رئیس اتاق بازرگانی گیلان در جشنواره کیوی تالش؛

بی‌تفاوتی مسؤولان در رفع مشکلات گمرکی عجیب است | ضعف دیپلماسی اقتصادی

رضائیان بی تفاوتی مسئولان در رفع مشکلات گمرکی را غیرقابل درک دانست و با اشاره به ریسک بالای خرید محصولات کشاورزی نظیر کیوی و صادرات آن گفت: ضعف دیپلماسی اقتصادی مسئولان کاملآ مشهود است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دیارمیرزا، جشن ملی شکوفه های کیوی در پارک ساحلی چوبر شهرستان تالش عصر روز پنجشنبه با حضور جمعی از مسئولان برگزار شد.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معاون و کشاورزی گیلان در این مراسم با اشاره به مرزهای آبی، ریلی، و زمینی آستارا و مشکلات زیاد گمرک آستارا اظهار کرد: وقتی اخبار مرتبط با گمرک را می‌شنویم و پیام‌های متعددی که از سوی فعالان اقتصادی در این باره برای من ارسال می‌شود، خواب را از من گرفته و نمی‌دانم که چگونه مسئولان شبها به راحتی سر بر بالین می گذارند.

قاسم رضائیان بی تفاوتی مسئولان در رفع مشکلات گمرکی را غیرقابل درک دانست و با اشاره به ریسک بالای خرید محصولات کشاورزی نظیر کیوی و صادرات آن گفت: ضعف دیپلماسی اقتصادی مسئولان کاملآ مشهود است و کافی است به حمایت‌ها در همین کشورهای همسایه خودمان نگاهی کنیم و تفاوت‌ها را احساس کنید.

وی با بیان اینکه در همین تالش “برگ سیر” تبدیل به معضل اهالی منطقه شده است، تصریح کرد: به راحتی با سرمایه‌گذاری و ایجاد ارزش افزوده با تبدیل آن به پودر سیر می‌توان درآمد کسب کرد اما اگر یک سرمایه گذار بخواهد وارد منطقه شود باید از هفت خان عبور کند.

Share