رضائیان در گفتگو با دیارمیرزا؛

گیلان هیچ چیزی کم ندارد تنها در حوزه مدیریت ضعیف عمل شده است

رضائیان با بیان اینکه گیلان از لحاظ ظرفیت‌های جغرافیایی، طبیعت و سرمایه انسانی هیچ چیزی کم ندارد، خاطرنشان کرد: تنها در حوزه مدیریت ضعیف عمل شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، قاسم رضاییان در گفتگو با خبرنگار دیارمیرزا با اشاره به فعالیت کمیسیون‌های صادرات، صنعت، کشاورزی، گردشگری و صنایع دستی اتاق گیلان اظهار کرد: عمده فعالیت‌های اتاق بازرگانی، معادن و کشاورزی گیلان به اهل فن و متخصصین واگذار شده است.

رییس اتاق بازرگانی گیلان که در حاشیه افتتاح اولین موزه نساجی در قاسم آباد چابکسر سخن می‌گفت، با اشاره به اینکه اعضای کمیسیون صنایع دستی درحال احصای مشکلات این بخش هستند، بیان کرد: در کنار اوراسیا و کشورهای حاشیه دریای خزر به دنبال صادرات صنایع دستی گیلان به کشورهای عربی هستیم و در آینده نزدیک نیز نشست‌هایی در عربستان، تاجیکستان و روسیه برگزار خواهد شد.

رضائیان با تاکید بر اینکه ظرفیت‌های گیلان باید به منصه ظهور برسد، تصریح کرد: متاسفانه ظرفیت‌ها احصا نشده و به دنبال این هستیم که صنایع دستی شرق، غرب، جنوب و مرکز گیلان شناسایی و ارایه شوند.

وی با بیان اینکه درب اتاق بازرگانی به روی فعالان صنایع دستی جهت صدور کارت بازرگانی باز است، یادآور شد: در حوزه تجارت بین الملل همه نیازمند کارت بازرگانی هستند و حق تولید کنندگان این است که برای توسعه صادرات از کارت بازرگانی برخوردار باشند.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به استقبال خوب تولیدکنندگان برای دریافت کارت بازرگانی گفت: روزانه تا حدود ۲۰ کارت هم صادر شده است، ۲۷۰۰ پرونده راکد داشتیم و در کنار آن سایت جدید اتاق راه اندازی شده تا تمام اطلاعات بر روی آن قرار بگیرد.

رضاییان از تمام فعالان اقتصادی، تولیدکنندگان و صاحبان صنایع خواست که به سایت اتاق بازرگانی مراجعه کنند تا در جریان اخبار روز باشند.

وی با بیان اینکه گیلان از لحاظ ظرفیت‌های جغرافیایی، طبیعت و سرمایه انسانی هیچ چیزی کم ندارد، خاطرنشان کرد: تنها در حوزه مدیریت ضعیف عمل شده است که این رویکرد در دوره جدید هیات نمایندگی اتاق بازرگانی تغییر کرده است.

رییس اتاق بازرگانی گیلان با اشاره به تولید ۹۲ درصد چای کشور در گیلان و تولید برنج مرغوب در استان اظهار کرد: انجمن زیتون با ۴۲۰۰ نفر عضو تشکیل شده و کیوی نیز یکی از محصولات صادراتی استان است و کنسرسیوم کیوی نیز در سطح کشور تشکیل شده که گیلان نقش مهمی در آن دارد و تمام تلاش ما این است تا عوارض صادراتی کیوی برداشته شود.

Share