بلیچینگ و سفید کردن دندان در خانه و دندانپزشکی چگونه است؟

اگر فکر می‌کنید به دلیل سفید نبودن دندان‌هایتان آنطور که می‌خواهید لبخندتان زیبایی ندارد، در کلینیک های دندانپزشکی راه حلی برای این مشکل ارائه داده می شود.

سفید کردن دندان که  بلیچینگ نیز نامیده می شود،  به کاربردهایی اطلاق می شود که برای سفیدتر کردن دندان های دهان انجام می شود. دلیل سفید نبودن رنگ دندان به اندازه کافی ممکن است ژنتیکی باشد یا ممکن است دندان هایی وجود داشته باشند که به دلیل عوامل دیگری مانند عادات غذایی سفیدی خود را از دست داده اند.

رنگ ثابت دندان های شما ممکن است سفید نباشد حتی اگر دندان های خود را به طور مرتب مسواک بزنید. اگر فکر می‌کنید به دلیل سفید نبودن دندان‌هایتان آنطور که می‌خواهید لبخندتان زیبایی ندارد، در کلینیک های دندانپزشکی راه حلی برای این مشکل ارائه داده می شود. در این صورت می توان برای هر دندانی که مشکلی برای سلامتی ندارد از روش های سفید کننده توصیه شده توسط دندانپزشکان بهره مند شد.

images_1701730158_656e576e68319.jpg

سفید کردن دندان را  می توان با دو روش مختلف انجام داد …

اولین مورد استفاده از تکنیک هایی است که می توانید با توصیه دندانپزشک در خانه برای سفید کردن دندان های خود استفاده کنید.

در روش دوم باید در محیط کلینیک و توسط دندانپزشک اعمال شود. برای سفید کردن دندان از ژل استفاده می شود و این ژل فقط باید با سطح دندان تماس داشته باشد. از آنجایی که تماس آن با لب ها و لثه ها خطرناک است، انجام این کار به صورت حرفه ای و زیر نظر پزشک ضروری است تا نتیجه سالم تری حاصل شود. از یک منبع نور برای فعال تر کردن ماده مورد استفاده به عنوان ژل سفید کننده استفاده می شود. ممکن است در هنگام استفاده از سفید کننده مقداری حساسیت احساس شود. اگر حساسیت شما بالا باشد، ممکن است پزشک تصمیم بگیرد که این روش را خاتمه دهد.

در طی فرآیند سفید کردن دندان، لکه های ناخوشایند و زردی روی دندان ها به طور کامل از بین می رود. بلیچینگ و سفید کردن دندان یکی از روش های زیبایی در دندانپزشکی است.

زردی یا تغییر رنگ دندان مشکلی است که به مرور زمان ایجاد می شود. با بدتر شدن ساختار معدنی دندان، لکه ها و تیرگی روی سطح دندان ظاهر می شود. نحوه مراقبت فرد از دندان و غذاها و نوشیدنی هایی که روزانه مصرف می کند نیز در تغییر رنگ و تغییر دندان ها موثر است، شما می توانید با گرفتن نوبت از یک کلینیک دندانپزشکی یا دندانپزشک زیبایی این مشکل را حل کنید. می توانید توصیه هایی برای سفید کردن دندان از دندانپزشکان متخصص دریافت کرده  و درمان را شروع کنید.

تغییرات رنگ دندان ممکن است در فرآیند طبیعی رخ دهد. با این حال، خوراکی ها و نوشیدنی های مصرف شده نیز در این امر موثر است. به همین دلیل مصرف بیش از حد نوشیدنی هایی که باعث آسیب و تغییر رنگ دندان ها می شوند و یا نتوان آنها را به اندازه کافی تمیز کرد مشکلاتی را ایجاد می کند.

بلیچینگ خانگی:

در روش بلیچینگ خانگی، قالب و ژل مناسبی برای سفیدی دندان تهیه می شود و در اختیار بیمار قرار می گیرد. تنها کاری که بیمار باید انجام دهد این است که ژل های داده شده توسط دندانپزشکان را در این قالب قرار داده و در زمان های معین روی دندان های خود بمالد. فوق العاده ساده است. نکته ای که در این عمل باید به آن توجه شود جلوگیری از رسیدن ژل به لثه است. برای جلوگیری از تحریک لثه، هر ژلی که بیرون زده است را می توان با پنبه پاک کرد.

بلیچینگ در دندانپزشکی:

گفته می شود این ساده ترین و کوتاه ترین روش است. زیرا درمان در مجموع حدود ۵۰ دقیقه زمان می برد و توسط پزشکان متخصص انجام می شود. در این فرآیند ژل سفید کننده توسط پزشک روی دندان های فرد اعمال می شود. این یک فرآیند سفید کننده است که در مدت زمان کوتاهی نتیجه می دهد.

images_1701730178_656e57826ceba.jpg

به توصیه های دندانپزشکان توجه کنید

همچنین توصیه هایی برای سفید کردن دندان وجود دارد  که فرد باید از آنها پیروی کند:

۱- مسواک زدن باید حداقل دو بار در روز انجام شود.

۲- در مصرف چای، قهوه و … سایر مواردی که به دندان ها آسیب می زند و باعث بدرنگی دندان می شود زیاده روی نکنید و پس از مصرف باید دهان را کاملا با آب شستشو دهید. بقایای نوشیدنی باید به طور کامل حذف شود تا اثری روی دندان باقی نماند.

۳- با استفاده از یک مسواک خوب و خمیردندان های باکیفیت می توان پس از مراقبت های منظم به سفیدی دندان ها دست یافت.

اگر با وجود این همه تلاش، تغییری در رنگ دندان های شما ایجاد نشد، می توانید با دندانپزشکی تماس بگیرید.

سفیدی دندان ها چگونه انجام می شود؟

برای از بین بردن لکه های قابل مشاهده در ناحیه نمای بیرونی دندان یعنی لایه های بالایی آن ابتدا از روش سایش استفاده می شود و با شکستن لکه با مواد شیمیایی لکه ها از بین می روند. به این ترتیب دندان ها دوباره ظاهری درخشان و سفید پیدا می کنند و برای انجام این فرآیند از برخی داروهایی که فقط به صورت حرفه ای توسط دندانپزشک قابل استفاده هستند استفاده می شود.

هنگامی که سفید کردن دندان ها پس از دریافت خدمات در یک مرکز دندانپزشکی ارائه می شود، باید به نکات توصیه شده توسط پزشک توجه کنید.

سیستم تغذیه خود را تنظیم کنید.

پس از مصرف محصولاتی مانند چای، قهوه دندان های خود را به خوبی تمیز کنید.

مصرف دخانیات را کنار بگذارید.

اطمینان حاصل کنید که شما هر روز مسواک میزنید در غیر این صورت ممکن است پس از مدتی دندان های شما رنگ و ظاهر نامطلوبی پیدا کنند.

Share