از طریق نصب برنامه‌های مختلف می‌دهد. از طرفی مانیتور اندروید با بروزرسانی‌های جدید امکان کامل‌تر شدن و افزودن ویژگی‌های کاربردی‌تری را نیز دارد. دیگر فرق مانیتور اندروید با ویندوز در ویژگی‌هایی همچون امنیت، عملکرد و قابلیت‌ها و همچنین قیمت می‌باشد.

مزایای مانیتور اندروید خودرو

در زیر به برخی از ویژگی‌های مانیتور اندروید اشاره می‌کنیم:

  • اتصال بی سیم به گوشی و هر دستگاه بلوتوث داری
  • بهبود عملکرد و کیفیت صدای مانیتور خودرو
  • امکان اتصال چندگانه
  • نصب اپلیکیشن‌ها و برنامه‌های کاربردی
  • امکان برقراری تماس بدون بکارگیری تلفن همراه
  • امکان اتصال به دوربین ثبت وقایع و دوربین ماشین
  • آنتن دهی بالا
  • جی پی اس قوی
  • سرعت بالای عملکرد
  • ظرفیت بالای حافظه
  • نصب آسان

معایب مانیتور اندروید ماشین

در بیان معایب مانیتور اندروید می‌توان گفت برخی از معایب به نحوه استفاده از آن نیز مربوط است. و در صورت استفاده صحیح از آن هیچگونه معایب و مشکلی برای مانیتور رخ نخواهد داد. اما در حالت کلی نصب مانیتور اندروید می‌تواند حواس رانندگان را پرت کند. از این رو در حین رانندگی در جاده‌ها نباید تصاویر و یا فیلم پخش نمایید. از طرفی هیچگاه نباید تنظیمات مانیتور اندروید خودرو را بهم ریخت. همچنین درصورت استفاده از مانیتور اندروید بی کیفیت، ممکن است بعد از مدتی مانیتور شما دچار سوختگی و مشکلاتی شود. از این رو پیشنهاد می‌شود از بهترین مارک مانیتور اندروید با بهترین قیمت مانیتور ماشین استفاده نمایید.

نحوه کار کروز کنترل و کاربرد آن چیست؟

کروز کنترل هوشمند خودرو یا سیستم نگهدارنده سرعت، سیستمی است که امکان کنترل و تثبیت سرعت را در وضعیت ثابت به راننده می‌دهد. نحوه کار کروز کنترل با کنترل کردن میزان هوای ورودی به محفظه احتراق خودرو انجام می‌شود. هدف از کروز کنترل و کاربرد کروز کنترل در خودرو ثابت نگه داشتن دقیق سرعت به مقدار دلخواه بدون دخالت راننده و استفاده از پدال گاز است. درواقع هنگامی که راننده مسیری طولانی را می‌پیماید، با روشن نمودن کروز کنترل می‌تواند سرعت را ثابت نگه دارد. در زمان وزش بادهای شدید و مکان‌های سربالایی و سرآشیبی، سرعت تنظیم شده با این سیستم تغییر نخواهد کرد. البته در سرعت‌های زیر ۴۰ و ۵۰ کیلومتر، سیستم کروز کنترل فعال نشده و کارایی مناسبی را ندارد.

با مشاهده عکس کروز کنترل در خودروهای متفاوت، می‌توان متوجه شد این سیستم بسته به شرکت سازنده و مدل خودرو در مکان‌های مختلفی قرار دارد. در برخی خودروها کروز کنترل روی فرمان و در برخی دیگر روی دسته برف‌پاکن قرار می‌گیرد. در خودروهای اتوماتیک، غیرفعال کردن این سیستم با فشردن پدال ترمز و در خودروهای دنده‌ای با فشار دادن پدال کلاچ انجام می‌گیرد.

معایب کروز کنترل چیست؟

علاوه بر مزایایی که برای این سیستم گفته شد، معایبی نیز ممکن است داشته باشد. یکی از این معایب غیرفعال بودن این سیستم در سرعت‌های پایین‌تر از ۴۰ تا ۵۰ کیلومتر است. این بدان معناست که رانندگان در خیابان‌های شهری امکان استفاده از این سیستم را ندارند. همچنین این سیستم در شیب‌های زیاد . سرآشیبی‌ها به صورت خودکار از مدار خارج می‌گردد. البته این معایب برای کروز کنترل‌های غیرهوشمند است. در کروز کنترل هوشمند با دارا بودن سامانه تشخیص فاصله بین دو خودرو، نه تنها سرعت را ثابت نگه می‌دارد بلکه در مواقع اضطراری نیز به کاهش سرعت کمک خواهد نمود.

سیستم کیلس استارت (Keyless Starter) چیست؟

کیلس استارت سیستمی پیشرفته در خودروهای وارداتی می‌باشد. با رواج یافتن آپشن‌های خودرو، علاوه بر خودروهای لوکس، خودروهای معمولی نیز امکان نصب این سیستم را پیدا کردند. در این سیستم، ریموت ماشین شما امواجی کوتاه برد را به خودرو ارسال نموده و بدین وسیله شما امکان باز و بسته کردن درب‌ها و روشن کردن خودرو را از دور بدون کلید خواهید داشت. در این سیستم به‌منظور باز کردن خودرو تنها باید ریموت کیلس استارت در دست و یا کیف شما باشد و با نزدیک شدن شما به خودرو درب‌ها باز خواهد شد. همچنین با فاصله گرفتن از خودرو نیز بوسیله این ریموت درب‌ها به صورت خودکار بسته می‌شوند. با استفاده از ریموت برای قفل کردن درب‌ها می‌توانید این سیستم را غیرفعال کنید. و در این صورت تنها با زدن دکمه ریموت درب‌ها باز می‌شوند.

در برخی خودرو باید سوئیچ را در مکان مخصوص قرار داده و دکمه استارت را بزنید. همچنین شما بوسیله کیلس استارت می‌توانید از فاصله دور استارت زده و موتور را برای گرم شدن خودرو بخصوص در زمستان، روشن کنید. شما می‌توانید بهترین مارک کیلس استارتر را با بهترین قیمت کیلس استارت برای راحتی و آسایش خود تهیه نمایید.

امنیت کیلس استارت

امنیت خودرو با استفاده از کیلس استارت بسیار بالا می‌باشد. چراکه سارقان خودرو بدون کلید با هر روش دیگری مانند شکستن شیشه نیز نمی‌توانند خودرو را روشن کنند. برای نمونه هر زمان مه شما خودریتان را در حالت روشن ترک کنید و سارقان برای ربودن خودرو وارد آن شوند، اگر تا ۶۰ ثانیه ریموت شناسایی نشود موتور به صورت خودکار خاموش می‌شود. همچنین درصورتی که سارقی بخواهد به زور وارد خودرو شود نیز آژیر خودرو به صدا درمی‌اید.

Share